Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Post autor: Tex66 » wt lut 07, 2023

Kolejny odcinek z serii – wiedza co niektórych na „grupce” VN 800.
Poczytać dla poprawienia humoru można ale w żadnym wypadku nie zalecałbym osobiście korzystania z pomocy „fachowca”.

Pamiętacie kolegę który lubi grzebać w VN 800 zwłaszcza w czyichś?
- Nie?
- To przypomnienie „fachowca” i bredni które wypisywał na temat sprzęgła w VN 800: viewtopic.php?f=49&t=15601
Teraz uznał, że ma pojęcie o wymianie rozrządu w VN 800, o wymianie której to wymiany sam nigdy nie robił o czym ostatecznie sam napisał na końcu postu.
Wiedzy merytorycznej - brak, znajomości procedur instrukcyjnych – brak, praktyki – brak, ale chętnie wymieni komuś rozrząd w VN 800 bo lubi grzebać w VN 800, zwłaszcza czyichś.

No to zaczynamy ………………….
I mamy pierwszą rewelację:
Bodajże między 70-80k podaje książka” – że wymienia się rozrząd.
Otóż żadna Instrukcja Serwisowa, żadnego modelu Vulcana nie podaje kiedy wymienia się rozrząd.
Przekazana natomiast jest w każdej Instrukcji Serwisowej wiedza co i jak sprawdzamy odnośnie rozrządu, a jeżeli coś różni się to od limitu serwisowego to jest napisane jak dany element wymienić lub poprawić/przeszlifować jak na przykład gniazda zaworów.
I chyba nawet silnika nie trzeba wyciągać”- już taki komentarz świadczy, że nigdy sam nie wymieniał rozrządu i nie ma o tym pojęcia, wystarczy słowo „chyba” i mamy obraz wiedzy fachowca od VN 800 i lubiącego grzebać w VN 800, zwłaszcza czyichś.
Jest też i pozytywny objaw, kolega który lubi grzebać zwłaszcza w czyichś VN 800 czyta posty na Forum Vulcaneria.
Na pewno przeczytał: viewtopic.php?f=54&t=15166

Jest co prawda taki zapis w Instrukcji Serwisowej VN2k, że przy wymianie łańcucha rozrządu zaleca się wymianę wałków rozrządu i wału korbowego. Oczywiście że zalecenie to można potraktować z bardzo dużym dystansem, jedynie co można, to sprawdzić luzy nasadek wałków oraz zużycie krzywek wałka czy też bicia wzdłużne wałków.
Żadna Instrukcja Serwisowa i Katalog Części dowolnego modelu VN-a nie wymienia wału korbowego jako elementu rozrządu.
- Więc co?
- Chce porównywać VN 2000 z VN 800?
Niech „fachowiec od grzebania w czyichś VN 800” swój głupi ironiczny uśmiech i takowe też komentarze oraz próbę porównywania VN2k z VN 800 zostawi dla siebie i śmieje się jedynie ze swojej kompletnej niewiedzy.
Twierdzi „Żeby ogarnąć rozrząd w VN 1500 trzeba wyciągać silnik” – kolejna rewelacja.
Jaka jest różnica w wymianie elementów rozrządu w VN 800 i VN 1500 gdzie w obu przypadkach wałki rozrządu są w głowicy silnika?
- Żadna!
Rozrząd w VN 800 jest rozrząd OHC a dokładnie SOHC co znaczy że jest pojedynczy wałek w głowicy cylindra, w VN 1500 jest identycznie. W każdym z tych modeli, każdy łańcuch ma po dwie prowadnice i po jednym napinaczu łańcucha. Żeby zdemontować prowadnice i napinacz w żadnym z tych modeli nie trzeba zdejmować silnika z ramy, podobnie jest przy wymianie łańcuchów rozrządu.

Teraz będzie ciekawe ……………..
Przy montażu napędzającego koła zębatego producent (fabrycznie) nie stosował i nie zalecał stosowania jakiegokolwiek kleju a jedynie nałożenie cienkiej warstwy dwusiarczku molibdenu (jest to smar stały a nie żaden klej) i dokręcenie nakrętki z siła 127Nm.
A „fachowiec” nawet w „trzech chłopa” i dźwignią 1,5 m na kluczu nie dali rady odkręcić nakrętki dokręconej siłą 127 Nm?
Nawet jakby popie…li gwint prawoskrętny z lewoskrętnym to przy takiej sile gwint wewnętrzny nakrętki (92015-1963) M20 z 8 zwojami zostałby zerwany, chyba że to takie „trzy chłopa”.
I na końcu sam potwierdził, że rozrządu nigdy nie robił ale chętnie pogrzebie w czyimś VN 800.
Wiedzy merytorycznej jak widać po komentarzach ma kompletny brak i dać takiemu wymienić rozrząd a co ważniejsze następnie go ustawić to resztę można dopowiedzieć sobie samemu.
„Fachowiec” od grzebania w VN 800 ma pojęcie o mechanice motocyklowej jak „jeż o lutowaniu”!

P.S.

Może kiedyś jeszcze trafi na Forum Vulcaneria, znajdzie i przeczyta ten post, chętnie podejmę merytoryczną dyskusję na temat zaproponowany przez „znawcę” VN 800, który tak chętnie chce pomagać grzebiąc w czyichś motocyklach.

Obrazek
Tex66

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Post autor: artix » wt lut 07, 2023

Tex, żeby zdemontować pokrywę tylnej głowicy w 1500 czy 1600, trzeba opuścić silnik. Pomiędzy ramą a pokrywą jest niewiele miejsca, nawet po odkręceniu śrub, nie uniesie się jej na tyle wysoko, żeby zeszła z gara. Można wyjąć silnik, tylko po co? Podejrzewam, że w VN800 będzie podobnie.

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Post autor: Wydminianin » wt lut 07, 2023

artix pisze:
wt lut 07, 2023
Tex, żeby zdemontować pokrywę tylnej głowicy w 1500 czy 1600, trzeba opuścić silnik. Pomiędzy ramą a pokrywą jest niewiele miejsca, nawet po odkręceniu śrub, nie uniesie się jej na tyle wysoko, żeby zeszła z gara. Można wyjąć silnik, tylko po co? Podejrzewam, że w VN800 będzie podobnie.
No właśnie w VN800 nie ma takiej potrzeby. Da się, choć trzeba trochę pokręcić pokrywą aby właściwie się ustawiła. Wiem, bo to przerabiałem w swoim, nie czyimś 😁
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Post autor: Tex66 » wt lut 07, 2023

Artix
Tak jak napisałeś, żeby zdjąć pokrywy, zwłaszcza z tylnego cylindra nie trzeba zdejmować silnika z ramy, można go delikatnie opuścić na jedną stronę gdyż ramy są skręcane po odkręceniu mocowań (najlepiej na lewą stronę). W VN 1500 bo o nim mowa w poście wystarczy też go delikatnie opuścić na jedna stronę.
Mógłbym wrzucić zdjęcie ze wszystkimi ramami modeli VN 1500 ale mi się nie chce.
Kto chętny może sprawdzić w katalogu części danego modelu VN 1500 żeby się przekonać że:
VN-88 (VN-88SE) – skręcana;
VN 15 – skręcana;
VN 1500 Classic (na gaźniku) – skręcana;
VN 1500 Classic FI – skręcana;
VN 1500 Classic Tourer / Nomad (na gaźniku) – skręcana;
VN1500 Classic Tourer FI /Nomad FI – skręcana;
VN 1500 Drivter – skręcana;
VN 1500 Mean Streak – skręcana.
We wszystkich tych modelach dolną dowolną kołyskę możemy odkręcić i delikatnie opuścić silnik po odkręceniu mocowań silnika do ramy. Po delikatnym przekoszeniu silnika mamy dojście do wszystkiego.

W VN 800 jest jeszcze prościej.

P.S.

Widzę, że jest zainteresowanie wiec będą następne części o merytoryczności na Facebook-ach, całych tych „grupkach”. Wszystko będzie zależało jak i czym ktoś tam „błyśnie” z wiedzą.
Tex66

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.

Post autor: artix » wt lut 07, 2023

Do ustawienia rozrządu na każdym garze i tak trzeba dostać się do korka pod którym są oznaczenia położenia wału, także lewa strona silnika musi być rozgrzebana i gitara, bo po lewej stronie robi się sporo miejsca, zdemontowanie kołyski i śrub mocujących umożliwi opuszczenie serducha, żeby zdjąć te nieszczęsne pokrywy. Fajnie, że w VN800 nie trzeba marnować czasu na te wszystkie manewry. W 2k też niestety trzeba opuścić silnik. Sam widzisz Tex, że speców od nie swoich sprzętów co nie miara, darmowe doradztwo w necie kwitnie, także znowu wracamy do korzeni, czyli chcieć, wiedzieć, zrobić w imię złotej zasady "chcesz mieć dobrze zrobione, zrób to sam"
Ps. może komuś się przyda, zmieniając łańcuchy rozrządu przy okazji wymieniamy filterki HLA, 2szt na głowicę, 41zł/szt. Lepiej dmuchać na zimne, albo już na gorące :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą