Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Pierwsze 3 znaki w numerze VIN to tzw. WMI (World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta.
W naszych VN-ach to JKB chociaż w VN 900 występuje też JKA.
Co oznacza właśnie trzeci znak (litera B lub A) w numerze VIN i kto ten znak (literę) nadaje?
Odpowiedź tylko merytoryczna poparta stosownym ISO wraz z cytatem z powyższego dokumentu normalizującego.
Dla pierwszego Kolegi który udzieli prawidłowej odpowiedzi - „Instrukcja serwisowa VN 1700 Nomad i Classic Tourer”.
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM.
Quiz trwa do 09.01.2021r. – godz. 18.00. - uważam, że warto.
W naszych VN-ach to JKB chociaż w VN 900 występuje też JKA.
Co oznacza właśnie trzeci znak (litera B lub A) w numerze VIN i kto ten znak (literę) nadaje?
Odpowiedź tylko merytoryczna poparta stosownym ISO wraz z cytatem z powyższego dokumentu normalizującego.
Dla pierwszego Kolegi który udzieli prawidłowej odpowiedzi - „Instrukcja serwisowa VN 1700 Nomad i Classic Tourer”.
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM.
Quiz trwa do 09.01.2021r. – godz. 18.00. - uważam, że warto.
Tex66
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Tex żeby nie było, próbowałem znaleźć info o tym 3 nieszczęsnym znaku i poległem. Niektóre źródła podają rodzaj motocykla, sportowy itp. ale nic konkretnego. Nie powiem, że nie chciałbym wiedzieć więcej niż wiem teraz . Oświecisz publikę, czy zabierasz tę tajemnicę go grobu?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
artix
Brawo za chęci
Właściciele VN 1700 jak widzę nie byli zainteresowani.
Jutro może będzie podobny Quiz, pytanie będzie to samo ale do pozyskania będzie do wyboru:
- "Instrukcja serwisowa VN 900"
lub
- "Instrukcja serwisowa VN 1600 Nomad i Classic Tourer".
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM
Może nie jest zbyt łatwo udzielić poprawnej odpowiedzi i poprzeć ją dokumentem normującym ale przetłumaczyć całą instrukcję serwisową na język polski też nie jest proste.
Brawo za chęci
Właściciele VN 1700 jak widzę nie byli zainteresowani.
Jutro może będzie podobny Quiz, pytanie będzie to samo ale do pozyskania będzie do wyboru:
- "Instrukcja serwisowa VN 900"
lub
- "Instrukcja serwisowa VN 1600 Nomad i Classic Tourer".
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM
Może nie jest zbyt łatwo udzielić poprawnej odpowiedzi i poprzeć ją dokumentem normującym ale przetłumaczyć całą instrukcję serwisową na język polski też nie jest proste.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
artix,
Skoro 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) – to światowy identyfikator producenta, więc o rodzaju motocykla nie ma tu mowy. Tu mówimy tylko o producencie.
Dopiero 6 kolejnych znaków (znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – to sekcja określająca pojazd.
To tu dopiero mamy zakodowany człon określający motocykl (rodzaj motocykla, układ silnika, skrzynia, przeniesienie napędu oraz rama). Właśnie te 6 znaków z numeru VIN charakteryzuje pojazd.
Ale cały quiz polega na odkodowaniu trzeciego znaku w numerze VIN z sekcji WMI.
Powiem szczerze, że jest to najtrudniejszy do odkodowania znak z całego numeru VIN.
Skoro 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) – to światowy identyfikator producenta, więc o rodzaju motocykla nie ma tu mowy. Tu mówimy tylko o producencie.
Dopiero 6 kolejnych znaków (znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – to sekcja określająca pojazd.
To tu dopiero mamy zakodowany człon określający motocykl (rodzaj motocykla, układ silnika, skrzynia, przeniesienie napędu oraz rama). Właśnie te 6 znaków z numeru VIN charakteryzuje pojazd.
Ale cały quiz polega na odkodowaniu trzeciego znaku w numerze VIN z sekcji WMI.
Powiem szczerze, że jest to najtrudniejszy do odkodowania znak z całego numeru VIN.
Tex66
- Jurek
- Posty: 1265
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Po przewertowaniu netu wydaje się, że ta trzecia cyfra to miejsce produkcji (miasto, fabryka). A zatwierdza to oznaczenie jakaś narodowa jednostka certyfikująca, nie do końca jednoznacznie określona.
Ale nie mam pewności więc może oświeć nas z łaski swojej.
Ale nie mam pewności więc może oświeć nas z łaski swojej.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Jurek
Brawo za dociekliwość
Trzecia znak z numeru VIN to nie miejsce produkcji (miasto) a konkretna fabryka więc tu 50% skuteczności. Chociaż dana fabryka jest gdzieś umiejscowiona ale mówi się o danej fabryce a nie o miejscu jej lokalizacji (mieście).
Zatwierdza to oznaczenie (3 znak) narodowa jednostka certyfikująca i tu masz 100% racji ale niestety jest ona jednoznacznie określona. Tu mogłeś czegoś nie doczytać stąd ta Twoja niepewność.
Pełna odpowiedź powinna brzmieć:
ISO, (International Standards Organization) - Światowy Związek Instytutów Normalizacyjnych.
W skład (ISO) Światowego Związku Instytutów Normalizacyjnych należy SAE (Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji.
To właśnie SAE jest autorem międzynarodowych norm:
ISO 3779 i ISO 3780 dotyczących VIN.
Na gruncie polskim po ratyfikacji powyższych dokumentów normują to dwie nasze normy: PN-92/S-02060 i PN-92/S-02063.
Przykładowy VIN Kawasaki VN: JKBVNT60B6A010321
- 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta
- 6 kolejnych znaków ( znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – Sekcja określająca pojazd
- 8 kolejnych znaków (znaki 10-17) – (VIS – Vehicle Indicator Section) – Sekcja identyfikatora pojazdu
Jak czytać WMI?:
(1-znak) – litera (cyfra) przyporządkowana obszarowi geograficznemu i danemu państwu na
tym obszarze przez Society of Automotive Engineers (SAE – Stowarzyszenie Inżynierów
Motoryzacji) zgodnie z ISO 3780 – w naszym VIN - J – Japonia.
(2-znak) – uzupełnienie 1-ego znaku, to litera (cyfra) zgodnie z ISO 3780 również przyporządkowana
przez SAE określająca koncern (nie żadna fabryka czy zakład składania
motocykla). – w naszym VIN - K – Kawasaki.
(3-znak) – litera lub cyfra przyporządkowana konkretnemu koncernowi ale już przez National Association
of Automotive Engineers (NAAE - Krajowe Stowarzyszenie Inżynierów) - znak
przyporządkowany konkretnej fabryce wchodzącej w skład koncernu – fabryka gdzie motocykl
został ostatecznie złożony – w naszym VIN - B.
Niepowtarzalną identyfikację producenta zapewnia się przy użyciu kombinacji pierwszego, drugiego i trzeciego znaku VIN.
Brawo za dociekliwość
Trzecia znak z numeru VIN to nie miejsce produkcji (miasto) a konkretna fabryka więc tu 50% skuteczności. Chociaż dana fabryka jest gdzieś umiejscowiona ale mówi się o danej fabryce a nie o miejscu jej lokalizacji (mieście).
Zatwierdza to oznaczenie (3 znak) narodowa jednostka certyfikująca i tu masz 100% racji ale niestety jest ona jednoznacznie określona. Tu mogłeś czegoś nie doczytać stąd ta Twoja niepewność.
Pełna odpowiedź powinna brzmieć:
ISO, (International Standards Organization) - Światowy Związek Instytutów Normalizacyjnych.
W skład (ISO) Światowego Związku Instytutów Normalizacyjnych należy SAE (Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji.
To właśnie SAE jest autorem międzynarodowych norm:
ISO 3779 i ISO 3780 dotyczących VIN.
Na gruncie polskim po ratyfikacji powyższych dokumentów normują to dwie nasze normy: PN-92/S-02060 i PN-92/S-02063.
Przykładowy VIN Kawasaki VN: JKBVNT60B6A010321
- 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta
- 6 kolejnych znaków ( znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – Sekcja określająca pojazd
- 8 kolejnych znaków (znaki 10-17) – (VIS – Vehicle Indicator Section) – Sekcja identyfikatora pojazdu
Jak czytać WMI?:
(1-znak) – litera (cyfra) przyporządkowana obszarowi geograficznemu i danemu państwu na
tym obszarze przez Society of Automotive Engineers (SAE – Stowarzyszenie Inżynierów
Motoryzacji) zgodnie z ISO 3780 – w naszym VIN - J – Japonia.
(2-znak) – uzupełnienie 1-ego znaku, to litera (cyfra) zgodnie z ISO 3780 również przyporządkowana
przez SAE określająca koncern (nie żadna fabryka czy zakład składania
motocykla). – w naszym VIN - K – Kawasaki.
(3-znak) – litera lub cyfra przyporządkowana konkretnemu koncernowi ale już przez National Association
of Automotive Engineers (NAAE - Krajowe Stowarzyszenie Inżynierów) - znak
przyporządkowany konkretnej fabryce wchodzącej w skład koncernu – fabryka gdzie motocykl
został ostatecznie złożony – w naszym VIN - B.
Niepowtarzalną identyfikację producenta zapewnia się przy użyciu kombinacji pierwszego, drugiego i trzeciego znaku VIN.
Tex66
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Jako istoty rozumne, w większości przynajmniej , mamy naturalną potrzebę poszerzania swojej wiedzy, także kolejna jej porcja jest oczywiście mile widziana. Podziękować
- Jurek
- Posty: 1265
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Mile widziana, no i może nie ograniczona tylko dla posiadaczy jakiegoś konkretnego modelu VN?
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Tex66 rozkminił temat do 6 pokolenia naszych dwukołowców, także to dobrodziejstwo jest nie tylko dla konkretnego modelu . Co do możliwości wejścia w posiadanie takowego cuda, to już kwestia negocjacji z samym producentem Tex już gdzieś opisał dokładny proces samodzielnej konwersji oryginalnej serwisówki.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Jurek, Artix
Wymyśliłem to pytanie żeby chociaż w jakimś stopniu pobudzić „życie” na Forum z racji marazmu spowodowanego porą roku.
Wybór padł na VN 1700 z racji tego, że prawdopodobnie tych modeli jest najmniej i dlatego post zamieściłem Forum/Ogólne i dotyczył VN 1700. Za prawidłową odpowiedź można było pozyskać serwisówkę VN 1700 Nomad i Classic Tourer w języku polskim.
Skoro zapodałem taki temat na Forum do z gęby cholewy bym nie zrobił i słowa dotrzymał.
Ale nie było zainteresowania więc temat zamknąłem dla Kolegów posiadających VN1700 i zamierzałem powtórzyć pytanie dla Kolegów posiadających VN 900 i VN 1600 co zaznaczyłem w poście.
Ale to Wy Koledzy sugerowaliście jednak abym udzielił odpowiedzi sam i „oświecił” publikę co niniejszym zrobiłem.
Więc temat padł.
Serwisówek (manuali) w języku polskim nie przesyłam za free ani tym bardziej nie odsprzedaję i nigdy tego nie zrobię, można ją co najwyżej pozyskać drogą zabawy, chociaż nie wiem czy wszystkim ten pomysł z quizem się podobał.
Może coś powtórzę tak tylko aby tchnąć trochę życia w nasze Forum w te zimowe dni.
Wymyśliłem to pytanie żeby chociaż w jakimś stopniu pobudzić „życie” na Forum z racji marazmu spowodowanego porą roku.
Wybór padł na VN 1700 z racji tego, że prawdopodobnie tych modeli jest najmniej i dlatego post zamieściłem Forum/Ogólne i dotyczył VN 1700. Za prawidłową odpowiedź można było pozyskać serwisówkę VN 1700 Nomad i Classic Tourer w języku polskim.
Skoro zapodałem taki temat na Forum do z gęby cholewy bym nie zrobił i słowa dotrzymał.
Ale nie było zainteresowania więc temat zamknąłem dla Kolegów posiadających VN1700 i zamierzałem powtórzyć pytanie dla Kolegów posiadających VN 900 i VN 1600 co zaznaczyłem w poście.
Ale to Wy Koledzy sugerowaliście jednak abym udzielił odpowiedzi sam i „oświecił” publikę co niniejszym zrobiłem.
Więc temat padł.
Serwisówek (manuali) w języku polskim nie przesyłam za free ani tym bardziej nie odsprzedaję i nigdy tego nie zrobię, można ją co najwyżej pozyskać drogą zabawy, chociaż nie wiem czy wszystkim ten pomysł z quizem się podobał.
Może coś powtórzę tak tylko aby tchnąć trochę życia w nasze Forum w te zimowe dni.
Tex66
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Tex66 czyżbyś chciał przez to powiedzieć, że sam tłumaczysz te serwisówki???
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Przemeku,
Nie dosłownie sam, niezbędne są do tego programy i kolejność postępowania którą opisałem w poście:
viewtopic.php?f=1&t=14675
Najlepszy i najszybszy sposób:
1. Podział instrukcji (manuala) który jest w języku angielskim programem PDF24 Tools robimy to w necie – zajmuje 3-4 minuty;
- ja dzielę na 50-cio stronicowe części (można po 200 stron ale tłumaczenie trwa dłużej i jest mniej intuicyjne);
- np.: manual VN1600 MS to 609 stron – to 12 części po 50 stron i jedna część 9-cio stronicowa (razem 13 części);
2. Konwersja podzielonych części przy pomocy ABBYY FineRider PDF pro do MS Word (wszystkie 13 części) to około 5 minut;
- dalej mamy wszystko w języku angielskim ale już w MS Wordzie.
3. Teraz każdą część przepuszczamy przez Babylon Pro NG z dostępem do netu;
- średnio każda część (50-cio stronicowa) to około 1 minuty – czyli razem około 13-15 minut;
Czyli średnio po około 20-25 minutach mamy naszego „manualka” w języku polskim tyle, że nadal w 13 częściach.
Błąd który popełniłem przy pierwszych dwóch „manualach” to doklejanie kolejnych części do części 1. (do 1 wklejałem część 2, następnie część 3 ……….. itd.).
Następnie formatowanie czcionki – i tu zdjęcia, szkice, tabele i schematy zaczynały samoczynnie zmieniać położenie.
A na koniec ustawienia strony (marginesy, akapity, stopka nagłówek …. itd.)
Dlatego tyle się schodziło jak napisałem wcześniej w poście przy układaniu stron i ślęczeniu przed monitorem.
Aby przyśpieszyć proces należy utworzyć nowy dokument MS Word i zatytułować go wg. uznania (np. VN1600MS-całość po polsku);
Tu od razu sformatować język, marginesy, akapit, stopkę nagłówek, dzielenie wyrazów, sprawdzanie pisowni …. itd.);
I do tego nowo utworzonego dokumentu wklejamy kolejno po sobie wszystkie części. Pamiętać należy, że każdą nową część wklejać na nowej kolejnej stronie.
Wtedy po kolejnych około 5 minutach mamy całego manuala w języku polskim i w jednej całości.
Średnio licząc po około 30 minutach mamy instrukcję naszego VN w języku polskim.
Zostaje kosmetyka, przeróbka kilku stron które są scanami. Tu przychodzi z pomocą Wondershare PDFelement Pro.
Jakby nie liczył po około 40-50 minutach gotowego manuala.
Nie dosłownie sam, niezbędne są do tego programy i kolejność postępowania którą opisałem w poście:
viewtopic.php?f=1&t=14675
Najlepszy i najszybszy sposób:
1. Podział instrukcji (manuala) który jest w języku angielskim programem PDF24 Tools robimy to w necie – zajmuje 3-4 minuty;
- ja dzielę na 50-cio stronicowe części (można po 200 stron ale tłumaczenie trwa dłużej i jest mniej intuicyjne);
- np.: manual VN1600 MS to 609 stron – to 12 części po 50 stron i jedna część 9-cio stronicowa (razem 13 części);
2. Konwersja podzielonych części przy pomocy ABBYY FineRider PDF pro do MS Word (wszystkie 13 części) to około 5 minut;
- dalej mamy wszystko w języku angielskim ale już w MS Wordzie.
3. Teraz każdą część przepuszczamy przez Babylon Pro NG z dostępem do netu;
- średnio każda część (50-cio stronicowa) to około 1 minuty – czyli razem około 13-15 minut;
Czyli średnio po około 20-25 minutach mamy naszego „manualka” w języku polskim tyle, że nadal w 13 częściach.
Błąd który popełniłem przy pierwszych dwóch „manualach” to doklejanie kolejnych części do części 1. (do 1 wklejałem część 2, następnie część 3 ……….. itd.).
Następnie formatowanie czcionki – i tu zdjęcia, szkice, tabele i schematy zaczynały samoczynnie zmieniać położenie.
A na koniec ustawienia strony (marginesy, akapity, stopka nagłówek …. itd.)
Dlatego tyle się schodziło jak napisałem wcześniej w poście przy układaniu stron i ślęczeniu przed monitorem.
Aby przyśpieszyć proces należy utworzyć nowy dokument MS Word i zatytułować go wg. uznania (np. VN1600MS-całość po polsku);
Tu od razu sformatować język, marginesy, akapit, stopkę nagłówek, dzielenie wyrazów, sprawdzanie pisowni …. itd.);
I do tego nowo utworzonego dokumentu wklejamy kolejno po sobie wszystkie części. Pamiętać należy, że każdą nową część wklejać na nowej kolejnej stronie.
Wtedy po kolejnych około 5 minutach mamy całego manuala w języku polskim i w jednej całości.
Średnio licząc po około 30 minutach mamy instrukcję naszego VN w języku polskim.
Zostaje kosmetyka, przeróbka kilku stron które są scanami. Tu przychodzi z pomocą Wondershare PDFelement Pro.
Jakby nie liczył po około 40-50 minutach gotowego manuala.
Tex66
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
Co by nie mówić, genialne. Nikt chyba jeszcze w tym kraju nie rozbroił w ten sposób tematu, przynajmniej jeszcze o tym nie słyszałem. Szacun za chęci, wiedzę i czas poświęcony na przygotowanie choćby czytelnej instrukcji czarowania hamerykańskiej serwisówki na słowiańską
- Jurek
- Posty: 1265
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)
No to udało ci się trochę rozruszać forum.Tex66 pisze: ↑pn sty 11, 2021Jurek, Artix
Wymyśliłem to pytanie żeby chociaż w jakimś stopniu pobudzić „życie” na Forum z racji marazmu spowodowanego porą roku.
Wybór padł na VN 1700 z racji tego, że prawdopodobnie tych modeli jest najmniej i dlatego post zamieściłem Forum/Ogólne i dotyczył VN 1700. Za prawidłową odpowiedź można było pozyskać serwisówkę VN 1700 Nomad i Classic Tourer w języku polskim.
Mnie nie chodziło o serwisówkę tylko o ograniczenie tytułem tematu grona potencjalnych chętnych do aktywnego uczestnictwa w odpowiedzi.
Dzięki jednak za to co wprowadziłeś na forum - nie tylko w tym temacie.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
Kto jest online
Jest 52 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 52 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości