Pomoc przy wyborze

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
teroon
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 06, 2013
Miejscowość: gdynia
Motocykl: szukam
VROC: 0

Pomoc przy wyborze

Post autor: teroon » wt paź 08, 2013

Witam
Przymierzam się do zakupu pierwszego motocykla.
Mam 28 lat, 183 cm wzrostu 80-86 kg- zależy czy jestem w cyklu treningowym czy nie :)

Długo przymierzałem się do VT750 ale ostatnio jednak zaczął mnie bardziej kusić vn800.

W mojej okolicy - Trójmiasto - niestety zbyt dużo na sprzedaż nie widzę, a raczej nie w moim budżecie - min 9000 max 13000.

Wyszukałem taki oto motocykl - http://allegro.pl/kawasaki-vulcan-vn800 ... 24076.html

Bardzo bym prosił o wasze opinie, ewentualnie czy ktoś w wolnej chwili mieszkający w okolicy byłby chętny się razem wybrać na oględziny?
Ewentualnie będę wdzięczny za informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie.

Pozdrawiam,
M.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt paź 08, 2013

Po pierwsze VN800 to bardzo dobry wybór :ok:
Po drugie, moto nie od handlarza to duży plus
Po trzecie zalecałbym oględziny w specjalistycznym warsztacie (ja tak kupowałem)
Koszt to około 200zł, ale przynajmniej masz sprzęta prześwietlonego i unikniesz miny.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Arecki
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
VROC: 0

Post autor: Arecki » wt paź 08, 2013

Na oględziny z motocyklem najlepiej wpadnij do Pierwoszyna http://www.moto-juras.pl/

teroon
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 06, 2013
Miejscowość: gdynia
Motocykl: szukam
VROC: 0

Post autor: teroon » pt paź 11, 2013

Witam,
Sprawa wygląda w ten sposób, że motocykl sprzedaje brat właściciela - nie motocyklista.
Niestety w miejscowości gdzie jest sprzedawany motocykl nie ma stricte serwisu robiącego przeglądy motocykli - do najbliższego w bydgoszczy jest kilkadziesiąt kilometrów to raczej nie pojedziemy...

Teraz mam problem.
1. Na co mogę zwrócić uwagę samemu?
2. Czy jeśli nie mogę pojechać z moto do serwisu, to jest sens kupować czy lepiej odpuścić???

Bardzo będę wdzięczny za pomoc.
Ewentualnie czy ktoś ma info o jakimś VN800 sprzedawanym na terenie Trójmiasta?

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » pt paź 11, 2013

Może zwyczajnie weź ze sobą jakiegoś mechanika, który na miejscu motocykl z tobą oceni. Myślę, że za jakieś niewielkie pieniądze może z tobą podjechać i chociaż wizualnie / osłuchowo ocenić maszynę.

Oceniając sam musiałbyś zwrócić uwagę na standardowe sprawy jak wszelkie wycieki, problemy z zawieszeniem, z zapalaniem maszyny, ślady potencjalnych uszkodzeń świadczących o prostowaniu / spawaniu ramy, malowaniu itp. W trakcie jazdy warto ocenić pracę skrzyni biegów, pracę sprzęgła, hamulców itd. Mógłbyś też "odsłuchowo" ocenić pracę silnika, ale musiałbyś mieć porównanie z innym VNem 800.

Sam kilka miesięcy temu kupiłem VN800, przy czym mój był w pewnym stopniu sprawdzany przez mechanika także w czasie jazdy testowej jaką na nim sobie śmignął.

Maszyna z linku wygląda bardzo fajnie, wyposażona w sporo ciekawych dodatków, rzucają się w oczy szczególnie customowe wydechy (ciekawym jak grają). Wygląda interesująco, szczególnie w kontekście ceny. Zastanawia mnie jedynie przebieg w relacji do rocznika, ale w sumie chyba dzisiaj już nikt przebiegu poważnie nie traktuje...
Jestem zdania, że warto pojechać i go obejrzeć, przynajmniej ja bym tak zrobił.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » sob paź 12, 2013

:) VN 800 dobry wybór , motor bardzo dobry a i za pieniądze w granicach od 9-do 11 tyś powinieneś trafić na dobry egzemplarz :ok:

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » sob paź 12, 2013

Poszło na PW
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

teroon
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 06, 2013
Miejscowość: gdynia
Motocykl: szukam
VROC: 0

Post autor: teroon » czw paź 17, 2013

Obejrzałem. Trochę było jakiś dziwnych żółtych zacieków pod bakiem - pomiędzy bakiem a kanapą. Ogólnie fajnie ale jeszcze zrobię przysiad do kilku innych maszyn.

Jako nowicjusz miałbym jedno pytanie jeszcze.
Co lepsze? Gruba czy cienka guma na przodzie? Słyszałem, że cienką się łatwiej prowadzi i manewruje, ale za to na polskie drogi lepsza jest szeroka.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt paź 18, 2013

I pewnie jest coś w tym racji bo właśnie niedawno zaliczyłem szlifa na torowisku tramwajowym - jechałem niewielkim motorkiem z węższymi balonami i koło przegrało ze szczeliną między torem a betonem, a prędkości nawet nie było, ledwo drugi bieg... Pewnikiem gdybym jechał moim VN900 to by mi tylko kierownica zadrżała w łapach, koło przetoczyło się po przeszkodzie i pojechałbym dalej - a tu bach... Ale może się mylę, może miałem po prostu pecha. :wall:
Siemka.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » pt paź 18, 2013

marekfg pisze:I pewnie jest coś w tym racji bo właśnie niedawno zaliczyłem szlifa na torowisku tramwajowym - jechałem niewielkim motorkiem z węższymi balonami i koło przegrało ze szczeliną między torem a betonem, a prędkości nawet nie było, ledwo drugi bieg... Pewnikiem gdybym jechał moim VN900 to by mi tylko kierownica zadrżała w łapach, koło przetoczyło się po przeszkodzie i pojechałbym dalej - a tu bach... Ale może się mylę, może miałem po prostu pecha. :wall:
Siemka.
Nie mylisz sie :( doświadczenia z EN 500 miałem podobne. Przy węższym laczku z przodu trzeba rozważniej dobierać "strategię uliczną" :thumbup:
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt paź 18, 2013

Oj tam bez przesady :mrgreen:
Oprócz tego, ze mniejszy laczek z przodu powoduje, ze wizualnie motocykl jest mniej "tłusty" czy może jak kto woli "puszysty" :mrgreen: , to ja nie zauważyłem, żeby była jakaś dramatyczna różnica w prowadzeniu.

Ja tam lubię swojego cienkiego laczka :yeee:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Telek86
Posty: 44
Rejestracja: wt paź 15, 2013
Miejscowość: Piła
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 0

Post autor: Telek86 » śr lis 13, 2013

Byłem właścicielem VT 750. Motocykl był super, jednak moc jest troszke za mała, jak na masę motocykla. Mój znajomy, z którym jeździmy jest w posiadaniu VN 800 i różnica w mocy jest znacząca, niby to 10 koni, ale o wiele swobodniej sobie wyprzedza jadąc w 2 z bagażami, ja na VT musiałem się już pocić. Był to także jeden z powodów sprzedaży. VN ma lepszy gang jak i moc. POLECAM!!!!

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn lis 18, 2013

Powiem tak. Motor jak i auto dobrze kupić z komisu czasami (jeśli 2/ 3 lata wystopić usterka poważna możesz dobiegać się o zwrot kosztów naprawy), a co do wyboru przejechać się i sprawdzić każdy jest inny i każdy motocykl każdemu leży
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 41 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 41 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą