VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
Witajcie
Powiedzcie jakie są różnice ( oprócz poj ) między VN 1500 a 1600 Nomad ?
Doszły jakieś konie... dodatki .. Co zostało zmienione w 1600 w stosunku do 1500 Nomad ?
Powiedzcie jakie są różnice ( oprócz poj ) między VN 1500 a 1600 Nomad ?
Doszły jakieś konie... dodatki .. Co zostało zmienione w 1600 w stosunku do 1500 Nomad ?
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- oktogon
- Posty: 2154
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Rzeszów
- Motocykl: BMW K1200RT
- VROC: 31527
To zależy którą wersję 1500 masz na mysli. Jeśli classica to w stosunku do nomada 1600 przede wszystkim wyposażenie pomijajac oczywiście pojemność. Moc chyba jest podobna z tego co pamiętam. Nie bawisz sie natomiast w szybe, kufry, bagażnik i oparcie. 1600 jest na wtrysku, 1500 zalezy od rocznika, nowsze chyba tez juz były robione na wtrysku, starsze wersje są na gaźnikach.
_____ VROC 31527 _____
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
VN 1500 do 2000 roku były na gaźniku. Niektóre starsze roczniki miały jeszcze "known issue" w postaci zębatki pompy oleju zrobionej z tworzywa sztucznego, ale nie wiem od którego rocznika ta zębatka była od razu metalowa. Dlatego nawet silnikowo mówiąc o VN 1500 też mówisz o dwóch różnych modelach.
Z tego co sam się orientowałem (Nomad 1600 był moim marzeniem dopóki na nim nie usiadłem. Przy wzroście niespełna 170 cm i wadze niespełna 70 kg z wielkim wysiłkiem udawało mi się podnieść go ze stopki) VN 1500 jest nieco krótszy i nieco lżejszy przez co może być też minimalnie zwrotniejszy od 1600.
Poza tym optycznie także wydaje się nieco mniejszy i - bez urazy - zgrabniejszy od 1600. Także aktualnie moim marzeniem jest właśnie Nomad 1500 z 2003 lub 2004 roku (czyli dwa ostatnie lata produkcji - VN 1500 classic był produkowany parę lat dłużej).
Z tego co sam się orientowałem (Nomad 1600 był moim marzeniem dopóki na nim nie usiadłem. Przy wzroście niespełna 170 cm i wadze niespełna 70 kg z wielkim wysiłkiem udawało mi się podnieść go ze stopki) VN 1500 jest nieco krótszy i nieco lżejszy przez co może być też minimalnie zwrotniejszy od 1600.
Poza tym optycznie także wydaje się nieco mniejszy i - bez urazy - zgrabniejszy od 1600. Także aktualnie moim marzeniem jest właśnie Nomad 1500 z 2003 lub 2004 roku (czyli dwa ostatnie lata produkcji - VN 1500 classic był produkowany parę lat dłużej).
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Inaczej wygląda. Inny zbiornik , wygodniejsze siedzenia i oparcie pasażera. Silnik mimo , że wygląda tak samo to w środku bardziej dopracowany . Jeżeli chcesz wiedzieć co dopracowane to napisz do Basin`a . Inny licznik , stacyjka na zbiorniku , podesty tylne , lampa . Dla mnie jest ładniejszy. Ale to kwestia gustu ...
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Jezzzuuuu... Aleś Ty wymagającyKorzik pisze:Jak którą wersję
W tytule jest napisane - VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
Tutaj masz rok po roku specki dla wszystlich modeli Nomada od 1998r. do 2013r. :
http://www.vulcanbagger.org/#!nomad-specs--history/cw1y
Tak jak pisał Andrew
- większy zbiornik i o innym kształcie - ten w 1600 wg mnie ma kształt idealny
- nieznaczne zmiany w silniku,
- zmieniona rama
- większy rozstaw kół (zakładam, że również inna geometria zawieszenia)
- niższa kanapa w 1600 niż 1500
- inne wykończenie detali.
- Lepsze wyposażenie w 1600 - np. uchwyty i oparcie pasażera
- inna tylna lampa
- inny rozmiar opon tył
- inne felgi
Generalnie 1600 jest modelem dopracowanym od strony użytkowej i mechanicznej w porównaniu 1500.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
1500 NOMADA w idealnym stanie ( 2004rok) właśnie sprzedałem i tak się rozglądam za następcą..
Moto wszystko super mi pasowało ( 188cm wzrostu mam i 90kg ) tylko mocy...mocy mało
W dwie osoby już się pocił.... szkoda silniczka było.
A pozatym idealny motocykl..wygodny bardzo.....
Ale w moim przypadku chyba nie ma sesnu się pchać w 1600..
Tak mi po głowie chodzi Venturka 1300...... Silnik V4, 100 koni ..radio...
Moto wszystko super mi pasowało ( 188cm wzrostu mam i 90kg ) tylko mocy...mocy mało
W dwie osoby już się pocił.... szkoda silniczka było.
A pozatym idealny motocykl..wygodny bardzo.....
Ale w moim przypadku chyba nie ma sesnu się pchać w 1600..
Tak mi po głowie chodzi Venturka 1300...... Silnik V4, 100 koni ..radio...
- Tim
- Posty: 75
- Rejestracja: pn sie 05, 2013
- Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
- Motocykl: Nomad 1600
- VROC: 0
To jeszcze ja dorzucę parę groszy.
Tak, jak Maciek napisał - podstawowa różnica między nomadami 1500 i 1600 to rama. Grubsze rury, nieco cięższa i inna geometria. Szersze felgi i opony. Zupełnie nowa blacharka wszystkich elementów. A dla kierowcy - zupełnie inne i inaczej tapicerowane siodło (mniej wygodne w 1600). Inna geometria trójkąta dupa-łapy-stopy. Silnik nieco rozwiercony - ale to wciąż tylko niecałe 70KM.
Amerykanie swego czasu bardzo zachwycali się nomadem 1600 i sporo tekstów o nim napisali - jeśli czytasz w języku langłicz: http://www.motorcyclecruiser.com/open-r ... il&lnk=IMG
Tak, jak Maciek napisał - podstawowa różnica między nomadami 1500 i 1600 to rama. Grubsze rury, nieco cięższa i inna geometria. Szersze felgi i opony. Zupełnie nowa blacharka wszystkich elementów. A dla kierowcy - zupełnie inne i inaczej tapicerowane siodło (mniej wygodne w 1600). Inna geometria trójkąta dupa-łapy-stopy. Silnik nieco rozwiercony - ale to wciąż tylko niecałe 70KM.
Amerykanie swego czasu bardzo zachwycali się nomadem 1600 i sporo tekstów o nim napisali - jeśli czytasz w języku langłicz: http://www.motorcyclecruiser.com/open-r ... il&lnk=IMG
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości