delikatny wyciek oleju z lewego dekla i zawieszenie

Awatar użytkownika
cherubin
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Tomaszów/Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 0

delikatny wyciek oleju z lewego dekla i zawieszenie

Post autor: cherubin » wt cze 22, 2010

Mam takie pytanie. Jak dam pełną rurę mojemu Vulcanowi to pojawia mi się mały wyciek spod tego przykręcanego okienka w lewym deklu. W zasadzie to nawet nie można nazwać tego wyciekiem po prostu delikatnie się poci - jak się go ciśnie, bo przy normalnej jeździe nie. Zastanawiam się co tam jest i czy to jest kwestia jakiegoś oringu? Odkręcał to ktoś kiedyś? Generalnie nie chce teraz tego odkręcać bo wymieniałem już olej, a należałoby to zrobić przy spuszczonym oleju, więc zostawie to sobie na przyszły sezon, ale chce wiedzieć co to. Poza tym będę rozbierał zawieszenie przednie bo ściąga mi go na prawą stronę i podejrzewam, że mogą być lagi krzywę. Poza tym szarpie trochę kiera tak jakby łożyska były do wymiany, ale właściciel niby wymieniał łożyska więc podejrzewam, że to w goleniach są wybite tulejki ze względu na to, że tam już może nie być oleju w lagach od pewnego czasu. W każdym razie gdyby ktoś miał jakieś wskazówki co do roboty z zawieszeniem to po proszę.

I pewnie już było to wałkowane, ale zapytam tak indywidualnie, czy potrzeba jest regulacja gaźniki przy wywaleniu wkładów z orginalnych wydechów?

Dzięki za odpowiedź i sorry za taki duży zestaw.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt cze 22, 2010

A przywitac sie to gdzie??
Możesz miec również kiepskie łożyska założone lub coś spaprane przy wymianie
Zobacz w jakim stanie są ograniczniki skrętu od lewego do prawego max położenia powinna byc taka sama odległośc od zbiornika.
Czy z pod osłon lag wystaje ci jeszcze chromowana blaszka czy masz ją już zakrytą przez osłonę zrób zdjęcie.
I ciśnienie w kole jak za mało też będzie się źle prowadził.
pocenie przy okienku poziomu zostaw na poźniej ale przyjrzyj się czy nie ma żadnych śladów po szlifie... rzadko kiedy tak cieknie ;)
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
cherubin
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Tomaszów/Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 0

Post autor: cherubin » wt cze 22, 2010

Prowadzę wielką akcję przywitalną w innym dziale więc proszę nie bić:)

Blaszka nie wystaje, osłona zakrywa całą lagę, ale z tego co widzę na innych na allegro, to w każdym zakrywa. Ale musi coś być krzywo, bo ta osłona delikatnie porysowała mi goleń na jednej ladze.

I nie chodzi o oczko kontroli oleju, tylko centralnie na lewym deklu jest przykręcona na jedną śrubkę taka blaszka charakterystyczna i spod tego się delikatnie poci.

Dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » wt cze 22, 2010

Może to sama osłona jest źle założona u mnie tak było pojechałem do kolegi przerażony a On mnie wyśmiał pluzował śrubę ustawił osłonę i problem znikł, piszę oczywiście o osłonach przednich lag jakby się kto pytał.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
cherubin
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Tomaszów/Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 0

Post autor: cherubin » wt cze 22, 2010

Mógłbym to podejrzewać gdyby nie fakt, że zawieszenie źle pracuje i są luzy na kierownicy, więc tak czy siak muszę to dziadostwo rozebrać. Jak go kupowałem to miał delikatne ślady oleju na goleniach świadczące o potrzebie wymiany uszczelniaczy. Potem przejechałem tysiąc kilometrów i już nie było śladów oleju od początlu do końca, więc podejrzewam, ze może go po prostu już tam nie być;) i dlatego wybiły się tulejki i zawieszenie kuleje. Stąd też mogą być te luzy. Nawet lagi jak są krzywę to się wyprostuje, mam nadzieję tylko że półki są nienaruszone, bo te już byłoby ciężko dostać.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt cze 22, 2010

Przy normalnym stanie oleju w lagach chromowany pierścień spod osłony lag wystaje
Przechyl moto na stopce i jak podniesiesz zobacz na ile się wysuwają
Zobacz ograniczniki wychylenia kiery.
Łożyska można na początku po wymianie dociągnąć muszą się ułożyć.
Znajdę zdjęcia jak stoją moto między innymi i moje widać na paru sztukach kto ma wymieniony olej i w jakim stanie zatrzymują się lagi.
W położeniu poprawnym kawałek osłony spod tej zewnętrznej powinien wystawać.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
cherubin
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Tomaszów/Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 0

Post autor: cherubin » śr cze 23, 2010

A ma ktoś doświadczenie z demontowaniem wkładów z oryginalnych wydechów i czy niezbędna jest wtedy regulacja gaźnika??

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » śr cze 23, 2010

Po pierwsze primo IMHO: regulacja łożysk w główce, po drugie primo: powinieneś regulować gaźniki - choć są zwolennicy i przeciwnicy takiej operacji po pruciu wydechów.
pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą