Docieranie VN900
Docieranie VN900
Witam
Mam pytanie, jak wygląda docieranie nowego motocykla? Dokładnie to chodzi mi o salonówkę VN900.
Z jaką prędkością maksymalnie można jeździć\jakie maksymalnie obroty, przez ile kilometrów się dociera, itp.
Pozdrawiam
Mam pytanie, jak wygląda docieranie nowego motocykla? Dokładnie to chodzi mi o salonówkę VN900.
Z jaką prędkością maksymalnie można jeździć\jakie maksymalnie obroty, przez ile kilometrów się dociera, itp.
Pozdrawiam
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Docieranie VN900
Obrotomierza vn900 nie ma. Odcinka jest przy 5700 obrotów. Nowy można kręcić do 3500. Prędkość na piątce maximum 100-120 km/h.
W zasadzie teraz się nie dociera, ale dla spoju sumienia traktuj go przez pierwsze 500 km do połowy manetki, następny tysiąc 3/4, a potem zmienić olej i cała moc do wykorzystania...
W zasadzie teraz się nie dociera, ale dla spoju sumienia traktuj go przez pierwsze 500 km do połowy manetki, następny tysiąc 3/4, a potem zmienić olej i cała moc do wykorzystania...
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Re: Docieranie VN900
Salonówek nie ma już od dwóch-trzech lat, nie spełniają norm UE
Natomiast co do sposobu docierania, to jest to opisane w instrukcji:
The first 1 600 km (1 000 mi) that the motorcycle is ridden is designated as the
break-in period. If the motorcycle is not used carefully during this period, you may
very well end up with a “broken down” instead of a “broken in” motorcycle after a
few thousand kilometers.
The following rules should be observed during the break-in period.
• The table shows maximum recommended speed in km/h during the break
-in period.
dystans 0 - 800 km 1-32 2-50 3-65 4-80 5-95
dystans 800 - 1600 km 1-40 2-65 3-90 4-100 5-130
Poszczególne wartości przedstawiają bieg i maksymalną prędkość na tym biegu
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Docieranie VN900
Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto. Inaczej rzecz się ma solo inaczej w 2 osoby z bagażami a jeszcze inaczej 2 osoby które mają "trochę "ciałka ponad średnią.
Ot, zdrowy rozsądek.
Ot, zdrowy rozsądek.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Re: Docieranie VN900
Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługiWielebny Bolo pisze: ↑pt lip 05, 2019Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Re: Docieranie VN900
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jak mi się uda to będę się stosował.
Cena razem z transportem około 30.000zł. Do tego jeszcze cło i podatki w Polsce.
Muszę teraz tylko policzyć ile to będzie finalnie i się zdecydować.
Pozdrawiam
Tak, wiem. Obroty wkradły się przez pomyłkę.
Dlatego szukałem w na innych kontynentach. Właśnie znalazłem nową VN900 classic, szarą, rocznik 2019 do kupienia w jednym z salonów.
Cena razem z transportem około 30.000zł. Do tego jeszcze cło i podatki w Polsce.
Muszę teraz tylko policzyć ile to będzie finalnie i się zdecydować.
Pozdrawiam
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Re: Docieranie VN900
Sprawdź dobrze, bo coś mi się wydaje, że nie będziesz mógł zarejestrować nowego motocykla niespełniającego norm emisji spalin obowiązujących w EUk_radek pisze:Dlatego szukałem w na innych kontynentach.
Dotyczy to również motocykli sprowadzonych.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Re: Docieranie VN900
Dzięki za sugestię, na wszelki wypadek wyslalem zapytanie do wydziału komunikacji.
Jak się okaże że mogę zarejestrować tylko używamy motocykl to poproszę znajomą z Kanady, aby kupiła na siebie. Potem kupię już oficjalnie używany i wtedy skoczę do wydziału komunikacji. Może tak się uda.
Mam jednak nadzieję że będzie można to zrobić bez takiego rzeźbienia.
Jak się okaże że mogę zarejestrować tylko używamy motocykl to poproszę znajomą z Kanady, aby kupiła na siebie. Potem kupię już oficjalnie używany i wtedy skoczę do wydziału komunikacji. Może tak się uda.
Mam jednak nadzieję że będzie można to zrobić bez takiego rzeźbienia.
Re: Docieranie VN900
aby uznać za używany ten ktoś musi posiadać przynajmniej 0,5 roku, lub przebieg coś ponad 10 tyś
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Docieranie VN900
Już to zrobiłem ale mnie olaliciecio pisze: ↑pt lip 05, 2019Zgłoś to producentowi, może uwzględnią Twoje uwagi w instrukcji obsługiWielebny Bolo pisze: ↑pt lip 05, 2019Ale to też wartości bardzo ogólne bo nie uwzględniają obciążęnia moto.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: Docieranie VN900
Teoria, że nowych pojazdów się nie dociera jest błędna, gdyż po procesie obróbki na elementach ruchomych w powiększeniu są górki i dolinki, które maja się wyrównać podczas pierwszych spokojnie przejechanych kilometrów. Żaden producent nie dociera części. Wszystko zależy od użytkownika jeden myśli i nie będzie zamykał licznika, drugi będzie pałował. Efekt jest taki, że silnik już na starcie zostaje przegrzany i zaczyna zużywać olej. Odbiegając od tematu to nie wycinaj przewodów w przednich kierunkowskazach wystarczy zakleić jeden pin. W ten sposób eliminujesz ich ciągłe świecenie podczas przeglądu technicznego. Dodatkowo musiałem wstawić postojówkę w odbłyśniku.
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Re: Docieranie VN900
Na nowym powinna być na baku naklejka z obrotami i prędkościami. Daj znać czy uda się zarejestrować.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 90 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 90 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości