jak podlonczyc obrotomierz
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
jak podlonczyc obrotomierz
witam wszystkich potrzebna pomoc mam vn 1500 1994 rok niewiem jak podlonczyc obrotomierz elektroniczny jakis schemat ktos cos dzieki
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Elektroniczny obrotomierz do VN-15 z 1994r.?
- A jakie masz Sensors (czujniki) w VN-15, ……….. ECU masz?
- O Switches (przełączniki) tu nie mówimy.
- A jakie masz Sensors (czujniki) w VN-15, ……….. ECU masz?
- O Switches (przełączniki) tu nie mówimy.
Tex66
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
Re: jak podlonczyc obrotomierz
a gdzie go szukac nieznam sie na kawasaki to pierwszy zawsze byla jamacha a zachcialo mi sie kalsyka
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
To Kolega powiada, że na Kawasaki się nie zna, ………… a na Yamaha to się zna?
Więc skoro Koledze zachciało się klasyka, to tak ……… w VN-15 z 1994 roku masz jedynie dwa czujniki (sensor), tj. Fuel Level Sensor (czujnik poziomu paliwa) oraz Water Temperature Sensor (czujnik temperatury wody), sygnały z tych obu czujników są nieprzydatne do montażu elektrycznego obrotomierza nie mówiąc o elektronicznym. Switches (przełączniki) niestety też do tematu nic nie wniosą, te sygnały nas kompletnie i zdecydowanie nie interesują.
To co nas interesuje?
- ECU - brak;
- czujnika prędkości (Speed Sensor) – brak;
- czujnika wału korbowego (Crankshaft Sensor) – brak.
To jak mawiał jeden Kolega tu na Forum – „Sorry Gregory ale się nie da”.
Więc skoro Koledze zachciało się klasyka, to tak ……… w VN-15 z 1994 roku masz jedynie dwa czujniki (sensor), tj. Fuel Level Sensor (czujnik poziomu paliwa) oraz Water Temperature Sensor (czujnik temperatury wody), sygnały z tych obu czujników są nieprzydatne do montażu elektrycznego obrotomierza nie mówiąc o elektronicznym. Switches (przełączniki) niestety też do tematu nic nie wniosą, te sygnały nas kompletnie i zdecydowanie nie interesują.
To co nas interesuje?
- ECU - brak;
- czujnika prędkości (Speed Sensor) – brak;
- czujnika wału korbowego (Crankshaft Sensor) – brak.
To jak mawiał jeden Kolega tu na Forum – „Sorry Gregory ale się nie da”.
Tex66
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
Re: jak podlonczyc obrotomierz
dzieki wielkie pozdrawiam
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
No chyba, że kolega kristof1174 chce podłączyć obrotomierz indukcyjny, który bierze sygnał z cewki zapłonowej, a to "Sorry Gregory,ale się da" parafrazując klasyka . Pytanie tylko, czy ów obrotomierz jest przewidziany na dwa cylindry?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
Re: jak podlonczyc obrotomierz
a tego niewiem ale jak sie da to bym prosil o jakis schemat jak to zrobic dzieki i pozdrawiam
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Masz ten obrotomierz, czy dopiero chcesz kupić? To ważne,bo jeżeli masz i nie jest to indukcyjny tylko elektroniczny dedykowany do motocykla, to tak jak pisał Tex66, nie da się. Jeżeli dopiero chcesz kupić to na znanym portalu aukcyjnym na hasło uniwersalny obrotomierz jest mnóstwo ofert z opisem jak podłączyć. Pytanie tylko,jak to będzie działać w dwucylindrowym silniku, bo zasada jest taka, że taki obrotomierz bierze sygnał z cewki zapłonowej, a w VN 1500 są chyba dwie więc kwestia dokładności wskazań.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Jedynie indukcyjny wchodzi w grę, plus po stacyjce, sygnał z cewki, dodatkowo jeszcze podświetlenie, czy to będzie wiarygodny odczyt? nie wiadomo, ale ilość cylindrów nie robi różnicy, każdy tłok wykonuje tę samą pracę, zapłon co drugi obrót wału korbowego i taki sygnał wędruje do obrotomierza.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Kolego Wydminianinie,
Widzę, że się zreflektowałeś i napisałeś że się nie da, cytat: „… to tak jak pisał Tex66, nie da się”
Wstępnie napisałeś "Sorry Gregory, ale się da" i Kolega kristof1174 przyjął to za pewnik i poprosił Cię o schemat, i co byś mu wysłał?
Praktycznie się da, ale żeby sygnał był wiarygodny (z dwóch cewek) wymagać to będzie wiedzy a tej raczej kristof1174 nie ma, poniżej będę o tym za polemizował z Artixem.
I tak ………………
Artix,
Wiem o czy piszesz, ale ilość cylindrów robi różnicę, uważam, że sposób który opisałeś nie zadziała w wypadku dwóch cylindrów, obroty wskazywane przez obrotomierz będą dwa razy mniejsze niż obroty rzeczywiste.
Żeby to zadziałało trzeba mostkować (+) ze stacyjki z (+) każdej cewki, dalej, z (-) każdej z dwóch cewek robimy wychodzący mały układ elektroniczny polegający na równoległym połączeniu rezystora ± 100kΩ i diody prostowniczej mającej maksymalne napięcie w kierunku zaporowym około 1000V - np. diody 1n4007. I tak na każdą z dwóch cewek. Następnie te dwa malutkie układy elektroniczne również łączymy równolegle i teraz jeden wspólny sygnał dopiero teraz wychodzi na obrotomierz indukcyjny. Wtedy mamy obroty wiarygodne (sygnał z indukcji dwóch cewek).
To jak napisałeś: „każdy tłok wykonuje tę samą pracę, zapłon co drugi obrót wału korbowego i taki sygnał wędruje do obrotomierza” – w tym wypadku będziemy mieli odczyt obrotów dwa razy mniejszy niż rzeczywiste – „zapłon co drugi obrót wału korbowego” – tu jest istota „co drugi” i dlatego obroty wskazywane przez obrotomierz będą dwa razy mniejsze.
Widać, że kristof1174 nie ma o niczym pojęcia, nawet nie wie jaki ma obrotomierz, napisał że chce podłączyć obrotomierz elektroniczny, a czy jest obrotomierz indukcyjny czy obrotomierz do którego działania niezbędne są sygnały z czujników o których napisałem wyżej a których najnormalniej w VN-15 nie ma, to jest Koledze obojętne, najważniejsze żeby dostał schemat jakiegoś podłączenia.
My możemy sobie o tym podyskutować i mieć róże zdania na ta kwestię ale Kolega kristof1174 dalej nie będzie wiedział o czym jest mowa, więc ja radzę aby sobie odpuścił ten obrotomierz.
P.S.
Wreszcie jest z kim podyskutować, brakuje tylko Wielebnego Bola.
Widzę, że się zreflektowałeś i napisałeś że się nie da, cytat: „… to tak jak pisał Tex66, nie da się”
Wstępnie napisałeś "Sorry Gregory, ale się da" i Kolega kristof1174 przyjął to za pewnik i poprosił Cię o schemat, i co byś mu wysłał?
Praktycznie się da, ale żeby sygnał był wiarygodny (z dwóch cewek) wymagać to będzie wiedzy a tej raczej kristof1174 nie ma, poniżej będę o tym za polemizował z Artixem.
I tak ………………
Artix,
Wiem o czy piszesz, ale ilość cylindrów robi różnicę, uważam, że sposób który opisałeś nie zadziała w wypadku dwóch cylindrów, obroty wskazywane przez obrotomierz będą dwa razy mniejsze niż obroty rzeczywiste.
Żeby to zadziałało trzeba mostkować (+) ze stacyjki z (+) każdej cewki, dalej, z (-) każdej z dwóch cewek robimy wychodzący mały układ elektroniczny polegający na równoległym połączeniu rezystora ± 100kΩ i diody prostowniczej mającej maksymalne napięcie w kierunku zaporowym około 1000V - np. diody 1n4007. I tak na każdą z dwóch cewek. Następnie te dwa malutkie układy elektroniczne również łączymy równolegle i teraz jeden wspólny sygnał dopiero teraz wychodzi na obrotomierz indukcyjny. Wtedy mamy obroty wiarygodne (sygnał z indukcji dwóch cewek).
To jak napisałeś: „każdy tłok wykonuje tę samą pracę, zapłon co drugi obrót wału korbowego i taki sygnał wędruje do obrotomierza” – w tym wypadku będziemy mieli odczyt obrotów dwa razy mniejszy niż rzeczywiste – „zapłon co drugi obrót wału korbowego” – tu jest istota „co drugi” i dlatego obroty wskazywane przez obrotomierz będą dwa razy mniejsze.
Widać, że kristof1174 nie ma o niczym pojęcia, nawet nie wie jaki ma obrotomierz, napisał że chce podłączyć obrotomierz elektroniczny, a czy jest obrotomierz indukcyjny czy obrotomierz do którego działania niezbędne są sygnały z czujników o których napisałem wyżej a których najnormalniej w VN-15 nie ma, to jest Koledze obojętne, najważniejsze żeby dostał schemat jakiegoś podłączenia.
My możemy sobie o tym podyskutować i mieć róże zdania na ta kwestię ale Kolega kristof1174 dalej nie będzie wiedział o czym jest mowa, więc ja radzę aby sobie odpuścił ten obrotomierz.
P.S.
Wreszcie jest z kim podyskutować, brakuje tylko Wielebnego Bola.
Tex66
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
Re: jak podlonczyc obrotomierz
dzieki bardzo koledzy jednak odpuszcze ten obroyomierz czarna magia ale wielkie dzieki panowie i pozdrawiam wesolych swiat
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Tex66, jeżeli chodzi o moją podstawową wiedzę w zakresie elektroniki, to zdaję się oczywiście na Twoje sugestie. Poszperałem trochę na forum Elektroda i faktycznie nie jest to zwykły pikuś, wnikając w temat zaczynają się piętrzyć problemy, które oczywiście można rozwiązać posiadając odpowiednią wiedzę. Jeżeli kolega kristof bardzo chciałby mieć coś, co niekoniecznie będzie pokazywało faktyczne obroty silnika, to niecałe 50 zł rozwiązuje sprawę patrząc na to co jest dostępne, z drugiej strony komentarze typu " obrotomierz działa, ale bardzo wolni schodzi z obrotów" przekonuję, że może to być tylko zbędny gadżet. Kristof1174, 5 dyszek to nie majątek, podłączenie gotowca jest proste, a czy to będzie sensownie działać? Sprawdź, oceń albo po prostu odpuść temat, bez obrotomierza też da się spokojnie jeździć
Re: jak podlonczyc obrotomierz
Temat obrotomierza był wałkowany na forum. U siebie w VN800 mam coś takiego jak w linku: https://motrix.pl/licznik-obrotomierz/5 ... 61801.html
I jest to obrotomierz "cyfrowy" Nie zbiera wprawdzie informacji o obrotach z ECU, tylko z cewek zapłonowych, jednak sam napęd wskazówki jest realizowany silnikiem krokowym i zlicza impulsy na wejściu. Po włączeniu zapłony robi self test, wskazówka idzie na max i wraca. Poprawność wskazań jest na tyle dokładna, że pamiętając na jakim biegu jadę i patrząc na obroty jestem w stanie bardziej realnie określić prędkość niż patrząc na budzik na baku. Podłączenie wymaga trochę uwagi, bo oprócz kwestii zasilanie po kluczyku, trzeba zrobić sumator impulsów. Jak wyżej pisane. A potrzebne są dwie diody np. 1N4007 i jeden rezystor około 100kOhm. Anody diod ( koniec bez paska na diodzie ) łączymy do cewek zapłonowych. Katody diod ( tam gdzie jest namalowany pasek na diodzie ) łączymy razem, i z tego punktu łączymy za pomocą rezystora do plusa zasilania i też do wejścia obrotomierza. Dlaczego trzeba to robić z uwagą i świadomie ? Bo grzebiemy w układzie zapłonowym, i każde niechlujstwo może nam się odpłacić nieoczekiwanym postojem na drodze
I jest to obrotomierz "cyfrowy" Nie zbiera wprawdzie informacji o obrotach z ECU, tylko z cewek zapłonowych, jednak sam napęd wskazówki jest realizowany silnikiem krokowym i zlicza impulsy na wejściu. Po włączeniu zapłony robi self test, wskazówka idzie na max i wraca. Poprawność wskazań jest na tyle dokładna, że pamiętając na jakim biegu jadę i patrząc na obroty jestem w stanie bardziej realnie określić prędkość niż patrząc na budzik na baku. Podłączenie wymaga trochę uwagi, bo oprócz kwestii zasilanie po kluczyku, trzeba zrobić sumator impulsów. Jak wyżej pisane. A potrzebne są dwie diody np. 1N4007 i jeden rezystor około 100kOhm. Anody diod ( koniec bez paska na diodzie ) łączymy do cewek zapłonowych. Katody diod ( tam gdzie jest namalowany pasek na diodzie ) łączymy razem, i z tego punktu łączymy za pomocą rezystora do plusa zasilania i też do wejścia obrotomierza. Dlaczego trzeba to robić z uwagą i świadomie ? Bo grzebiemy w układzie zapłonowym, i każde niechlujstwo może nam się odpłacić nieoczekiwanym postojem na drodze
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: jak podlonczyc obrotomierz
KolegoTex66, aleś zmanipulował moje wypowiedzi jak rasowy pismak z taniego brukowca, cytując wybiórczo to, co Ci pasuje .
Twój cytat:
"Widzę, że się zreflektowałeś i napisałeś że się nie da, cytat: „… to tak jak pisał Tex66, nie da się”
A to pełna moja wypowiedź:
"Masz ten obrotomierz, czy dopiero chcesz kupić? To ważne,bo jeżeli masz i nie jest to indukcyjny tylko elektroniczny dedykowany do motocykla, to tak jak pisał Tex66, nie da się".
[/b]
Twój drugi cytat:
"Wstępnie napisałeś "Sorry Gregory, ale się da" i Kolega kristof1174 przyjął to za pewnik i poprosił Cię o schemat, i co byś mu wysłał?"
I mój:
"No chyba, że kolega kristof1174 chce podłączyć obrotomierz indukcyjny, który bierze sygnał z cewki zapłonowej, a to "Sorry Gregory,ale się da" parafrazując klasyka"
W żadnym przypadku nie mam powodu reflektować się, co sam zresztą przyznałeś:
"Praktycznie się da, ale żeby sygnał był wiarygodny (z dwóch cewek) wymagać to będzie wiedzy a tej raczej kristof1174 nie ma, poniżej będę o tym za polemizował z Artixem".
Z jednym miałeś rację:
"Widać, że kristof1174 nie ma o niczym pojęcia, nawet nie wie jaki ma obrotomierz, napisał że chce podłączyć obrotomierz elektroniczny, a czy jest obrotomierz indukcyjny czy obrotomierz do którego działania niezbędne są sygnały z czujników o których napisałem wyżej a których najnormalniej w VN-15 nie ma, to jest Koledze obojętne, najważniejsze żeby dostał schemat jakiegoś podłączenia"
Tak więc z technicznego punktu widzenia indukcyjny i tylko taki da się, ale czy to będzie łatwe i wiarygodne to inna bajka.
Twój cytat:
"Widzę, że się zreflektowałeś i napisałeś że się nie da, cytat: „… to tak jak pisał Tex66, nie da się”
A to pełna moja wypowiedź:
"Masz ten obrotomierz, czy dopiero chcesz kupić? To ważne,bo jeżeli masz i nie jest to indukcyjny tylko elektroniczny dedykowany do motocykla, to tak jak pisał Tex66, nie da się".
[/b]
Twój drugi cytat:
"Wstępnie napisałeś "Sorry Gregory, ale się da" i Kolega kristof1174 przyjął to za pewnik i poprosił Cię o schemat, i co byś mu wysłał?"
I mój:
"No chyba, że kolega kristof1174 chce podłączyć obrotomierz indukcyjny, który bierze sygnał z cewki zapłonowej, a to "Sorry Gregory,ale się da" parafrazując klasyka"
W żadnym przypadku nie mam powodu reflektować się, co sam zresztą przyznałeś:
"Praktycznie się da, ale żeby sygnał był wiarygodny (z dwóch cewek) wymagać to będzie wiedzy a tej raczej kristof1174 nie ma, poniżej będę o tym za polemizował z Artixem".
Z jednym miałeś rację:
"Widać, że kristof1174 nie ma o niczym pojęcia, nawet nie wie jaki ma obrotomierz, napisał że chce podłączyć obrotomierz elektroniczny, a czy jest obrotomierz indukcyjny czy obrotomierz do którego działania niezbędne są sygnały z czujników o których napisałem wyżej a których najnormalniej w VN-15 nie ma, to jest Koledze obojętne, najważniejsze żeby dostał schemat jakiegoś podłączenia"
Tak więc z technicznego punktu widzenia indukcyjny i tylko taki da się, ale czy to będzie łatwe i wiarygodne to inna bajka.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr gru 21, 2022
- Miejscowość: denderleeuw
- Motocykl: kawasaki vn 1500
Re: jak podlonczyc obrotomierz
witam gdzie moge dostac licznik orginalny vn 1500 clasic 1994 rok na alegro niema w belgi szukalem ale brak tylko serwis i to 350€ ktos cos dzieki i pozdrawiam
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość