Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu

Post autor: Fursiak » czw mar 07, 2013

Wiatam
Dwie sprawy.

1.
Wczoraj po umyciu, ususzeniu, wymianie płynów, świec itp. rozpocząłem sezon motocyklowy.
Ku mojemu zdziwieniu podczas jazdy i wrzuceniu kierunku, on nie zadziałał. Zatrzymałem się żeby oblukac sprawę i się kierunek załączyl. Wsiadłem na rumaka i po chwili ten sam problem ale to juz na amen. Kierunków brak. Sprawdziłem połączenie: kable, masę, żarówki i nie stwierdziłem nic co by mogło wpłynać na brak "migaczy". Drogą dedukcji myslę że może przełącznik mógł nawalić. Macie jakieś pomysły zanim zabiorę się za rozbieranie przełączników lewej ręki ?

2.
Podczas jazdy na zakrętach, po łuku dziwnie buczy, drży przód VN-a.
Nie wiem czy to hałas bieżnika czy może łozysko. Przed zimowaniem było OK.
Koło przednie ma luz ale dosłownie mikronowe dosłownie bardzo delikatnie to czuć.
Opony są ok, ciśnienie tez.
Jakieś propozycje? Może przechodziliście to kiedys.

Pozdrawiam
Z góry dzieki za pomoc.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Re: Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu

Post autor: kazuhira » czw mar 07, 2013

Fursiak pisze:Wiatam
Dwie sprawy.

1.
Wczoraj po umyciu, ususzeniu, wymianie płynów, świec itp. rozpocząłem sezon motocyklowy.
Ku mojemu zdziwieniu podczas jazdy i wrzuceniu kierunku, on nie zadziałał. Zatrzymałem się żeby oblukac sprawę i się kierunek załączyl. Wsiadłem na rumaka i po chwili ten sam problem ale to juz na amen. Kierunków brak. Sprawdziłem połączenie: kable, masę, żarówki i nie stwierdziłem nic co by mogło wpłynać na brak "migaczy". Drogą dedukcji myslę że może przełącznik mógł nawalić. Macie jakieś pomysły zanim zabiorę się za rozbieranie przełączników lewej ręki ?
u mnie za takie objawy odpowiadał brak połączenia na styczkach/złączkach. Po rozłączeniu oczyszczeniu i zakonserwowaniu kierunki wróciły.
Fursiak pisze: 2.
Podczas jazdy na zakrętach, po łuku dziwnie buczy, drży przód VN-a.
Nie wiem czy to hałas bieżnika czy może łozysko. Przed zimowaniem było OK.
Koło przednie ma luz ale dosłownie mikronowe dosłownie bardzo delikatnie to czuć.
Opony są ok, ciśnienie tez.
Jakieś propozycje? Może przechodziliście to kiedys.

Pozdrawiam
Z góry dzieki za pomoc.
takiego objawy nie miałęm ... może to opony i reakcja mieszanki na temperature ?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Re: Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu

Post autor: Tiszo » czw mar 07, 2013

Co do kierunków sprawdź przekaźnik czy jest dobry albo czy ma styk, przekaźnik jest przerywaczem i znajduje się za akumulatorem w kierunku tyłu. Sprawdź również połączenia w lampie trzeba zdjąć klosz tam łączą się wiązki.
Co do hałasu na skręcie to łożysko koła pewnie, ściągnij wsadź palucha i pokręć jak będzie dobrze będzie ślizgać się jak po maśle a jak nie to wyczujesz delikatne opory kulki nie wiem jak ci to opisać :D po prostu sprawdź sam do tego dojdziesz czy dobre.

Awatar użytkownika
Bonzo
Posty: 56
Rejestracja: pn cze 11, 2012
Miejscowość: Opole
Motocykl: Mean Strek VN 1600, Honda CX500
VROC: 35220

Post autor: Bonzo » czw mar 07, 2013

Co do buczenia to temat już kiedyś sam zakładałem.Miałem taki sam objaw na starej oponie po włożeniu nowej dalej tak samo.Więc myślałem że to łożyska, ale przy wymianie opony sprawdzałem i były OK. Więc wymiana oleju w lagach i co... oczywiście dalej tak jak było .Wyczytałem że to kwestia opon. Kumpel w VTX-ie taż tak ma. :p

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw mar 07, 2013

A sprawdzałeś napis "rotation" na oponie ?
Efekt podobny mógłbyś mieć przy oponie mocno zużytej przy zbyt dużym ciśnieniu. Wtedy środek opony jest bardziej wytarty a boczny łuk opony w połączeniu ze wiekiem opony, która nie ma już takich właściwości ugięcia może dać też taki efekt.
Ale mimo wszystko stawiałbym na łożysko...

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » wt mar 12, 2013

Dzięki panowie za zainteresowanie.
Jak ten cholerny snieg przestanie sypac to może dostane sie do garażu i wykorzystam wasze porady/sugestie.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą