Power commander, jaki i czy warto?
Power commander, jaki i czy warto?
Witam wszystkich. Czy możecie się podzielić doświadczeniami po zamontowaniu power commandera? Czy warto zainwestować w coś takiego. Czy jest odczuwalny przyrost mocy? I czy jeżeli mam wydechy V&H to czy muszę mieć jakiś specjalny model power commandera?
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Przy modyfikacji układu wydechowego oraz dolotu jak najbardziej warto - tylko wtedy zapewnisz optymalną mieszankę paliwowo - powietrzną, owszem standardowy komputer jest w stanie w jakimś stopniu to skorygować ale nie aż tyle
tak w skrócie:
- brak strzelania w tłumik
- znacznie lepsza reakcja na gaz - brak "laga", mimo tego że nie demontowałem elektronicznych klap przepustnicy (a chciałem to zrobić przed montażem PC z racji na mocno opóźnioną reakcję na manetkę)
- dużo szybsze schodzenie z automatycznego ssania (choć akurat tu nie wiem czy to zaleta)
- pewnie spalanie też się zmieni w zalezności od ustawienia parametrów
- dodatkowo teraz po zmianie wydechu strasznie szybko wkręca mi się na obroty, aż trochę mnie to dziwi że jest taka różnica mimo że stary wydech miałem z przelotem
na hamowni osobiście nie byłem ale ponoć wypluwa (z tego co słyszałem od ludzi którzy mają i co czytałem na forach) ok 200 Nm i 115-130 koni więc trochę lepiej niż fabryka
mapy ściągasz gotowe ze strony producenta w zależności od setupu który posiadasz + dodatkowo masz możliwość skorygowania map ręcznie + plus korygowanie dawki paliwa bezpośrednio z przycisków samego PC dla poszczególnych zakresów obrotów (taka korekta "w locie")
mój post dotyczy klasycznego PC3 - jest jeszcze Cobra 2000 ale tego gadżetu kompletnie nie znam
zastanawia mnie tylko czy PC daje też obejście 'zabezpieczeń' takie jak 'rezystor mod' ??
tak w skrócie:
- brak strzelania w tłumik
- znacznie lepsza reakcja na gaz - brak "laga", mimo tego że nie demontowałem elektronicznych klap przepustnicy (a chciałem to zrobić przed montażem PC z racji na mocno opóźnioną reakcję na manetkę)
- dużo szybsze schodzenie z automatycznego ssania (choć akurat tu nie wiem czy to zaleta)
- pewnie spalanie też się zmieni w zalezności od ustawienia parametrów
- dodatkowo teraz po zmianie wydechu strasznie szybko wkręca mi się na obroty, aż trochę mnie to dziwi że jest taka różnica mimo że stary wydech miałem z przelotem
na hamowni osobiście nie byłem ale ponoć wypluwa (z tego co słyszałem od ludzi którzy mają i co czytałem na forach) ok 200 Nm i 115-130 koni więc trochę lepiej niż fabryka
mapy ściągasz gotowe ze strony producenta w zależności od setupu który posiadasz + dodatkowo masz możliwość skorygowania map ręcznie + plus korygowanie dawki paliwa bezpośrednio z przycisków samego PC dla poszczególnych zakresów obrotów (taka korekta "w locie")
mój post dotyczy klasycznego PC3 - jest jeszcze Cobra 2000 ale tego gadżetu kompletnie nie znam
zastanawia mnie tylko czy PC daje też obejście 'zabezpieczeń' takie jak 'rezystor mod' ??
Re: Power commander, jaki i czy warto?
kontynuując posta Promo:
Na luźnych wydechach i na luźnym filtrze zmieniają się parametry
Poniżej info ( z neta) dotyczące Cobry fi 2000, która ma 3 zakresy regulacji po tych zmianach, tak, aby silnik "pracował prawidłowo" ( skład mieszanki, obroty, reakcja na gaz itp). Wtedy moto powinno być trochę mocniejsze, ale nie należy oczekiwać cudów - może kilka % mocy czyli kilka KM..... Wg mnie nie jest to "tuningowanie, aby zwiększyć moc", a jedynie doregulowywanie po zmianach wydechu i dolotu.
ZIELONA dioda (lewa) - korekta wpływa na spalanie paliwa przy biegu jałowym oraz w trakcie jazdy. Jeśli masz problemy w trakcie jazdy, w tym miejscu można spróbować innego ustawienia. Generalnie, podwyższone obroty i nierównomierna praca w trakcie jazdy jest spowodowana zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, więc należy spróbować wprowadzić korektę o niewielki wzrost paliwa poprzez obrót pokrętłem w prawo przy użyciu małego płaskiego śrubokręta na pozycję 1 lub 2. Przetestuj motocykl, jeśli nie czuć poprawy trzeba zwiększyć ustawienie dopóki wzrost obrotów nie ustanie. Również strzelanie z wydechów jest zwykle objawem nieprawidłowo ustawionej mieszanki (lub przyczyna to nieszczelność układu wydechowego). W tym przypadku należy spróbować analogicznie przekręcić pokrętło jak powyżej do czasu aż strzelanie ustanie.
ŻÓŁTA dioda (środkowa) - regulacja ta dotyczy przyspieszenia i zasilania paliwem. Jeśli czujesz szarpanie lub że motocykl spowalnia, to tym pokrętłem należy spróbować innego ustawienia. Akcesoryjne filtry powietrza zwykle zwiększają dostęp powietrza, przez co jest go więcej w mieszance. Wówczas należy spróbować lekko zwiększyć wartość na pokrętle, jak powyżej, aż powróci gładkie przyspieszenie.
CZERWONA dioda (prawa) - to pokrętło kontroluje dostarczanie paliwa przy górnych obrotach. Producenci motocykli mają wymóg górnej granicy emisji spalin, jednak większość akcesoryjnych wydechów nie będzie radykalnie zmieniać tego wymogu. Filtry powietrza o podwyższonej przepustowości (tzw. Hi-Flow), szczególnie te, które nie są zgodne z ograniczeniami, mogą znacząco podwyższyć obroty oraz zapotrzebowanie na paliwo. To pokrętło należy użyć zaczynając od pozycji 3. Dla bezpieczeństwa należy wykonać test w trakcie jazdy motocyklem do czerwonego zakresu wysokich obrotów i dostosować pokrętło do czasu najlepszej wydajności
Temat dla mnie ciekawy i na czasie, gdyż właśnie mam już zakupioną Cobrę i puszkę K&N - nie wkładkę ( luźny wydech już jest) . Może w ten weekend uda się to zamontować.
Mam pytanie do użytkowników Cobry - jakie macie nastawy?
I na koniec: podobno PC ma większe możliwości regulacji i daje lepsze efekty.
Na luźnych wydechach i na luźnym filtrze zmieniają się parametry
Poniżej info ( z neta) dotyczące Cobry fi 2000, która ma 3 zakresy regulacji po tych zmianach, tak, aby silnik "pracował prawidłowo" ( skład mieszanki, obroty, reakcja na gaz itp). Wtedy moto powinno być trochę mocniejsze, ale nie należy oczekiwać cudów - może kilka % mocy czyli kilka KM..... Wg mnie nie jest to "tuningowanie, aby zwiększyć moc", a jedynie doregulowywanie po zmianach wydechu i dolotu.
ZIELONA dioda (lewa) - korekta wpływa na spalanie paliwa przy biegu jałowym oraz w trakcie jazdy. Jeśli masz problemy w trakcie jazdy, w tym miejscu można spróbować innego ustawienia. Generalnie, podwyższone obroty i nierównomierna praca w trakcie jazdy jest spowodowana zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, więc należy spróbować wprowadzić korektę o niewielki wzrost paliwa poprzez obrót pokrętłem w prawo przy użyciu małego płaskiego śrubokręta na pozycję 1 lub 2. Przetestuj motocykl, jeśli nie czuć poprawy trzeba zwiększyć ustawienie dopóki wzrost obrotów nie ustanie. Również strzelanie z wydechów jest zwykle objawem nieprawidłowo ustawionej mieszanki (lub przyczyna to nieszczelność układu wydechowego). W tym przypadku należy spróbować analogicznie przekręcić pokrętło jak powyżej do czasu aż strzelanie ustanie.
ŻÓŁTA dioda (środkowa) - regulacja ta dotyczy przyspieszenia i zasilania paliwem. Jeśli czujesz szarpanie lub że motocykl spowalnia, to tym pokrętłem należy spróbować innego ustawienia. Akcesoryjne filtry powietrza zwykle zwiększają dostęp powietrza, przez co jest go więcej w mieszance. Wówczas należy spróbować lekko zwiększyć wartość na pokrętle, jak powyżej, aż powróci gładkie przyspieszenie.
CZERWONA dioda (prawa) - to pokrętło kontroluje dostarczanie paliwa przy górnych obrotach. Producenci motocykli mają wymóg górnej granicy emisji spalin, jednak większość akcesoryjnych wydechów nie będzie radykalnie zmieniać tego wymogu. Filtry powietrza o podwyższonej przepustowości (tzw. Hi-Flow), szczególnie te, które nie są zgodne z ograniczeniami, mogą znacząco podwyższyć obroty oraz zapotrzebowanie na paliwo. To pokrętło należy użyć zaczynając od pozycji 3. Dla bezpieczeństwa należy wykonać test w trakcie jazdy motocyklem do czerwonego zakresu wysokich obrotów i dostosować pokrętło do czasu najlepszej wydajności
Temat dla mnie ciekawy i na czasie, gdyż właśnie mam już zakupioną Cobrę i puszkę K&N - nie wkładkę ( luźny wydech już jest) . Może w ten weekend uda się to zamontować.
Mam pytanie do użytkowników Cobry - jakie macie nastawy?
I na koniec: podobno PC ma większe możliwości regulacji i daje lepsze efekty.
VN900>VN2000
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Promo, Przemeku wielkie dzięki za obszerne wyjaśnienia. A czy jak mam wydechy V&H to PC też musi być pod tą firmę? Czy może być np. Power commander III DynoJet? I ostatnie pytanie: gdzie montujecie to ustrojstwo?
Re: Power commander, jaki i czy warto?
na rynku nie ma (chyba) nic innego niż PC czy Cobra, czyli nie masz za bardzo wyboru.
Jeśli chodzi o montaż to jest to dopiero przede mną, ale chciałbym mieć to pod prawym "boczkiem", aby mieć szybki dostęp ( Wielebny ma pod lewym -tak już kupił- do regulacji musiałby zdejmować kanapę).
I jeszcze jedno: do PC można wgrywać mapy i dodatkowo regulować, Cobrę tylko się reguluje.
VN900>VN2000
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Wysiliłem się i zajrzałem na stronę DynoJeta. Z tego co piszą to jest mapa dla V&H i oryginalnego filtra (właśnie taką konfigurację posiadam). W instrukcji jest pokazane że ma to się znajdować pod przednim uchwytem przedniego siedzenia. Zastanawia mnie tylko, czy aby napewno trzy wtyczki pod bakiem z lewej strony mają zostać wypięte (tak widnieje w instrukcji). https://www.dynojet.com/amfile/file/dow ... duct/3262/
Re: Power commander, jaki i czy warto?
to wypinasz tylko na czas montażu, potem trzeba to podłączyć -> punkt 15 w instrukcjipiter78 pisze: ↑śr kwie 22, 2020Wysiliłem się i zajrzałem na stronę DynoJeta. Z tego co piszą to jest mapa dla V&H i oryginalnego filtra (właśnie taką konfigurację posiadam). W instrukcji jest pokazane że ma to się znajdować pod przednim uchwytem przedniego siedzenia. Zastanawia mnie tylko, czy aby napewno trzy wtyczki pod bakiem z lewej strony mają zostać wypięte (tak widnieje w instrukcji). https://www.dynojet.com/amfile/file/dow ... duct/3262/
ja mam podpięte i umiejscowione dokładnie tak jak w tym pdfie co podesłałeś, ale w sumie montowałem właśnie na podstawie tej instrukcji
Re: Power commander, jaki i czy warto?
I jak to mówią... lepsze jest wrogiem dobrego. Założyłem PCIII dynojet i pierwsza różnica jest taka że trzeba kręcić pięć sekund żeby zapalił. Kur.... Ktoś to miał?
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Tak..... z tego co słyszałem to u wszystkich z PC występuje ten problem
Re: Power commander, jaki i czy warto?
u Wielebnego na Cobrze pali "od razu" - mam nadzieję, że u mnie tez tak będzie.....
VN900>VN2000
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Ok, problem rozwiązany. Problem polega na tym że PC dostaje zasilanie dopiero w momencie kiedy kręci się silnik, czyli najwcześniej w momencie kiedy kręci się rozrusznikiem. Zanim "wstanie" mija 2-3 sekundy, stąd opóźnienie w zapłonie. Żeby zapalał normalnie trzeba podłączyć plus (np. z tylnego światła) do prawego górnego pinu w dziesięciopinowym gnieździe koło usb. Ja tak zrobiłem i PC jest on line od razu po przekręceniu kluczyka, a nie jak wcześniej dopiero po odpaleniu. Pali na dotyk. Podobno jest to problem wszystkich starszych PC.
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Podzielę się wrażeniami z jazdy, może komuś się przyda. Otóż wali w rury trochę mniej, spektakularnego wzrostu mocy nie zauważyłem, równiej też nie pracuje na wolnych obrotach. Trochę lepsza elastyka, lepiej idzie od dołu. Mapa załadowana ze strony DynoJeta 211-003. Według mnie nie warto tego w ogóle instalować.
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Jak nie masz filtra zrobionego to wiadomo że za wiele różnicy nie odczujesz, załóż Barona, lub zrób coś podobnego we własnym zakresie to pogadamy wstawiłbym Ci swój filtr dla porównania ale dodawanie obrazków na tym forum to jakaś porażka ;/piter78 pisze: ↑czw kwie 23, 2020Podzielę się wrażeniami z jazdy, może komuś się przyda. Otóż wali w rury trochę mniej, spektakularnego wzrostu mocy nie zauważyłem, równiej też nie pracuje na wolnych obrotach. Trochę lepsza elastyka, lepiej idzie od dołu. Mapa załadowana ze strony DynoJeta 211-003. Według mnie nie warto tego w ogóle instalować.
to samo z mapą, gotowiec gotowcem ale spróbuj skorygować ją ręcznie lub podjedź do kogoś kto wyreguluje
z mojego punktu widzenia różnica jest bardzo odczuwalna i warto było instalować - warunek motocykl po modach
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Podzielam opinię Pitera78.
Jeżeli nie mamy założonych przelotowych wydechów to po co grzebać w takim silniku jak 2Vk. Duża, elastyczna V do spokojnego pyrkania. To nie sportowy "plastyk" do zapierdzielania kilkasetkm/h. Jak macie takie zapędy , to, Panowie nie ten typ motoru.
Mam założony PC ale tylko dlatego że są akcesoryjne wydechy i żeby nie waliło w rury. A te wkręcania się na niskich , średnich i nie wiadomo jeszcze kiedy i co ,to czysta fanaberia przy tych motorach. Na tor wyścigowy i tak nim nie pojedziecie.
Jeżeli nie mamy założonych przelotowych wydechów to po co grzebać w takim silniku jak 2Vk. Duża, elastyczna V do spokojnego pyrkania. To nie sportowy "plastyk" do zapierdzielania kilkasetkm/h. Jak macie takie zapędy , to, Panowie nie ten typ motoru.
Mam założony PC ale tylko dlatego że są akcesoryjne wydechy i żeby nie waliło w rury. A te wkręcania się na niskich , średnich i nie wiadomo jeszcze kiedy i co ,to czysta fanaberia przy tych motorach. Na tor wyścigowy i tak nim nie pojedziecie.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Power commander, jaki i czy warto?
tak, jeśli nie modzimy to nie ma sensu inwestować trochę dziwne że strzelało Ci przy zmianie wydechu, teoretycznie tyle to powinien skorygować fabryczny komputerWielebny Bolo pisze: ↑ndz kwie 26, 2020Podzielam opinię Pitera78.
Jeżeli nie mamy założonych przelotowych wydechów to po co grzebać w takim silniku jak 2Vk. Duża, elastyczna V do spokojnego pyrkania. To nie sportowy "plastyk" do zapierdzielania kilkasetkm/h. Jak macie takie zapędy , to, Panowie nie ten typ motoru.
Mam założony PC ale tylko dlatego że są akcesoryjne wydechy i żeby nie waliło w rury. A te wkręcania się na niskich , średnich i nie wiadomo jeszcze kiedy i co ,to czysta fanaberia przy tych motorach. Na tor wyścigowy i tak nim nie pojedziecie.
i zgodzę się z tym że to nie plastik jednak w moim odczuciu vn2000 to idealna baza pod "draga" z doświadczenia wiem też że większość plastików poniżej litra pojemności objedziesz spokojnie
aaaa i jeszcze jedno Power Commander znosi chyba blokadę Vmax - leciałem swoim licznikowe 230 i jeszcze miałem trochę 'wolnego' na manetce - aaaaaaale to było kiedyś, ostatnimi czasy mi przeszło i zdecydowanie większą frajdę mam z tego "pyrkania"
Re: Power commander, jaki i czy warto?
jakoś nie wydaje mi się, aby było coś takiego jak blokada Vmax w dwójkach......
może być tak, że poprzez PC zmieniła się dawka paliwa przy maksymalnych obrotach i to spowoduje zwiększenie Vmax.....
No chyba, że PC zwiększa także obroty silnika....
VN900>VN2000
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Jako że naszła mnie chęć sprawdzenia map w swoim PC po wymianie wydechu to podpiąłem laptopa i natknąłem się na kilka ciekawych rzeczy:
1. Porównałem swoją aktualną mapę (jest opcja nakładania wykresów) z tymi które można ściągnąć ze stronki PC - okazuje się że większość dostępnych tam map to w zasadzie mapa 0 pod różnymi nazwami, jedynie "Cobra Longs" jest jakoś delikatnie zmodyfikowana i bodajże któreś Hardo Krome - tak więc słabo, ktoś chyba powrzucał 'na sztukę' ;/ - tak czy inaczej mapa którą mam u siebie jest znacznie bogatsza od tych dostępnych na stronie, tak przyjechało z USA, wygląda na to że ktoś to stroił pod motocykl - Piter78 mogę podesłać Ci swoją na testy jeśli chcesz
2. W nowszych wersjach PC pojawiła się opcja "pump accelerator" - jest to dodatkowa funkcja którą możemy aktywować a następnie dowolnie skalibrować - w skrócie i na "chłopski" rozum - po aktywacji modułu przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu o zadaną wartość PC automatycznie zwiększa dawkę paliwa na ten dany moment, ja podbiłem sobie o zalecane 20% i naprawdę "kop" jest przeogromny z jednej strony boję się że zajadę silnik ale z drugiej... banan na twarzy gdy zrywa mnie z siedzenia jest przeogromny Jeśli jedziemy dość 'normalnie' funkcja pozostaje nieaktywna - ogólnie super sprawa jak ktoś chce wykrzesać dodatkowe KM
3. Nie pamiętam już na którym forum czytałem "nowinkę" że w układzie V pierwszy cylinder powinien dostawać 5-10% paliwa więcej niż drugi - obecnie mam ustawione po równo, ktoś się spotkał z takimi rewelacjami? W Pc jest możłiwość ustawienia różnych dawek na każdy cylinder więc miałoby to chyba sens
1. Porównałem swoją aktualną mapę (jest opcja nakładania wykresów) z tymi które można ściągnąć ze stronki PC - okazuje się że większość dostępnych tam map to w zasadzie mapa 0 pod różnymi nazwami, jedynie "Cobra Longs" jest jakoś delikatnie zmodyfikowana i bodajże któreś Hardo Krome - tak więc słabo, ktoś chyba powrzucał 'na sztukę' ;/ - tak czy inaczej mapa którą mam u siebie jest znacznie bogatsza od tych dostępnych na stronie, tak przyjechało z USA, wygląda na to że ktoś to stroił pod motocykl - Piter78 mogę podesłać Ci swoją na testy jeśli chcesz
2. W nowszych wersjach PC pojawiła się opcja "pump accelerator" - jest to dodatkowa funkcja którą możemy aktywować a następnie dowolnie skalibrować - w skrócie i na "chłopski" rozum - po aktywacji modułu przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu o zadaną wartość PC automatycznie zwiększa dawkę paliwa na ten dany moment, ja podbiłem sobie o zalecane 20% i naprawdę "kop" jest przeogromny z jednej strony boję się że zajadę silnik ale z drugiej... banan na twarzy gdy zrywa mnie z siedzenia jest przeogromny Jeśli jedziemy dość 'normalnie' funkcja pozostaje nieaktywna - ogólnie super sprawa jak ktoś chce wykrzesać dodatkowe KM
3. Nie pamiętam już na którym forum czytałem "nowinkę" że w układzie V pierwszy cylinder powinien dostawać 5-10% paliwa więcej niż drugi - obecnie mam ustawione po równo, ktoś się spotkał z takimi rewelacjami? W Pc jest możłiwość ustawienia różnych dawek na każdy cylinder więc miałoby to chyba sens
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: Power commander, jaki i czy warto?
Pytanie dotyczące modułu zapłonu ten po lewej stronie zdjęcia.
Co on daje i czy można go zdemontować przywrócić instalacje do stanu fabrycznego ?
Jest tam jedna dioda która po odpaleniu motocykla zmienia kolor z czerwonego na zielony. Moduł jest wiec aktywny. Jednak mija się z celem korzystanie z niego skoro PC 3 jest wypięty z instalacji, w zakładam ze te dwa Moduły musza być sprawne, aby efektywnie dzialały.
Co on daje i czy można go zdemontować przywrócić instalacje do stanu fabrycznego ?
Jest tam jedna dioda która po odpaleniu motocykla zmienia kolor z czerwonego na zielony. Moduł jest wiec aktywny. Jednak mija się z celem korzystanie z niego skoro PC 3 jest wypięty z instalacji, w zakładam ze te dwa Moduły musza być sprawne, aby efektywnie dzialały.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
Kto jest online
Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości