Strona 1 z 1
Docieranie VN900
: czw lip 04, 2019
autor: k_radek
Witam
Mam pytanie, jak wygląda docieranie nowego motocykla? Dokładnie to chodzi mi o salonówkę VN900.
Z jaką prędkością maksymalnie można jeździć\jakie maksymalnie obroty, przez ile kilometrów się dociera, itp.
Pozdrawiam
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: robkas
Obrotomierza vn900 nie ma. Odcinka jest przy 5700 obrotów. Nowy można kręcić do 3500. Prędkość na piątce maximum 100-120 km/h.
W zasadzie teraz się nie dociera, ale dla spoju sumienia traktuj go przez pierwsze 500 km do połowy manetki, następny tysiąc 3/4, a potem zmienić olej i cała moc do wykorzystania...
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: ciecio
k_radek pisze: ↑czw lip 04, 2019
chodzi mi o salonówkę VN900.
Salonówek nie ma już od dwóch-trzech lat, nie spełniają norm UE
Natomiast co do sposobu docierania, to jest to opisane w instrukcji:
The first 1 600 km (1 000 mi) that the motorcycle is ridden is designated as the
break-in period. If the motorcycle is not used carefully during this period, you may
very well end up with a “broken down” instead of a “broken in” motorcycle after a
few thousand kilometers.
The following rules should be observed during the break-in period.
• The table shows maximum recommended speed in km/h during the break
-in period.
dystans 0 - 800 km 1-32 2-50 3-65 4-80 5-95
dystans 800 - 1600 km 1-40 2-65 3-90 4-100 5-130
Poszczególne wartości przedstawiają bieg i maksymalną prędkość na tym biegu
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: Wielebny Bolo
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto. Inaczej rzecz się ma solo inaczej w 2 osoby z bagażami a jeszcze inaczej 2 osoby które mają "trochę "ciałka ponad średnią.
Ot, zdrowy rozsądek.
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: ciecio
Wielebny Bolo pisze: ↑pt lip 05, 2019
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługi
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: k_radek
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jak mi się uda to będę się stosował.
robkas pisze: ↑pt lip 05, 2019
Obrotomierza vn900 nie ma.
Tak, wiem. Obroty wkradły się przez pomyłkę.
ciecio pisze: ↑pt lip 05, 2019
Salonówek nie ma już od dwóch-trzech lat, nie spełniają norm UE
Dlatego szukałem w na innych kontynentach. Właśnie znalazłem nową VN900 classic, szarą, rocznik 2019 do kupienia w jednym z salonów.
Cena razem z transportem około 30.000zł. Do tego jeszcze cło i podatki w Polsce.
Muszę teraz tylko policzyć ile to będzie finalnie i się zdecydować.
Pozdrawiam
Re: Docieranie VN900
: pt lip 05, 2019
autor: ciecio
k_radek pisze:Dlatego szukałem w na innych kontynentach.
Sprawdź dobrze, bo coś mi się wydaje, że nie będziesz mógł zarejestrować nowego motocykla niespełniającego norm emisji spalin obowiązujących w EU
Dotyczy to również motocykli sprowadzonych.
Re: Docieranie VN900
: sob lip 06, 2019
autor: k_radek
Dzięki za sugestię, na wszelki wypadek wyslalem zapytanie do wydziału komunikacji.
Jak się okaże że mogę zarejestrować tylko używamy motocykl to poproszę znajomą z Kanady, aby kupiła na siebie. Potem kupię już oficjalnie używany i wtedy skoczę do wydziału komunikacji. Może tak się uda.
Mam jednak nadzieję że będzie można to zrobić bez takiego rzeźbienia.
Re: Docieranie VN900
: ndz lip 07, 2019
autor: Robrob
aby uznać za używany ten ktoś musi posiadać przynajmniej 0,5 roku, lub przebieg coś ponad 10 tyś
Re: Docieranie VN900
: ndz lip 07, 2019
autor: Wielebny Bolo
ciecio pisze: ↑pt lip 05, 2019
Wielebny Bolo pisze: ↑pt lip 05, 2019
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługi
Już to zrobiłem ale mnie olali
Re: Docieranie VN900
: śr lip 10, 2019
autor: Rikardo
Teoria, że nowych pojazdów się nie dociera jest błędna, gdyż po procesie obróbki na elementach ruchomych w powiększeniu są górki i dolinki, które maja się wyrównać podczas pierwszych spokojnie przejechanych kilometrów. Żaden producent nie dociera części. Wszystko zależy od użytkownika jeden myśli i nie będzie zamykał licznika, drugi będzie pałował. Efekt jest taki, że silnik już na starcie zostaje przegrzany i zaczyna zużywać olej. Odbiegając od tematu to nie wycinaj przewodów w przednich kierunkowskazach wystarczy zakleić jeden pin. W ten sposób eliminujesz ich ciągłe świecenie podczas przeglądu technicznego. Dodatkowo musiałem wstawić postojówkę w odbłyśniku.
Re: Docieranie VN900
: ndz lip 14, 2019
autor: MaciekSz
Na nowym powinna być na baku naklejka z obrotami i prędkościami. Daj znać czy uda się zarejestrować.