Podczas jazdy pod górę strzela ,traci moc .

Porwany Obłędem
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 24, 2014
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Podczas jazdy pod górę strzela ,traci moc .

Post autor: Porwany Obłędem » śr wrz 24, 2014

Witam wszystkich jestem nowym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość .

Od niedawna stałem się posiadaczem VN 750 z 85r ,odpalam i jadę wszystko niby ładnie aż tu nagle gdy jadę pod górkę brakuje mocy silnik się dławi traci moc i strzela z wydechu zmuszając mnie do redukcji na 1 bieg (górka nie wielka) przejażdżka około 30 min wracam do domu gaszę- odpalam ponownie (zauważyłem że to był jakby ostatni ziew prądu) więc nie oddalam sie moto pochodził jeszcze z 15 min chcę ruszyć zgasł(błędy początkującego) teraz już nie odpalił i tu pojawił się drugi problem .

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » śr wrz 24, 2014

Ja myślę, że poprostu jak go kupiłeś to się z nim nie przywitałeś, ;) vulcany mają specyficzną duszę i teraz robi ci psikusy.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » śr wrz 24, 2014

Pewno nie opity został ,i stąd te problemy :butelka:

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » czw wrz 25, 2014

Co do prądu sprawdź ładowanie , a co do braku mocy sprawdź kranik paliwa :scrach: ,miałem podobnie , jak mu ostrzej podkręciłem to tracił moc ,strzelał czasem całkowicie zgasł .Przyczyną było minimalne pęknięcie membrany podciśnieniowej w kraniku ( za mało paliwa dostawał ) Na szybko to sprawdzisz jak zrobi ci znowu takiego psikusa , zdejmij cienki , środkowy wężyk z gaźnika który idzie do kranika i delikatnie zassaj ustami (zrób podciśnienie ) u mnie pomagało ;)
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw wrz 25, 2014

Sprawdź sitka w kraniku wykręcając kranik.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Porwany Obłędem
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 24, 2014
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Porwany Obłędem » pt wrz 26, 2014

Dzięki za odpowiedzi do niektórych się zastosuje .

A co do pomiarów ładowania to na włączonym silniku na aku powinno być 13,9V-14.4V ,a z przygazowaniem napięcie powinno wzrastać ?. Jeżeli by nie było to jeszcze te 3 kabelki żółte tylko tu nie wiem jak dokładnie -znalazłem tutaj na forum że mierzy się opór albo napięcie na tych kabelkach ?

Peblo
Posty: 447
Rejestracja: wt lip 23, 2013
Miejscowość: Łuków
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Peblo » pt wrz 26, 2014

Miałem podobne objawy okazało się że wina ładowania sprawdź sobie Ładowanie
Pozdrawiam Cię Iron 75

Porwany Obłędem
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 24, 2014
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Porwany Obłędem » pt wrz 26, 2014

No niestety brak ładowania :( oscyluje w granicach 11 V na wolnych obrotach na większych nic się nie zmienia - ,gdzie jeszcze mogę poszukać ewentualnych przyczyn aby wyeliminować demontaż alternatora?

A i czy przeładowany akumulator mógł by mieć jakieś znaczenie

Nie wspominałem o tym wcześniej ale z tym ładowaniem miałem już problem -kuzyn pomierzył nie było poruszał jakieś kable poczyścił styk no i z tego co pamiętam to jakieś 14 V chyba pokazywało ,a teraz znowu .

I pytam o ten akumulator bo podczas ładowania słychać jakby się gotował (ładowanie niskim prądem)

Trochę pomieszałem ale myślę że się rozczytacie

Peblo
Posty: 447
Rejestracja: wt lip 23, 2013
Miejscowość: Łuków
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Peblo » pt wrz 26, 2014

to że akumulator podczas ładowania bulgocze to normalne o ile nie jest to żelowy :), skoro brak ładowania to sprawdź regulator napięcia, jeżeli masz możliwość to pożycz od kogoś na chwilę i będziesz wiedział jak się okaże że regulator jest ok to w tedy szukaj przyczyny w alternatorze.
Pozdrawiam Cię Iron 75

Porwany Obłędem
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 24, 2014
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Porwany Obłędem » pt wrz 26, 2014

Myślę i mam taką nadzieję że prąd gdzieś ucieka (styki kable) nie wiem jak można sprawdzić całą instalację , ale trochę tam pogrzebałem i ładowanie wynosiło nawet 12,5V na wolnych i wysokich
a po zgaszeniu moto akumulator miał zaledwie 9V .

Spróbowałem także zmierzyć na tych 3 żółtych i na każdej kombinacji było podobnie tylko nie wiem czy dobrze to zrobiłem i odczytałem wynosił 5,7V albo 57 V

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob wrz 27, 2014

to że akumulator podczas ładowania bulgocze to normalne
Lekko bulgotać może od czasu do czasu ale jeśli gazuje stale to znaczy, że mamy zrąbany regulator. Starego typu prostowniki do ładowania akumulatorów powodowały taki efekt bo nie miały kontroli napięcia. Prostowniki nowego typu z elektroniczną kontrolą napięcia ładowania (automaty) nie dopuszczają do gazowania akumulatora, które występuje dopiero powyżej napięcia 14,5V.
Najpierw sprawdź czy masz dobry akumulator. Podłącz pod prostownik i spróbuj go naładować. Po kilkugodzinnym ładowaniu i odłączeniu prostownika akumulator nie powinien mieć mniej jak 12,5 V (po 12 godzinach od ładowania). Głębokie rozładowanie akumulatora to napięcie 10,8V. Rozładowywanie poniżej tego napięcia skraca w znaczny sposób żywotność akumulatora. Jeśli ma mniej to masz zwarcie w którejś celi i akumulator do wymiany. Prawidłowe napięcie akumulatora przy pracującym silniku (wyłączone światła) powinno oscylować od 13,8 do 14,4V (max 14,5V) niezależnie od obrotów silnika! Jeśli napięcie nie mieści się w tych granicach to regulator do sprawdzenia. Jeśli akumulator gazuje (słychać syczące bulgotanie jak przy odkręceniu butelki wody mineralnej) to znaczy, że napięcie wzrasta powyżej 14,5V co jest dla akumulatora szkodliwe. Przy zrąbanym regulatorze jak dodasz gazu napięcie może wzrosnąć nawet powyżej 50 V. Oczywiście akumulator szybko szlag trafi.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Porwany Obłędem
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 24, 2014
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Porwany Obłędem » ndz wrz 28, 2014

Dobra ładowałem wczoraj akumulator ładowanie pokazywało powyżej 13 V ale nawet nie chciało zakręcić tylko charakterystycznie pstrykało pod siedzeniem ,(lampa przednia włącza się dopiero na zapalonym silniku a tutaj przy nie udanych próbach odpalenia silnika ona raz świeci raz nie jakby moto był włączony),za chwilkę dosłownie 5 minut odpala w 1 sekundzie od naciśnięcia startera -i z powrotem tyk tyk tyk ,zostawiłem ładowanie na dłużej moto odpalił i moje spostrzeżenia regulator szybko się nagrzał (był gorący) jak i kable z kostką od niego wychodzące ,ładowanie około 12,2V-12,5V ,zwiększanie obrotów nic nie zmieniało ,a przy obciążeniu włączoną chłodnicą i światłami (długie) napięcie równe 10V -słychać jakby moto miał zgasnąć .Po wyłączeniu zapłonu napięcie na aku napięcie wynosiło niecałe 10V.

A bulgocze mi za każdym razem


Co by to dało jakbym podłączył akumulator od samochodu ?

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » śr paź 01, 2014

Sprawdź jeszcze na "tych trzech żółtych kabelkach" pomiędzy poszczególnymi przewodami po dodaniu gazu powinno dochodzić do 100 V a nawet przekraczać . I jeszcze jedno - regulator musi mieć idealną masę ( ja mam podłączony extra przewód grubości jak ten do rozrusznika bo tez miałem podobny cyrk ) Wszystkie dokładne wyjaśnienia i porady znajdziesz na forum tylko trochę poszukaj :ok: A akoo od samochodu :wall: to następnie agregat na przyczepce 8/ musi działać taki jak przewidział producent , u wszystkich wystarcza to i u ciebie musi tylko trzeba znaleźć usterkę :D
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » śr paź 01, 2014

komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą