Cześć.
Ludziska, jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Zmiana z 17/42 na 18/40. Co będzie wyraźnie odczuwalne? Jakie są wady i zalety? Co się faktycznie zmieni? Tak z Waszego doświadczenia. Jest sens?
Zmiana napędu na 18/40
Re: Zmiana napędu na 18/40
W zasobach forum temat był wałkowany, poszukaj wcześniejszych wpisów kolegów.
Zależy czy jeździsz sam czy z plecakiem. Po równym czy po górkach.
U siebie mam 18/42 i jest OK.
Pewnie taką stronę znasz, a jak nie, to można orientacyjnie ocenić zmianę prędkości na poszczególnych biegach.
https://www.gearingcommander.com/
Zależy czy jeździsz sam czy z plecakiem. Po równym czy po górkach.
U siebie mam 18/42 i jest OK.
Pewnie taką stronę znasz, a jak nie, to można orientacyjnie ocenić zmianę prędkości na poszczególnych biegach.
https://www.gearingcommander.com/
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Zmiana napędu na 18/40
Nie znałem tej strony, sprawdzę.wladl pisze: ↑wt cze 21, 2022W zasobach forum temat był wałkowany, poszukaj wcześniejszych wpisów kolegów.
Zależy czy jeździsz sam czy z plecakiem. Po równym czy po górkach.
U siebie mam 18/42 i jest OK.
Pewnie taką stronę znasz, a jak nie, to można orientacyjnie ocenić zmianę prędkości na poszczególnych biegach.
https://www.gearingcommander.com/
Dziękuję.
Jeżdżę sam.
Mieszkam w centrum, choć wycieczki na południe Polski też planuję. Ale 90% to teren raczej płaski, centrum i Pomorze.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Re: Zmiana napędu na 18/40
Z moich starych postów:
Przy laczku 150/80/16 i 17/39 jest o tyle dobrze, że:
- po mieście nie trzeba tyle wajchować biegami, dajmy na to na 3 biegu spokojnie latasz po mieście
- 5 bieg wrzucam zazwyczaj w okolicach 120 km/h, poniżej 120 jest "za słaby" nadaje się do jazdy z górki
- zasięg do rezerwy - wcześniej 190-200 km, po zmianie 220-240 oczywiście bez pałowania, ale też nie na emeryta, no i mieszkam w górzystych terenach
- jazda z pasażerem i bagażem bez zarzutu, na zestawie 18/39 (miałem taki przez kilka miesięcy) to już z plecakiem gorzej, samemu całkiem dobrze
Zastanawiam się teraz nad powrotem do laczka 140/90/16, bo tylnią już zajechałem to zobaczę czy się coś zmieni, aktualna 150/80 jest o niecałe 2% "mniejsza"
Każdy i tak musi to pod siebie zrobić bo na jednmym kole spod świateł nie ma szans ale ja do zestawu oryginalnego bym nie wrócił
Przy laczku 150/80/16 i 17/39 jest o tyle dobrze, że:
- po mieście nie trzeba tyle wajchować biegami, dajmy na to na 3 biegu spokojnie latasz po mieście
- 5 bieg wrzucam zazwyczaj w okolicach 120 km/h, poniżej 120 jest "za słaby" nadaje się do jazdy z górki
- zasięg do rezerwy - wcześniej 190-200 km, po zmianie 220-240 oczywiście bez pałowania, ale też nie na emeryta, no i mieszkam w górzystych terenach
- jazda z pasażerem i bagażem bez zarzutu, na zestawie 18/39 (miałem taki przez kilka miesięcy) to już z plecakiem gorzej, samemu całkiem dobrze
Zastanawiam się teraz nad powrotem do laczka 140/90/16, bo tylnią już zajechałem to zobaczę czy się coś zmieni, aktualna 150/80 jest o niecałe 2% "mniejsza"
Każdy i tak musi to pod siebie zrobić bo na jednmym kole spod świateł nie ma szans ale ja do zestawu oryginalnego bym nie wrócił
Re: Zmiana napędu na 18/40
Każdy i tak musi to pod siebie zrobić bo na jednmym kole spod świateł nie ma szans ale ja do zestawu oryginalnego bym nie wrócił
Dziękuję
Dziękuję
Kto jest online
Jest 33 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 33 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości