Parę dni temu zauważyłem krople płynu chłodniczego na dole chłodnicy, w miejscu dolnego mocowania. Początkowo miałem olać temat, bo w zbiorniczku płynu nie ubywało, silnik nie grzał się ponad normę, a kropel było niewiele. Po głębszym jednak zastanowieniu się doszedłem do wniosku,że nawet niewielka nieszczelność spowoduje wadliwe działanie układu chłodzenia, co w efekcie może doprowadzić do przegrzania silnika- a w zbiorniczku płyn będzie w normie- taki układ. Dziś wyjąłem chłodnicę i na filmiku doskonale widać, skąd kapało- chłodnica jest "do góry nogami". Miejsce oczyszczone, odtłuszczone i zaklejone klejem epoksydowym do aluminium. Jeżeli to nie pomoże, to dam do pospawania.
https://youtube.com/shorts/WarcZIGMSAw?feature=share4
Nieszczelność w chłodnicy VN 2000
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Nieszczelność w chłodnicy VN 2000
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nieszczelność w chłodnicy VN 2000
Po co uprawiać „popelinę”?
Zdjąłeś chłodnicę, spuściłeś płyn chłodzący z układu i bawisz się w klejeniem?
Przecież od razu przy okazji możesz przepłukać porządnie chłodnicę, sprawdzić jej drożność i ją odkamienić, dać do pospawania i oszlifowania spawu, a na koniec samemu położyć ładny czarny lakier poliuretanowy w sprayu na spaw (lub cały dół chłodnicy).
Napełnisz układ nowym płynem i odpowietrzasz go i masz problem z głowy i zapominasz o usterce.
Pamiętaj, że układ chłodzenia jest pod ciśnieniem, niewielkim ale jest.
A tak za chwilę możliwe że od nowa zdejmowanie chłodnicy i ostatecznie spawanie bo gdzieś na dłuższym wyjeździe okaże się że jednak zaczęło cieknąć ponownie i to bardziej.
Jeździsz VN2k.
Zrobisz jak uważasz.
Zdjąłeś chłodnicę, spuściłeś płyn chłodzący z układu i bawisz się w klejeniem?
Przecież od razu przy okazji możesz przepłukać porządnie chłodnicę, sprawdzić jej drożność i ją odkamienić, dać do pospawania i oszlifowania spawu, a na koniec samemu położyć ładny czarny lakier poliuretanowy w sprayu na spaw (lub cały dół chłodnicy).
Napełnisz układ nowym płynem i odpowietrzasz go i masz problem z głowy i zapominasz o usterce.
Pamiętaj, że układ chłodzenia jest pod ciśnieniem, niewielkim ale jest.
A tak za chwilę możliwe że od nowa zdejmowanie chłodnicy i ostatecznie spawanie bo gdzieś na dłuższym wyjeździe okaże się że jednak zaczęło cieknąć ponownie i to bardziej.
Jeździsz VN2k.
Zrobisz jak uważasz.
Tex66
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości