VN 1500 CLASSIC - OPINIE

Awatar użytkownika
Grzebyt
Posty: 67
Rejestracja: wt mar 22, 2011
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Motocykl: KAWASAKI VN 1600
VROC: 0

VN 1500 CLASSIC - OPINIE

Post autor: Grzebyt » śr mar 23, 2011

Pytanie do użytkowników obecnych lub byłych, co wiecie na temat silników 1500 montowanych w starszych VN'ach ?

Spotykam sie z opiniami,że palą olej a zastanawiam się nad zmianą z 800 na 1500.

AWARYJNOŚĆ ?

MOC ?

SPALANIE ?

:antlers:

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » czw mar 24, 2011

spalanie ok 6.6 l na 100
awaryjność- mnie jeszcze nie zawiódł ale ja mam hopla i bardzo o niego dbam
moc - KM to to nie ma za dużo, ale duży moment daje rade i frajdę Jeździłem na schadole 1100 88r. i odejście miał lepsze Ale bym nie zamienił przyjemność zjazdy jest rewelacyjna a i buldog dwóch garów po 750 pod dupskiem wspaniały

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 ]
acha, fakt oleju troszkę bierze ale to nie jakieś wielkie ilości za to mam silnik dobrze przesmarowany :mrgreen:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » czw mar 24, 2011

Spalanie jak wyżej, oleju nie bierze za dużo, w normie. Na razie nie miałem z Nim problemów i oby tak zostało. :mrgreen: Moc wystarczająca, nawet przy jeździe w 2 osoby. Starsze roczniki, to znaczy musisz określić przedział, bo co rok to jakieś zmiany były. :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Grzebyt
Posty: 67
Rejestracja: wt mar 22, 2011
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Motocykl: KAWASAKI VN 1600
VROC: 0

Post autor: Grzebyt » pt mar 25, 2011

A tak np. roczniki '88 i '96 ?

który silnik fabrycznie kiepski ?

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pt mar 25, 2011

poniżej 95 to nie classic tylko vn 15 A i B

Awatar użytkownika
Grzebyt
Posty: 67
Rejestracja: wt mar 22, 2011
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Motocykl: KAWASAKI VN 1600
VROC: 0

Post autor: Grzebyt » pt mar 25, 2011

zgadza się ,ale czy silnik nie ten sam ?

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pt mar 25, 2011

do 95 ten sam, potem uległ on modyfikacji. Te w classicu tez sie zmieniał chociażby skrzynia biegów( z 4 do 5 biegów)

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » pt mar 25, 2011

bartazzz pisze:do 95 ten sam, potem uległ on modyfikacji. Te w classicu tez sie zmieniał chociażby skrzynia biegów( z 4 do 5 biegów)
I z jednej tarczy do dwóch :mrgreen:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » sob mar 26, 2011

Nie znam się na VN 15 ale miałem zamiar dawno temu go kupić, ale przy obecnych cenach lepiej dołożyć do wersji z 96 r. ze 2 tys. i kupić 1500 classic-a (przykładowo 95 r. VN 15 10 tys. a 96 r. 12,5 tys. to takie porównanie)
Wiem że vn-15 ma bardzo dobry i żywotny silnik, tylko że bierze sporo oleju ale to taki silnik.
Podobno problem jest jak go nie bierze :mrgreen:
Spalanie, nie liczył bym że zejdzie poniżej 7 litrów.
A co do mocy to źle do tego podchodzisz, ważny jest moment obrotowy a swego czasu VN 15
pobił wszystkich pod względem elastyczności silnika a skrzynia pomimo 4 biegów spisuje się podobno rewelacyjnie.

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn mar 28, 2011

to prawda, ma baaardzo długie biegi. Czwórki w mieście szkoda wbijać. Spokojnie wkręcasz do 100 i wbijasz 4. Jeździłem maximą i miała krótką 5 i to było strasznie wkurzające. Tu nie mam tego problemu. Ma też szybką jedynkę do której trzeba się przyzwyczaić, ale za to te przełożenia są bardzo wygodne. Ludzie którzy przesiadają się na nowocześniejsze 5 biegowe maszyny mówią że w Vn 15 wbijało się czwórkę i można było całą Polskę zjeździć.
Może ktoś podzieli się wrażeniami z jazdy 4biegowym classiciem po 95,96?

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » wt mar 29, 2011

nikt nie wspomniał o fabrycznym bublu- napend pompy oleju jest z w 1500 clasic z plastiku i lubi pękać, zmienili to na metal po 2003roku nie wiem jak jest w vn 15

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt mar 29, 2011

Andreas pisze:nikt nie wspomniał o fabrycznym bublu- napend pompy oleju jest z w 1500 clasic z plastiku i lubi pękać, zmienili to na metal po 2003roku nie wiem jak jest w vn 15
Co fakt to fakt, zgadzam się z tym a co VN 15 to też nie mam pojęcia czy tam jest plastik.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4585
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt mar 29, 2011

Andreas pisze:nikt nie wspomniał o fabrycznym bublu- napend pompy oleju jest z w 1500 clasic z plastiku i lubi pękać, zmienili to na metal po 2003roku nie wiem jak jest w vn 15
Było, było :mrgreen:
Stawiasz Andreas :piwa:

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr mar 30, 2011

Wiem że było bo sam to pisałem ale w innym wątku :pije: więc powtużyłem :boks:
a tak sam sobie postawie...

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4585
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr mar 30, 2011

Sobek :obraza:

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr mar 30, 2011

sobek?
na darmowe chciałes się załapać cwaniaczku, naciągacz..
ale piwko i tak mozemy wypić.. :piwa:

gogo3373
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 06, 2011
Miejscowość: wlkp
Motocykl: vn-15
VROC: 0

Post autor: gogo3373 » śr kwie 06, 2011

Posiadam ten model vn-15 91r drugi sezon, w tej chwili nakulane 66tys km, ja osobiście nie miałem żadnej awarii, leje tylko paliwo i olej oczywiście, co jakiś czas, w zeszłym roku zrobiłem małą trasę Słowacja-Węgry-Rumunia-Bułgaria-Węgry-Czechy niecałe 5tys km, zabrałem ze sobą 4litry oleju i klocki hamulcowe, niecały litr oleju przywiozłem z powrotem, klocki wymieniłem w Rumunii, były chyba kiepskiej jakości i podczas pokonywania serpentyn i częstym hamowaniu okładzina odpadła i straciłem tylny hamulec, spalanie z pełnym obciążeniem wyszło w przedziale od 6-11 i/100km te jedenaście to jazda z vmax, czyli 180km/godz. z pasażerem na autostradzie i bagażami, średnio jak jeżdżę w koło komina to 7-7,5l/100 przy dosyć żwawym tempie jazdy.
Plusy tej maszyny to: moment, nie musisz często zmieniać biegów na 4-ce od 60-180, znakomite prowadzenie, nie czuć masy motocykla, świetnie składa się w zakrętach, w moim przypadku bezawaryjny
Minusy: hamulce, nie są może aż takie złe, ale dwie tarcze z przodu by się przydały szczególnie przy 2-osobach i sporym bagażu, tylne zawieszenie jest za miękkie (przy dwóch osobach i bagażu na kiepskich drogach dobija), zużycie oleju (oczywiście zależy jak szybko się jeździ u mnie wychodzi niecały litr na 1tys km), tylne siedzenie przy dłuższej jeździe nie wygodne (za małe)
gogo

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw kwie 21, 2011

A drifter 1.5 ma dokładnie taki sami silnik jak vulcan? Czy były jakieś modyfikacje, oprócz wizualnych :P
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą