Temperatura silnika VN 1700

claus
Posty: 86
Rejestracja: ndz mar 03, 2013
Miejscowość: okolice Poznania
Motocykl: vulcan 1700 classic
VROC: 0

Temperatura silnika VN 1700

Post autor: claus » pn kwie 22, 2013

Witam wszystkich posiadaczy rodzynkowych 1700. Istnieje w necie duza pustka informacyjna na temat tych maszyn. Prawdopodobnie są zbyt "świeże" i dlatego nikt nie pisze o problemach. Mam jednak jedno pytanie do kolegów użytkowników. Może wydaje mi sie ,ale chyba zbyt często włącza się wentylator chłodnicy i to nawet w niezbyt gorące dni.Mam co prawda zamontowaną chromowaną osłonę chlodnicy ale myślę , że to nie jest powodem wietrzenia nawet w trasie przy powiedzmy 25-28*C.? Będę wdzięczny za sugestie w tym temacie. Pozdrawiam z WLKP. Claus :(

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn kwie 22, 2013

I po wyłączeniu silnika jeszcze się kręci wentylator. :D Norma.

Awatar użytkownika
msm jack
Posty: 109
Rejestracja: ndz gru 11, 2011
Miejscowość: Morąg
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 34682

Post autor: msm jack » pn kwie 22, 2013

Też tak mi się zdawało, ale przyjacielu tak będzie. Gorzej gdyby wogóle się nie włączał.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » wt kwie 23, 2013

Hej wentylator w VN 1700 ma niższą temperaturę rozruchu więc częściej się też włącza to norma w tym modelu. We Włoszech chodził mi praktycznie cały czas można si8ę przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt kwie 23, 2013

Potwierdzam słowa Arka
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

KółkaMusząSięKręcić
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 20, 2021
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1700

Re:

Post autor: KółkaMusząSięKręcić » śr kwie 12, 2023

msm jack pisze:
pn kwie 22, 2013
Gorzej gdyby wogóle się nie włączał.
W takim razie ja podbije. U mnie się nie włącza. Wczoraj zagotowałem płyn :cenzura: . Sprawdziłem przekaźniki, bezpieczniki. Płyn jest i jest go odpowiednio dużo. Co sprawdzać dalej?

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Re: Temperatura silnika VN 1700

Post autor: Skrobel » śr kwie 12, 2023

Chyba przede wszystkim trzeba sprawdzić czy sam wentylator działa. W serwisówce w rozdziale 16-66 jest opis jak go podłączyć na krótko (najpierw symuluje się sterowanie przez ECU, a potem pokazane jest jak podłączyć zasilanie bezpośrednio do silniczka wentylatora).

Pewnie trzeba by też sprawdzić czujnik temperatury płynu. Ten czujnik z kolei jest pod bakiem w obudowie termostatu. Tyle, że gdyby czujnik temperatury działał nieprawidłowo, to teoretycznie ECU to wykryje i zaświeci Error 14. Zatem zerknij w wentylator.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

KółkaMusząSięKręcić
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 20, 2021
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1700

Re: Temperatura silnika VN 1700

Post autor: KółkaMusząSięKręcić » wt maja 23, 2023

Wentylator sprawdzony, działa na krótko. Ktoś mi powiedział że może to być wina modułu/sterownika (nr. części 27002-000-7). Kupiłem używkę (wiem że nie ma pewności co do działania ale sprzedający zapewniał że jest ok.) Niestety nie pomogło. Znowu zagotowałem. Czujnik zmieniony. Termostat działa

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1166
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Temperatura silnika VN 1700

Post autor: artix » sob lip 08, 2023

Jeżeli cokolwiek się dzieje z motocyklem, staram się czasami zaczynać od najdurniejszych możliwości i to nawet zdaje egzamin. Rozgrzewaj silnik i sprawdzaj ręką czy chłodnica się nagrzewa. Walnięty wirnik pompy, przytkana sama chłodnica i będzie gotowanko. Co do modułu przekaźników o którym wspominałeś, u mnie spowodował brak możliwości odpalenia silnika, była kaplica, przeszukałem i pomierzyłem wszystkie graty i nic. W akcie desperacji otworzyłem ten moduł, przelutowałem wszystkie styki i jak ręką odjął. Gdzieś był zimny lut, pomiary go nie wykryły. Dla świętego spokoju lutownica w dłoń i polutuj wszystko co możliwe na płytce modułu, po odkręceniu pokrywy cała płytka jest dostępna.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą