opona do vn 2000

Awatar użytkownika
Śmigas
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 10, 2013
Miejscowość: Swołowo
Motocykl: Kawasaki vn 2000
VROC: 0

opona do vn 2000

Post autor: Śmigas » śr kwie 09, 2014

Witam.Musze wymienić opony w swoim moto .Mam jednak pytanie:, jaką największą szerokość opony można założyć na tył do vn 2000 z 2005 r ?

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » śr kwie 09, 2014

240/50/16 lub 240/55/16
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr kwie 09, 2014

240 taka mają założoną Thomas, Tokar, Man-x chyba też Abrams i nie wiem przypadkiem czy Sławek też się do takiej nie przymierzał.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
broda
Posty: 2980
Rejestracja: śr lip 14, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Szara Eminencja VN 2000
VROC: 33010

Post autor: broda » śr kwie 09, 2014

Mam i ja
:ok:
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

Były Preludomaniak

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr kwie 09, 2014

broda pisze:Mam i ja
:ok:
Ups :oops: :oops: :oops: zaponiałem o swoim sierżancie ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Zbych
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 10, 2011
Miejscowość: Pszów Śląsk
Motocykl: kawasaki vn 2000 classic lt
VROC: 0

Post autor: Zbych » pn wrz 01, 2014

Chciałbym taką założyć w moim rumaku, ale zastanawiam się czy guma 245/55/16 nie będzie przycierała o błotnik. Napiszcie coś więcej o takiej gumie do VN 2000 LT. Pozdrawiam Zbych z Pszowa.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » pn wrz 01, 2014

"240" są dwie: Metzeler 240/50/16 i Brigdstone 240/55/16
Ten sezon jeżdżę na Brigdstone 240/55/16 - obowiązkowy "tuning" błotnika bo przycierała o śruby mocujące błotnik. Przez to że profil jest wyższy zmienia się pozycja kierowcy (mi pasuje).
W porównaniu z trochę węższym Metzelerem 200/55/16 którego miałem wcześniej:
- gorzej trzyma na mokrym, jeżeli w ogóle trzyma :-)
- trudniej się rozgrzewa
- nawet na suchym potrafi się uślizgnąć jak jest "zimna"
+ wolniej się ściera
+przez jej szerokość i wysokość w łuku można bardziej wychylić moto.

Moja następna oponką będzie METZELER 240/50/16

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » wt wrz 02, 2014

Moim skromnym zdaniem 245 bez ,,dużego tuningu nie wejdzie!
Tak jak Tokar pisał ja u siebie także zmieniałem śruby na półokrągłe imbusy .
Do wahacza jest za blisko.
Polecam Tobie Metza 240/50/16 :ok:
W tej materii łatwo jest przekombinować ;)
--

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » wt wrz 02, 2014

Zbych pisze:Chciałbym taką założyć w moim rumaku, ale zastanawiam się czy guma 245/55/16 nie będzie przycierała o błotnik. Napiszcie coś więcej o takiej gumie do VN 2000 LT. Pozdrawiam Zbych z Pszowa.
Nie ma opony 245 , max na 16 cali jest 240 , chyba że na specjalne zamówienie , ale to majątek ;)
ja mam bridga 240/55/16 i jest ok a nawet lepiej :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » wt wrz 02, 2014

a łożyska wam nie padają w tylnym kole? mi na 200-tce zmieliło w drobny mak jak wróciłem z Rumunii . A łożyska cienkie jak w rowerze.
przy takim kapciu na pewno dostają więcej w kość.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » wt wrz 02, 2014

Andreas pisze:a łożyska wam nie padają w tylnym kole? mi na 200-tce zmieliło w drobny mak jak wróciłem z Rumunii . A łożyska cienkie jak w rowerze.
przy takim kapciu na pewno dostają więcej w kość.
Mnie poszło przed wymianą opony po około 45 tys. km
teraz mam inne łożyska na teflonie zobaczymy jak długo wytrzyma :p
Andreas ja wiem ze teraz HD kochasz , a pamiętam jak się śmiałeś co dwójka robi z V-rodami , innymi HD itd , jeszcze jak miałeś V2K ;)

Pozdrawiam :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » wt wrz 02, 2014

teraz wróciłem do gry :) nowa electrownia nieźle śmiga z wysoką szybą leci 2 paki , jak założę krótką to pewnie 205 więc tyle co mój były vn 2000 na seryjnych wydechach (na pustych 215km/h)
No harleya nie zdradzę ale kawki zawsze miło wspominam , bo to piękne motocykle
sorry za spam i pozdrawiam cię Tomek :)
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Zbych
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 10, 2011
Miejscowość: Pszów Śląsk
Motocykl: kawasaki vn 2000 classic lt
VROC: 0

Post autor: Zbych » pn lut 16, 2015

Witaj, zostałeś wymieniony że masz założoną oponę 240/50R16 napisz trochę więcej informacji. Interesuje mnie wymiana i sama jazda na takim kapciu i co z tym błotnikiem. Fotki motocykla po wymianie kapcia mógłbyś wysłać na fit18@onet.eu Pozdrawiam Zbyszek z Pszowa

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » pn lut 16, 2015

Poszukaj tu jest fota i opisy gdzieś dalej :ok:

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... &start=360
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pn lut 16, 2015

koleś u Aurochsów ma 280, ale musiał wymienić całe przeniesienie napędu - pasek i obydwa koła ściągał ze stanów, trochę dziwnie to wygląda, potężny lacz i wąski pas napędowy, niestety foty szlag mi trafił przy zmianie kompa :ok:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » ndz lis 13, 2016

Odgrzebię trochę temat opon do VN2K, mam na myśli rozmiary standardowe - 150 przód i 200 tył.

Jakie używacie opony, czy stosujecie opony wzmocnione?
Co możecie powiedzieć dobrego a co złego o swoich oponach?
Które opony można nazwać tzw. "królami dystansu" (prawdopodobnie kosztem przyczepności) w ciężkich krążownikach?
NO RIDE NO VOTE

Tezis
Posty: 611
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » śr gru 07, 2016

W VN 900 jezdziłem na Dunlopach.

W VN 2000 miałem Brigdstone przód i tył - zjechałem do zera a tylną do samych sznurków i nie było (bum bęc bach). ogólnie zadowolenie małe w porównaniu do DUNLOPÓW.
Nastepnie założyłem Metzeler przód i tył. Zadowolenie wzrosło, ale po 20 tys km. przednia łysa, po ząbkowana i tak zaczeło miotać kierą że (dostałem choroby wibracyjnej).
Zakupiłem Dunlopa, chyba najbardziej mi odpowiada.

Jeżdzę spokojnie, nie przekraczam 130 mil/h bo spalanie przekracza 7 l/100 km.

:yeee:

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr gru 07, 2016

Hehe spokojnie 130mil/h

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt gru 09, 2016

Ja do VN2000 zalozylem Dunlop D251. W ostatnich dniach jezdze tym przy temperaturze 0 - 3 stopnia. I to nie tylko wokol domu :). Przy jezdzir zgodnej z przepisami opona trzyma jak latem. Chwilami mu odkrece i nie slizga przy tak zimnym asfalcie. Z hamowaniem bez klopotow. W stosunku do Merzelera ME 8 to jestem zadowolony.
Fajna ,miekka mieszanka na caly sezon. Pewnie nie zrobi takiego przebiegu jak Metzeler ,ale za to dobrze trzyma. A to wazniejsze. Mogliby zrobic takie gumy w tym rozmiarze jak mam w K1600. Roadtec 01 albo Pilot Road 4. Na tych oponach ide na kolo w pelnym deszczu od 0 do 140. A przelotowa na autostradzie mam 160. Pewnie czujac asfalt. Ale to pewnie dochodzi wywazenie, zawieszenie i geometria motocykla. Nie zanudzam. Poecam D251 jak nie zalezy Ci na jakims poteznym przebiegu. Odradzam Dunlop Elite 3. Mialem w innych motorach ,inni tez. Ta opona to jakas pomylka. Nadaje sie do USA jechac w upal z NY do LA bez skrecania. Ale nie dla mnie w Beskidach :)

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » pt gru 09, 2016

Dzięki za Wasze opinie.
Podsumowując mamy 3 (w tym 2 polecane przez producenta) propozycje opon do VN2K:
1. BRIDGESTONE BT020
2. DUNLOP D251
3. METZELER ME880 MARATHON

Metzelery mają opinię dobrze trzymających się drogi - miękka mieszanka, ale co za tym idzie mniej odpornych na ścieranie, chociaż z postu zeglarz28 wynika, że Dunlopy jeszcze szybciej się zetrą, czyli pewnie też lepiej trzymają sie drogi. Bridgestony w Waszych i nie tylko opiniach wypadają najsłabiej.

Może ktoś coś jeszcze dołoży od siebie o tych oponach.
Obecnie w VN2K mam Bridgestony i przednia nadaje się do wymiany na nowy sezon.
Poprzedni właściciel nie narzekał na nie i kierownicą nic nie rzuca.

W VT750 Shadow miałem założone Metzelery i byłem z nich bardzo zadowolony, chociaż wydaje mi się, że bardziej rzucało kierownicą niż na Dunlopach założonych wcześniej. Na przednim Metzku po 20 tysiącach pozostał 1mm bieżnika, ale to podobno i tak całkiem nieźle. Na tylnej zostało chyba ze 3-4mm, a były założone w tym samym czasie. Fakt, głównie hamowałem przodem.
NO RIDE NO VOTE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 41 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 41 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą