Wymiana klocków hamulcowych vn 750 - pytanie
Wymiana klocków hamulcowych vn 750 - pytanie
Witam
Podczas hamowania piszczą mi hamulce oraz grzeje się tarcza (prawa) po uniesieniu koła jest opór i dziwny szum podczas kręcenia. Stawiam na klocki.
Panowie/Panie jak wymienić, na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków hamulcowych w VN 750?
Czy wymieniać 4 klocki czy tylko te które się wytarły?
Może jakaś fotogaleria ?
Lewa w góre
Podczas hamowania piszczą mi hamulce oraz grzeje się tarcza (prawa) po uniesieniu koła jest opór i dziwny szum podczas kręcenia. Stawiam na klocki.
Panowie/Panie jak wymienić, na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków hamulcowych w VN 750?
Czy wymieniać 4 klocki czy tylko te które się wytarły?
Może jakaś fotogaleria ?
Lewa w góre
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
wymień komplet , czyli na obie tarcze . Ja jak wymieniałem 1 raz w moto klocki to najpierw wszystko dobrze myłem znaczy zaciski , potem popatrzyłem oblukałem i powoli rozkręcałem i tak doszedłem do sedna sprawy czyli zaciski odkręciłem od zawiasów i wywaliłem klocki cofnąłem tłoczki ściskiem stolarskim i włożyłem nowe . I wszystko zakręciłem z powrotem używając locttite czyli takiego leju do gwintów . Jak co to pytaj
Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: ndz maja 02, 2010
- Miejscowość: Biskupiec
- Motocykl: VN 750 '97
- VROC: 32179
Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/klocki-hamulcowe ... 78831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami. Wymiana zaklada odkrecenie dwoch srub na strone, dekla na zbiorniku na kierownicy, a potem odpowietrzeniu. W amnualu dosc dobrze opatrzone zdjeciami. Poszukaj manuala na forum.Fursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?
- Banan
- Posty: 1637
- Rejestracja: czw mar 22, 2012
- Miejscowość: Tłuszcz
- Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
- VROC: 0
Ja polecam klocki TRW- Lucas naprawdę dobre i przystępne cenowoFursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Indeks - MCB532 koszt 60-70zŁ Wpadnij do sklepu motoryzacyjnego to może ci sprowadzą
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Serwis hamulców:
1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.
Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.
Podsumowując:
Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami
1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.
Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.
Podsumowując:
Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Banan
- Posty: 1637
- Rejestracja: czw mar 22, 2012
- Miejscowość: Tłuszcz
- Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
- VROC: 0
Basin Raider pisze:Serwis hamulców:
1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.
Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.
Podsumowując:
Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami
No i to jest wypowiedź fachofca
Konkret
A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?
Dzięki chłopaki za pomoc.
Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?starusheck pisze:Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/kl...2466878831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: ndz maja 02, 2010
- Miejscowość: Biskupiec
- Motocykl: VN 750 '97
- VROC: 32179
Ja od niego kupilem dwa lata temu. Nie mam problemow.Fursiak pisze:Dzięki chłopaki za pomoc.Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?starusheck pisze:Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/kl...2466878831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami.
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
no już nie przesadzajcie takNo i to jest wypowiedź fachofca
Konkret
A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?
Klocki metalicze i pół metaliczne mają charakterystyczny miedziany połysk. Ewentualnie na czarnej powierzchni mogą się przebijać małe złote drobinki
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Więc organoleptycznie przeleciałem zaciski, klocki itp.
Klocki mają jeszcze 3-4 mm (czyli są ok) odkryłem że jedna z tarcz jest delikatnie zwichrowana, będę musiał chyba ją przetoczyć i zobaczyć czy przestanie wyć-buczeć podczas jazdy. Mam nadzieję że to, to jest przyczyną dziwnych dźwięków.
Tak czy siak dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Klocki mają jeszcze 3-4 mm (czyli są ok) odkryłem że jedna z tarcz jest delikatnie zwichrowana, będę musiał chyba ją przetoczyć i zobaczyć czy przestanie wyć-buczeć podczas jazdy. Mam nadzieję że to, to jest przyczyną dziwnych dźwięków.
Tak czy siak dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Kto jest online
Jest 24 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 24 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości