VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice

Post autor: Korzik » pn wrz 15, 2014

Witajcie ;)

Powiedzcie jakie są różnice ( oprócz poj ) między VN 1500 a 1600 Nomad ???

Doszły jakieś konie... dodatki .. Co zostało zmienione w 1600 w stosunku do 1500 Nomad ?

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn wrz 15, 2014

MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pn wrz 15, 2014

Znam tą lekturę ale tam nie ma odp na moje pytanie ;)
Czyli nic oprócz pojemności się nie zmieniło ?

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pn wrz 15, 2014

To zależy którą wersję 1500 masz na mysli. Jeśli classica to w stosunku do nomada 1600 przede wszystkim wyposażenie pomijajac oczywiście pojemność. Moc chyba jest podobna z tego co pamiętam. Nie bawisz sie natomiast w szybe, kufry, bagażnik i oparcie. 1600 jest na wtrysku, 1500 zalezy od rocznika, nowsze chyba tez juz były robione na wtrysku, starsze wersje są na gaźnikach.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pn wrz 15, 2014

Jak którą wersję ;) ??
W tytule jest napisane - VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn wrz 15, 2014

VN 1500 do 2000 roku były na gaźniku. Niektóre starsze roczniki miały jeszcze "known issue" w postaci zębatki pompy oleju zrobionej z tworzywa sztucznego, ale nie wiem od którego rocznika ta zębatka była od razu metalowa. Dlatego nawet silnikowo mówiąc o VN 1500 też mówisz o dwóch różnych modelach.

Z tego co sam się orientowałem (Nomad 1600 był moim marzeniem dopóki na nim nie usiadłem. Przy wzroście niespełna 170 cm i wadze niespełna 70 kg z wielkim wysiłkiem udawało mi się podnieść go ze stopki) VN 1500 jest nieco krótszy i nieco lżejszy przez co może być też minimalnie zwrotniejszy od 1600.
Poza tym optycznie także wydaje się nieco mniejszy i - bez urazy - zgrabniejszy od 1600. Także aktualnie moim marzeniem jest właśnie Nomad 1500 z 2003 lub 2004 roku (czyli dwa ostatnie lata produkcji - VN 1500 classic był produkowany parę lat dłużej).
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn wrz 15, 2014

Inaczej wygląda. Inny zbiornik , wygodniejsze siedzenia i oparcie pasażera. Silnik mimo , że wygląda tak samo to w środku bardziej dopracowany . Jeżeli chcesz wiedzieć co dopracowane to napisz do Basin`a . Inny licznik , stacyjka na zbiorniku , podesty tylne , lampa . Dla mnie jest ładniejszy. Ale to kwestia gustu ...

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn wrz 15, 2014

Korzik pisze:Jak którą wersję ;) ??
W tytule jest napisane - VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
Jezzzuuuu... Aleś Ty wymagający :)

Tutaj masz rok po roku specki dla wszystlich modeli Nomada od 1998r. do 2013r. :
http://www.vulcanbagger.org/#!nomad-specs--history/cw1y

Tak jak pisał Andrew
- większy zbiornik i o innym kształcie - ten w 1600 wg mnie ma kształt idealny ;)
- nieznaczne zmiany w silniku,
- zmieniona rama
- większy rozstaw kół (zakładam, że również inna geometria zawieszenia)
- niższa kanapa w 1600 niż 1500
- inne wykończenie detali.
- Lepsze wyposażenie w 1600 - np. uchwyty i oparcie pasażera
- inna tylna lampa :D
- inny rozmiar opon tył
- inne felgi

Generalnie 1600 jest modelem dopracowanym od strony użytkowej i mechanicznej w porównaniu 1500.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pn wrz 15, 2014

1500 NOMADA w idealnym stanie ( 2004rok) właśnie sprzedałem i tak się rozglądam za następcą..
Moto wszystko super mi pasowało ( 188cm wzrostu mam i 90kg ) tylko mocy...mocy mało ;)
W dwie osoby już się pocił.... szkoda silniczka było.
A pozatym idealny motocykl..wygodny bardzo.....

Ale w moim przypadku chyba nie ma sesnu się pchać w 1600.. ;(
Tak mi po głowie chodzi Venturka 1300...... Silnik V4, 100 koni ..radio...

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn wrz 15, 2014

To jeśli 1600 to tylko od MaćkaSz. Dlaczego? Bo w stanie fabrycznym przyrost mocy (a właściwie momentu) nie zrobi aż takiej różnicy z uwagi na większą masę. A Egzemplarz Maćka jest... zawirusowany :)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Kasper
Posty: 2047
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Honda Varadero 1000XL
VROC: 0

Post autor: Kasper » pn wrz 15, 2014

1600 jest bezawaryjny i dlatego warto taki mieć. Szczególnie takie cacko jakie ma MaciekSz.
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn wrz 15, 2014

Korzik pisze:Silnik V4, 100 koni ..radio...
Bez urazy, ale po co radio??? Przecież V kupuje się m.in. dla muzyki silnika i wydechów...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » wt wrz 16, 2014

Bez urazy - miło jest posłuchać muzyki przy ognisku :hurra:

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » czw paź 23, 2014

To jeszcze ja dorzucę parę groszy.
Tak, jak Maciek napisał - podstawowa różnica między nomadami 1500 i 1600 to rama. Grubsze rury, nieco cięższa i inna geometria. Szersze felgi i opony. Zupełnie nowa blacharka wszystkich elementów. A dla kierowcy - zupełnie inne i inaczej tapicerowane siodło (mniej wygodne w 1600). Inna geometria trójkąta dupa-łapy-stopy. Silnik nieco rozwiercony - ale to wciąż tylko niecałe 70KM.
Amerykanie swego czasu bardzo zachwycali się nomadem 1600 i sporo tekstów o nim napisali - jeśli czytasz w języku langłicz: http://www.motorcyclecruiser.com/open-r ... il&lnk=IMG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą