Lifting zawieszenia VN 2000
Lifting zawieszenia VN 2000
Decydując się na 'dwójkę" miałem świadomość, że już więcej nic nie muszę robić, przecież ona sama w sobie dobrze wygląda. Ale od samego początku coś nie do końca "grało" z ustawieniami, tzn fajnie jeździło to coś, ale dupy nie urywało i nie chodzi o jego moc czy takie tam inne."Motorek" mam już 3 dobre sezony i przez cały czas szukałem odpowiednich ustawień........przede wszystkim zawieszenia.......... i stało się. Dwa tygodnie temu motocykl otrzymał:
- nowy "eksperymentalny" olej w przednich lagach (zmieszaliśmy dwa oleje ze sobą 15 W i 20 W w stosunku 1:1 - producent zaleca 10W),
- nową oponkę BRIDGESTONE EXEDRA G-852 240/55/16
- zupełnie nowe ustawienie tylego zawieszenia, które polegało na: skręceniu sprężyny na maksa (pozostał tylko jeden "rowek" gwintu - no tak dla bezpieczeństwa) jak również ustawienie na 7 (siódmym - ostatnim) stopniu HARD tłumienia amortyzatora.
Po krótkim teście drogowym, 350 km po za miastem i ok 150 może 200 km w mieście: minusów nie czułem, no może poza tym, że oponka długo "dochodzi" do dobrej temperatury, ale za to jak już jest ciepła to wszystko to powoduje, że moto przykleja się do asfaltu i .............teraz mogę to napisać - zasuwa jak prawdziwa LOKOMOTYWA po szynach, przyklejona na maksa do podłoża. Przez to, że zawieszonko twarde to i czucie tego co pod nami zdecydowanie lepsze.
Mi to wszystko podpasywało, ale to chyba nie koniec.....może zmienią olej na 20W w lagach, a i przez głowę przechodzi myśl o customowym zawieszeniu z tyłu
P.S.
Jest natomiast jeden mankament tej oponki. Przez to, że jest trochę wyższa i szersza, "szuranie" podłogami nie jest już teki łatwe :-)
- nowy "eksperymentalny" olej w przednich lagach (zmieszaliśmy dwa oleje ze sobą 15 W i 20 W w stosunku 1:1 - producent zaleca 10W),
- nową oponkę BRIDGESTONE EXEDRA G-852 240/55/16
- zupełnie nowe ustawienie tylego zawieszenia, które polegało na: skręceniu sprężyny na maksa (pozostał tylko jeden "rowek" gwintu - no tak dla bezpieczeństwa) jak również ustawienie na 7 (siódmym - ostatnim) stopniu HARD tłumienia amortyzatora.
Po krótkim teście drogowym, 350 km po za miastem i ok 150 może 200 km w mieście: minusów nie czułem, no może poza tym, że oponka długo "dochodzi" do dobrej temperatury, ale za to jak już jest ciepła to wszystko to powoduje, że moto przykleja się do asfaltu i .............teraz mogę to napisać - zasuwa jak prawdziwa LOKOMOTYWA po szynach, przyklejona na maksa do podłoża. Przez to, że zawieszonko twarde to i czucie tego co pod nami zdecydowanie lepsze.
Mi to wszystko podpasywało, ale to chyba nie koniec.....może zmienią olej na 20W w lagach, a i przez głowę przechodzi myśl o customowym zawieszeniu z tyłu
P.S.
Jest natomiast jeden mankament tej oponki. Przez to, że jest trochę wyższa i szersza, "szuranie" podłogami nie jest już teki łatwe :-)
- Kermit
- Posty: 1070
- Rejestracja: pn gru 09, 2013
- Miejscowość: Poręba k. Zawiercia
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 36601
No widzisz a ja się zastanawiałem czy nie pogrzebać przy swoim zawieszeniu z tyłu, teraz mam większą motywację.
Tokar - zawsze można tuningować podesty (obniż je, albo nadlej trochę od spodu) i "szuranie" wróci do normy
Muszę wyczuć jak najlepiej ustawić na wyprawę do CRO
2 osoby + bagaż jakieś 220kg no i trzeba przejechać prawie 1500km więc za twardo też nie może być
Tokar - zawsze można tuningować podesty (obniż je, albo nadlej trochę od spodu) i "szuranie" wróci do normy
Muszę wyczuć jak najlepiej ustawić na wyprawę do CRO
2 osoby + bagaż jakieś 220kg no i trzeba przejechać prawie 1500km więc za twardo też nie może być
Wojtek
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Tokar Ty to se zamontuj zamiast amora pod siedzeniem miech i gałkę na kierze . Będziesz mógł banglać twardościami w czasie jazdy
a tak na poważnie Wojciu Man-x ma 240 na tyle i nie ujeżdża się prawidłowo. Ślad pokazuje że ma dużą tendencję do stawiania.
Widziałem na ebayu amor do 2ki progresywny ale kosztował 1600+przesyłka.
Graty za odwagę.
a tak na poważnie Wojciu Man-x ma 240 na tyle i nie ujeżdża się prawidłowo. Ślad pokazuje że ma dużą tendencję do stawiania.
Widziałem na ebayu amor do 2ki progresywny ale kosztował 1600+przesyłka.
Graty za odwagę.
--
Nie ocenialbym tego po śladzie na oponie, a po tym jak sie zachowuje. Mnie raczej martwiło to, żeby moto nie leciało w zakręcie, ale na szczęcie podczas prób na oponach 240 w innych dwójach tak sie nie działo :-)Limet pisze: a tak na poważnie Wojciu Man-x ma 240 na tyle i nie ujeżdża się prawidłowo. Ślad pokazuje że ma dużą tendencję do stawiania.
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
mogę potwierdzić, u mnie na Bridgestone'ie 240 nie "stawia" i nie leci w zakręcie,Tokar pisze:Nie ocenialbym tego po śladzie na oponie, a po tym jak sie zachowuje. Mnie raczej martwiło to, żeby moto nie leciało w zakręcie, ale na szczęcie podczas prób na oponach 240 w innych dwójach tak sie nie działo :-)
jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to jazda po koleinach
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
Pojawił się mały kłopocik z oponą 240, a mianowicie, jedna ze śrub, która mocuje błotnik ocierała o oponą i ją piłowało. Działo się tak w momencie pracy zawieszenia w "dół". Jak jechałem z plecakiem to tarło bardzo i im więcej w moich małych sakwach było bagażu to również miało wpływ na tarcie. Wymiana śrub na takie z mniejszym "łbem" nie pomogła. Skończyło się na zdjęciu błotnika i porządnym rozgięciu. Śruby zostały te z mniejszy łbem i wydaje się że teraz powinno być dobrze.
Wydawało się, że sprawdziliśmy po założeniu opony wszystkie możliwe miejsca "kolizji", ale nie przewidzieliśmy, że sama końcówka błotnika może nieć wpływ. Jeżeli będziecie mieli z tym problem polecam podnośnik samochodowy który super sprawdził się jako element rozginający błotnik (z Laguny jest idealny-dzięki Iron).
Oponka 240 nawinęła już 1500 km. Mieszanka opony Bridgestone wydaje się sporo twardsza niż Metzeler. Wg mnie "Mietek" lepiej się spisuje jak jest chłodno i mokro. Natomiast gdy oponka ma już swoją dobrą temperaturę to Bridgestone turla się jakby był przyklejony do podłoża.
Wydawało się, że sprawdziliśmy po założeniu opony wszystkie możliwe miejsca "kolizji", ale nie przewidzieliśmy, że sama końcówka błotnika może nieć wpływ. Jeżeli będziecie mieli z tym problem polecam podnośnik samochodowy który super sprawdził się jako element rozginający błotnik (z Laguny jest idealny-dzięki Iron).
Oponka 240 nawinęła już 1500 km. Mieszanka opony Bridgestone wydaje się sporo twardsza niż Metzeler. Wg mnie "Mietek" lepiej się spisuje jak jest chłodno i mokro. Natomiast gdy oponka ma już swoją dobrą temperaturę to Bridgestone turla się jakby był przyklejony do podłoża.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
A co Wy o tym sądzicie:
1. http://www.ebay.com/itm/Progressive-465 ... af&vxp=mtr
2. http://www.ebay.com/itm/Progressive-Sin ... 4a&vxp=mtr
1. http://www.ebay.com/itm/Progressive-465 ... af&vxp=mtr
2. http://www.ebay.com/itm/Progressive-Sin ... 4a&vxp=mtr
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Ja tez mysle o czyms takim od dluzszego czasu . http://sklep.scigacz.pl/amortyzator-cen ... 19533.html
Franek
No i chyba trzeba sobie taki jeb...ć :-) a wcześniej jebn....ć się w łeb lub nie patrzeć na cenę.franc1213 pisze:Ja tez mysle o czyms takim od dluzszego czasu . http://sklep.scigacz.pl/amortyzator-cen ... 19533.html
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
jak już przetestujesz to daj znakaTokar pisze:No i chyba trzeba sobie taki jeb...ć :-) a wcześniej jebn....ć się w łeb lub nie patrzeć na cenę.franc1213 pisze:Ja tez mysle o czyms takim od dluzszego czasu . http://sklep.scigacz.pl/amortyzator-cen ... 19533.html
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
Własnie dostałem:Abrams pisze:jak już przetestujesz to daj znakaTokar pisze:No i chyba trzeba sobie taki jeb...ć :-) a wcześniej jebn....ć się w łeb lub nie patrzeć na cenę.franc1213 pisze:Ja tez mysle o czyms takim od dluzszego czasu . http://sklep.scigacz.pl/amortyzator-cen ... 19533.html
W sobotę zamontuję i dam Tokarowi do testów
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2014 przez Zombie, łącznie zmieniany 1 raz.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
Może okazać się, że to niewypał jest.Grześ pisze:Ku...wa chyba dzisiaj zagram bo kumulacja.....
Szkoda słów-Graty i dajcie znać co i jak
Kupiłem tańszą wersję. Zobaczymy po montażu jak się sprawuje.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości