Wymiana klocków hamulcowych vn 750 - pytanie

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Wymiana klocków hamulcowych vn 750 - pytanie

Post autor: Fursiak » czw lip 12, 2012

Witam
Podczas hamowania piszczą mi hamulce oraz grzeje się tarcza (prawa) po uniesieniu koła jest opór i dziwny szum podczas kręcenia. Stawiam na klocki.
Panowie/Panie jak wymienić, na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków hamulcowych w VN 750?
Czy wymieniać 4 klocki czy tylko te które się wytarły?
Może jakaś fotogaleria ?

Lewa w góre
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Trufel

Post autor: Trufel » czw lip 12, 2012

wymień komplet , czyli na obie tarcze . Ja jak wymieniałem 1 raz w moto klocki to najpierw wszystko dobrze myłem znaczy zaciski , potem popatrzyłem oblukałem i powoli rozkręcałem i tak doszedłem do sedna sprawy czyli zaciski odkręciłem od zawiasów i wywaliłem klocki cofnąłem tłoczki ściskiem stolarskim i włożyłem nowe . I wszystko zakręciłem z powrotem używając locttite czyli takiego leju do gwintów . Jak co to pytaj

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » czw lip 12, 2012

Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » czw lip 12, 2012

Fursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/klocki-hamulcowe ... 78831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami. Wymiana zaklada odkrecenie dwoch srub na strone, dekla na zbiorniku na kierownicy, a potem odpowietrzeniu. W amnualu dosc dobrze opatrzone zdjeciami. Poszukaj manuala na forum.
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » czw lip 12, 2012

Fursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Ja polecam klocki TRW- Lucas naprawdę dobre i przystępne cenowo :ok:

Indeks - MCB532 koszt 60-70zŁ Wpadnij do sklepu motoryzacyjnego to może ci sprowadzą :yeee:

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » czw lip 12, 2012

Ja znalazłem sklep w Mikołowie na Śląsku, komplet na jedną tarczę do vn750 to 45zł, a symbol to FA-85, nie pamiętam jaka to firma, ale założyłem i śmigam, narazie jest ok.
Przy wymianie wszystko dokładnie wyczyściłem, a bolce i klocki(od strony metalu) posmarowalem pastą miedzianą.

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » czw lip 12, 2012

Serwis hamulców:


1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.

Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.

Podsumowując:

Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami :)
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » czw lip 12, 2012

Basin Raider pisze:Serwis hamulców:


1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.

Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.

Podsumowując:

Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami :)

No i to jest wypowiedź fachofca :ok:
Konkret :ok:

A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pt lip 13, 2012

Dzięki chłopaki za pomoc.
starusheck pisze:Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/kl...2466878831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami.
Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » pt lip 13, 2012

Fursiak pisze:Dzięki chłopaki za pomoc.
starusheck pisze:Widzisz to dosc proste jest http://moto.allegro.pl/kl...2466878831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami.
Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?
Ja od niego kupilem dwa lata temu. Nie mam problemow.
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » pt lip 13, 2012

No i to jest wypowiedź fachofca :ok:
Konkret :ok:
no już nie przesadzajcie tak :D
A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?


Klocki metalicze i pół metaliczne mają charakterystyczny miedziany połysk. Ewentualnie na czarnej powierzchni mogą się przebijać małe złote drobinki
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn lip 16, 2012

Więc organoleptycznie przeleciałem zaciski, klocki itp.
Klocki mają jeszcze 3-4 mm (czyli są ok) odkryłem że jedna z tarcz jest delikatnie zwichrowana, będę musiał chyba ją przetoczyć i zobaczyć czy przestanie wyć-buczeć podczas jazdy. Mam nadzieję że to, to jest przyczyną dziwnych dźwięków.

Tak czy siak dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą