za wysokie obroty

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

za wysokie obroty

Post autor: Tomson » czw kwie 24, 2014

Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem forum , jak i posiadaczem Vulcana 750.
Kupiłem sprzęt kilka tygodni temu i dałem do mechanika by wszystko sprawdził i ustawił. Podobno zrobił, ale martwi mnie jedna rzecz. jak już rozgrzeje motaorsa to gdy dodaję mu gazu i odpuszczę to nie schodzi od razu z obrotów tylko jeszcze chwile jest na około 3000 i dopiero spadają obroty. np na skrzyżowaniu staje a obroty stoją na 2000-2500 obrotów, a schodzą jak zmienię bieg na jałowy. czy to może być problem z mieszanka czy zaworami?
A jeszcze jedno, przypadkiem gdy ustawiałem kierownice to zauważyłem że nie ma jednej linki gazu, tylko wsadzona jest otulina sama bez linki w środku. jest to linka powrotu gazu. czy może to jest przyczyna z tymi obrotami?
Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam i dziękuję

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw kwie 24, 2014

VN750 powinien mieć dwie linki gazu.....
zacznij od uzupełnienia tego braku a nastepnie sprawdź membrany "air cut" .
W VN750 powinny być dwie membrany mniej więcej ok 75zł za sztukę, W każdym gażniku jest jedna.
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2014 przez Piotr_Classic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wituś
Posty: 48
Rejestracja: ndz mar 23, 2014
Miejscowość: Trójmiasto
Motocykl: K1200GT
VROC: 36478

Post autor: Wituś » czw kwie 24, 2014

Witaj
Koniecznie musi być druga linka, ponadto jak odkręcisz obudowę manetki przy kierownicy nie zaszkodzi prysnąć manetkę w miejscu gdzie trzyma ją obudowa jakimś smarowidłem typu WD-40 teraz obroty schodzą Ci tylko dzięki "drganiom".. przerabiałem to w swoim vn800
"Motocyklistę jest w stanie zrozumieć tylko pies wystawiający pysk za okno jadącego samochodu"

KZ 750 GPZ 900 R V-MAX 1200 XVZ 1200 GL 1100 VN 800 TDM 900 teraz K1200GT

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » pt kwie 25, 2014

Dzięki za odpowiedz. liczę na to ze to to będzie. w przyszłym tygodniu bedzie linka to sie zobaczy. tylko myśle czy 100 zł za linkę to nie za dużo? może wiecie gdzie można kupić tańsze częscie?

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » pt kwie 25, 2014

Jak już uzupełnisz brakującą linkę gazu i objawy nie ustąpią, to polecam sprawdzenie zaworu sterującego dopalaniem spalin, ten pod kanapą przy baku.

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » pt kwie 25, 2014

Witam!
Podłącze się pod temat bo mam identyczny problem.Motong po dokładnym czyszczeniu
gażników,linki gazu odpowiednio ustawione.Po 2 tygodniach długo kręcił zanim zapalił,załapywał i gasł.Jak się rozgrzał to bardzo wolno zchodził z obrotów.Jak zdjąłem fajkę z jednej świecy by zbić obroty i ponownie założyłem to wolne obroty były w normie aż do ponownego wkręcenia i obroty znowu zostały na 3 tyś. Zaślepiałem wężyk podciśnienia ale bez efektu.Jutro wykręcam świece aby porównać ich stan.
Może ktoś ma pomysł gdzie szuka przyczyny?
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » sob kwie 26, 2014

dodam że zainstalowałem filtry paliwa do których doszła plątanina przewodów paliwowych.Może to być przyczyną?
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob kwie 26, 2014

widze ze mało interesujacy temat. ja załoze ta druga linke i poobserwóje. ale mysle ze to co innego. u mnie tyo wyglada tak, jak jade spokojnie do 3tys i zmiana to jeszcze a sie te obroty przełknąć, ale jak ruszam szybciej i wkrece mu wiecej to juz sie robi kiepsko. wyje na wysokich obrotach i wkusza mnie to....bede szukał dalej, pokrece miesznaką jeszcze moze.

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » sob kwie 26, 2014

Właśnie szukam przyczyny w swoim motorku.Wywaliłem dodatkowe filtry,sprawdziłem świece(ładnie wypalone),zrobiłem synchronizacje gażników,sprawdziłem jeszcze raz linki gazu i ....problem nie zniknął.Jeżeli dżwigienka przy gażniku cofa się do końca po spuszczeniu linki gazu to znaczy że nawet druga linka dalej jej nie cofnie.
Tomson sprawdz na postoju przy odpalonym silniku czy ta dzwigenka dobija do śruby wolnych obrotów.Jeżeli tak to szukaj innej przyczyny.
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » sob kwie 26, 2014

wróciłem z garażu po długich bojach z moim moto.Pokręciłem trochę śrubeczkami z dawką paliwa i wolnymi obrotami. Śruby wykręciłem na 3.5 obrotu (może ktoś podpowie jak mają w swoich motorkach) wolne obroty ustawiłem na 1200 ,wkręciłem na obroty i po spuszczeniu manetki zostały na 3000.Gdy wolne obroty ustawiłem na 1000 i wkręciłem na obroty to zszedł z obrotów jak należy do 1000.
Miał ktoś taki przypadek? Czy to ma sens ? Jutro jak ostygnie spróbuje odpalić i rozgrzać.
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn kwie 28, 2014

Panowie, w obu przypadkach macie problem tylko z gaźnikiem, nie schodzenie z obrotów to nic innego jak zła mieszanka ( w tym przypadku za dużo paliwa), co do ilości wykręceń dysz jest to zależne od gaźnika, są wersje otwarte i stłumione i mają krótsze wpustu dysz.
Najważniejszą sprawą w 750 czy 700 (który niema zaworu kontroli dopalania spalin, niektóre 750 też) są przewody podciśnieniowe, jeden to ten podłączony do kranika, a drugi po drugiej stronie podłączony pod siedzeniem do trójnika (taki tam termostat :D reguluje pod ciśnienie jak motong jest zagrzany, do końca nie wiem jak się to nazywa bo poleciało mi z głowy, pewno Rudy pamięta) często mechanicy jak nie umieją wyregulować gaźnika (a nie jest to proste bo to jest 750) to wkładają do niego kuleczkę (z prawej strony wężyk) znaczy go zaślepiają i regulacja jest jeszcze trudniejsza ale nie niemożliwa. Doprowadzenie gaźnika do prawidłowej pracy 750 jest czasami naprawdę wyzwaniem (często szybciej jest wyciągnąć silnik z motonga, rozebrać go i zrobić rozrząd, wsadzić go z powrotem a z gaźnikiem jeszcze do ładu nie idzie dojść :p ) :(
CO DO DODATKOWYCH FILTRÓW TO JEST TO NIE POTRZEBNE A CO ZA TYM IDZIE UTRUDNIA DOPŁYW PALIWA DO KOMÓR PŁYWAKOWYCH !!
Kranik ma siatki w zbiorniku i to jest wystarczające filtrowanie (oczywiście jak są całe i nie podarte), działa to w ten sposób że w gaźniku jest podciśnienie (znaczy niższe ciśnienie niż atmosferyczne i każde lewe powietrze powoduje złe działanie gaźnika) gaźnik zasysa membrane która jest w kraniku i otwiera w ten sposób dopływ paliwa do gaźnika, więc wniosek PALIWO DO GAŹNIKA IDZIE OPADEM, należy o tym pamiętać przy zaginaniu, wydłużaniu czy próbie poprawienia ,,Japończyka,, że jest to niewskazane :D
Reasumując ten opis, metodą prób i błędów dojdziecie do tego jak uleczyć swoje moto ale pamiętajcie że każdy szczegół ma znaczenie tj. odpowietrzenie komór pływakowych musi być drożne (często wężyk pod zbiornik idzie i jest tam zagięty), podciśnienia podłączone prawidłowo, membrany air cut sprawne, oringi na dyszach regulacji mieszanki mają być (są na początku iglicy, przy wykręcaniu często zostają w gaźniku i często też pękają), dopływ paliwa ma być prawidłowo poprowadzony a wtedy powinno wam się udać.
P.S. jest jeszcze jedno, powinny być dobrze zsynchronizowane
Powodzenia :)

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » pn kwie 28, 2014

Dzieki Tiszo za wyczerpujaca informacje.Jak wroce do domu na wekend to zawijam rekawy i do pracy.
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Awatar użytkownika
Mario74
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 31, 2013
Miejscowość: z nikąd
Motocykl: vulcan 750 95r
VROC: 0

Post autor: Mario74 » czw maja 01, 2014

Gażnik wyregulowany,motorek ładnie schodzi z obrotów.Dziękuje za wszystkie podpowiedzi szczególnie Tiszo który trafnie opisał przyczyny.
Trzymam kciuki za Tomsona który boryka się z tym samym problemem.Cierpliwości Tomson!
:medit:
"RASIZM JEST JAK MÓZG, KAŻDY MA GO W GŁOWIE NIE KAŻDY UŻYWA"

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » ndz maja 04, 2014

dzięki panowie za podpowiedzi, i myslę ze jutro sie z tym pobawie u kolegi, bo sam to moge żarówkę wymienić. ale na pewno mu pokaze co napisaliście i moze mu zostawie motorsa jak sobie nie poradzimy w jeden dzień...
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą