Wiatam
Dwie sprawy.
1.
Wczoraj po umyciu, ususzeniu, wymianie płynów, świec itp. rozpocząłem sezon motocyklowy.
Ku mojemu zdziwieniu podczas jazdy i wrzuceniu kierunku, on nie zadziałał. Zatrzymałem się żeby oblukac sprawę i się kierunek załączyl. Wsiadłem na rumaka i po chwili ten sam problem ale to juz na amen. Kierunków brak. Sprawdziłem połączenie: kable, masę, żarówki i nie stwierdziłem nic co by mogło wpłynać na brak "migaczy". Drogą dedukcji myslę że może przełącznik mógł nawalić. Macie jakieś pomysły zanim zabiorę się za rozbieranie przełączników lewej ręki ?
2.
Podczas jazdy na zakrętach, po łuku dziwnie buczy, drży przód VN-a.
Nie wiem czy to hałas bieżnika czy może łozysko. Przed zimowaniem było OK.
Koło przednie ma luz ale dosłownie mikronowe dosłownie bardzo delikatnie to czuć.
Opony są ok, ciśnienie tez.
Jakieś propozycje? Może przechodziliście to kiedys.
Pozdrawiam
Z góry dzieki za pomoc.
Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu
Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.
- kazuhira
- Posty: 1382
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011
- Miejscowość: Kotliska
- Motocykl: KLE650
- VROC: 33862
Re: Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu
u mnie za takie objawy odpowiadał brak połączenia na styczkach/złączkach. Po rozłączeniu oczyszczeniu i zakonserwowaniu kierunki wróciły.Fursiak pisze:Wiatam
Dwie sprawy.
1.
Wczoraj po umyciu, ususzeniu, wymianie płynów, świec itp. rozpocząłem sezon motocyklowy.
Ku mojemu zdziwieniu podczas jazdy i wrzuceniu kierunku, on nie zadziałał. Zatrzymałem się żeby oblukac sprawę i się kierunek załączyl. Wsiadłem na rumaka i po chwili ten sam problem ale to juz na amen. Kierunków brak. Sprawdziłem połączenie: kable, masę, żarówki i nie stwierdziłem nic co by mogło wpłynać na brak "migaczy". Drogą dedukcji myslę że może przełącznik mógł nawalić. Macie jakieś pomysły zanim zabiorę się za rozbieranie przełączników lewej ręki ?
takiego objawy nie miałęm ... może to opony i reakcja mieszanki na temperature ?Fursiak pisze: 2.
Podczas jazdy na zakrętach, po łuku dziwnie buczy, drży przód VN-a.
Nie wiem czy to hałas bieżnika czy może łozysko. Przed zimowaniem było OK.
Koło przednie ma luz ale dosłownie mikronowe dosłownie bardzo delikatnie to czuć.
Opony są ok, ciśnienie tez.
Jakieś propozycje? Może przechodziliście to kiedys.
Pozdrawiam
Z góry dzieki za pomoc.
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Re: Znikajace kierunki oraz buczenie przodu sprzetu
Co do kierunków sprawdź przekaźnik czy jest dobry albo czy ma styk, przekaźnik jest przerywaczem i znajduje się za akumulatorem w kierunku tyłu. Sprawdź również połączenia w lampie trzeba zdjąć klosz tam łączą się wiązki.
Co do hałasu na skręcie to łożysko koła pewnie, ściągnij wsadź palucha i pokręć jak będzie dobrze będzie ślizgać się jak po maśle a jak nie to wyczujesz delikatne opory kulki nie wiem jak ci to opisać po prostu sprawdź sam do tego dojdziesz czy dobre.
Co do hałasu na skręcie to łożysko koła pewnie, ściągnij wsadź palucha i pokręć jak będzie dobrze będzie ślizgać się jak po maśle a jak nie to wyczujesz delikatne opory kulki nie wiem jak ci to opisać po prostu sprawdź sam do tego dojdziesz czy dobre.
- Bonzo
- Posty: 56
- Rejestracja: pn cze 11, 2012
- Miejscowość: Opole
- Motocykl: Mean Strek VN 1600, Honda CX500
- VROC: 35220
Co do buczenia to temat już kiedyś sam zakładałem.Miałem taki sam objaw na starej oponie po włożeniu nowej dalej tak samo.Więc myślałem że to łożyska, ale przy wymianie opony sprawdzałem i były OK. Więc wymiana oleju w lagach i co... oczywiście dalej tak jak było .Wyczytałem że to kwestia opon. Kumpel w VTX-ie taż tak ma.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
A sprawdzałeś napis "rotation" na oponie ?
Efekt podobny mógłbyś mieć przy oponie mocno zużytej przy zbyt dużym ciśnieniu. Wtedy środek opony jest bardziej wytarty a boczny łuk opony w połączeniu ze wiekiem opony, która nie ma już takich właściwości ugięcia może dać też taki efekt.
Ale mimo wszystko stawiałbym na łożysko...
Efekt podobny mógłbyś mieć przy oponie mocno zużytej przy zbyt dużym ciśnieniu. Wtedy środek opony jest bardziej wytarty a boczny łuk opony w połączeniu ze wiekiem opony, która nie ma już takich właściwości ugięcia może dać też taki efekt.
Ale mimo wszystko stawiałbym na łożysko...
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości