Maksymalna szerokość opon VN750
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Maksymalna szerokość opon VN750
Witam wszystkich.
Wszędzie rozpisują się jakiej firmy opony wybrać, Ja natomiast mam inne pytanie do was!
Mam przed sezonem do wymiany komplet opon, mój wybór padł na Dunlopy D404 gdyż takie były wcześniej i dobrze się na nich jeździło.
W moim Vulcanie są w standardowym rozmiarze tj.P-100/90/19 T-150,90,15
Ostatnio zacząłem myśleć nad tym aby włożyć tam szersze opony, na P i T!
I teraz pytanie do was! Czy jeździcie na fabrycznych rozmiarach czy zmienialiście coś w swoich maszynach.
Chciałbym założyć trochę szersze do tyłu i przodu, nie wiem jednak czy nie pogorszy się komfort jazdy lub trakcja, itp.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i opinie!
Pozdrowienia z nad Bałtyku!
Wszędzie rozpisują się jakiej firmy opony wybrać, Ja natomiast mam inne pytanie do was!
Mam przed sezonem do wymiany komplet opon, mój wybór padł na Dunlopy D404 gdyż takie były wcześniej i dobrze się na nich jeździło.
W moim Vulcanie są w standardowym rozmiarze tj.P-100/90/19 T-150,90,15
Ostatnio zacząłem myśleć nad tym aby włożyć tam szersze opony, na P i T!
I teraz pytanie do was! Czy jeździcie na fabrycznych rozmiarach czy zmienialiście coś w swoich maszynach.
Chciałbym założyć trochę szersze do tyłu i przodu, nie wiem jednak czy nie pogorszy się komfort jazdy lub trakcja, itp.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i opinie!
Pozdrowienia z nad Bałtyku!
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
co daje zmiana rozmiaru ?
Witam,
Co daje zmiana rozmiaru opon - zwłaszcza przedniej ?
Czy poprawia trakcję moto ? Czy jest to tylko zabieg czysto kosmetyczny ?
Mam podobny dylemat ponieważ moje "kapcie" mają świetny bieżnik ale ze starości są sparciałe - więc też będę wymieniał.
PS. Na przodzie mam 110/90R19 nie mam uwag co do prowadzenia, ale dużo nie jeździłem i nie mam porównania jak by było w oryginale 100/90R19 lub w innym rozmiarze.
Może któryś z kolegów coś kombinował w tym temacie ?
Co daje zmiana rozmiaru opon - zwłaszcza przedniej ?
Czy poprawia trakcję moto ? Czy jest to tylko zabieg czysto kosmetyczny ?
Mam podobny dylemat ponieważ moje "kapcie" mają świetny bieżnik ale ze starości są sparciałe - więc też będę wymieniał.
PS. Na przodzie mam 110/90R19 nie mam uwag co do prowadzenia, ale dużo nie jeździłem i nie mam porównania jak by było w oryginale 100/90R19 lub w innym rozmiarze.
Może któryś z kolegów coś kombinował w tym temacie ?
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Siemka
Kolego mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda z dalszej odległości??? ile zostało z tyłu miejsca, czy wejdzie 170????
Wiem że to kosmetyka, ale o to mi chodzi!!
Jak spisują się te oponki? Wyglądają solidnie i cena zachęca!!! Z Maxxisami miałem do czynienia jedynie na rowerze. heehe
Pozdrawiam
Kolego mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda z dalszej odległości??? ile zostało z tyłu miejsca, czy wejdzie 170????
Wiem że to kosmetyka, ale o to mi chodzi!!
Jak spisują się te oponki? Wyglądają solidnie i cena zachęca!!! Z Maxxisami miałem do czynienia jedynie na rowerze. heehe
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
160 to moim zdaniem graniczna opona, 170 nawet jak wejdzie to zostanie żyletka z lewej strony przy wahaczu, nie proponuje takiej opony, pamiętajcie że zmiana kapcia zawsze zmienia trakcję w jednym przypadku na lepszą w drugim na gorszą.
Na 120 z przodu nie jeździłem ale jak zmieniłem z 100 na 110 pełne to od razu poczułem różnicę i nie na lepsze. Zmienił się kąt nachylenia moto, przód uniósł się lekko do góry, czuć to od razu było bo bez szyby jeździłem, zaznaczam że na tyle miałem 150, co do konfiguracji to powinno wyglądać to tak
tył 150/90/16 przód 110/80/19
tył 160/90/16 przód 110/90/19
tył 160/80/16 przód 110/80/19
Zmiana wysokości robi różnicę w nachyleniu motocykla, przykład
tył 150/90/16 przód 110/90/19 przód się unosi
tył 150/90/16 przód 100/80/19 tył się unosi
tył 150/60/16 przód 110/80/19 przód się unosi
tył 160/80/16 przód 100/90/19 powinno być równo, trzeba wziąć z tabeli rozmiarów, zwiększasz oponę na tyle to zmieniasz jej wysokość i na odwrót. Są takie mądre tabele gdzie można to sprawdzić
jakoś tak
Na 120 z przodu nie jeździłem ale jak zmieniłem z 100 na 110 pełne to od razu poczułem różnicę i nie na lepsze. Zmienił się kąt nachylenia moto, przód uniósł się lekko do góry, czuć to od razu było bo bez szyby jeździłem, zaznaczam że na tyle miałem 150, co do konfiguracji to powinno wyglądać to tak
tył 150/90/16 przód 110/80/19
tył 160/90/16 przód 110/90/19
tył 160/80/16 przód 110/80/19
Zmiana wysokości robi różnicę w nachyleniu motocykla, przykład
tył 150/90/16 przód 110/90/19 przód się unosi
tył 150/90/16 przód 100/80/19 tył się unosi
tył 150/60/16 przód 110/80/19 przód się unosi
tył 160/80/16 przód 100/90/19 powinno być równo, trzeba wziąć z tabeli rozmiarów, zwiększasz oponę na tyle to zmieniasz jej wysokość i na odwrót. Są takie mądre tabele gdzie można to sprawdzić
jakoś tak
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomymi z warsztatu + wulkanizacji (tylko sam. nie naprawiają motocykli), obaj właściciele jeżdżą motocyklami i obaj przekonywali mnie żebym pod żadnym pozorem nie kupował tych opon - ich zdaniem zbyt rzadko wymienia się opony i zbyt wiele od nich zależy (czytaj bezpieczeństwo) żeby jeździć na "chińczykach" .
Więc teraz pytanie do użytkowników którzy używali przez długi czas opon Maxxis, jak one się sprawują ? Jak się zachowują na mokrej nawierzchni itd. itp. ?
PS. Są przeciwnikami zmiany rozmiaru i rodzaju opon na inne niż przewiduje specyfikacja producenta - może poważnie zmienić się "trakcja" nawet do zagrożenia bezpieczeństwa jazdy.
Więc teraz pytanie do użytkowników którzy używali przez długi czas opon Maxxis, jak one się sprawują ? Jak się zachowują na mokrej nawierzchni itd. itp. ?
PS. Są przeciwnikami zmiany rozmiaru i rodzaju opon na inne niż przewiduje specyfikacja producenta - może poważnie zmienić się "trakcja" nawet do zagrożenia bezpieczeństwa jazdy.
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Kolego JA bym nie panikował tak bardzo!
W moim moto opony nie były zmieniane baaaaardzo długo! Mają ponad 10 lat są popękane i łyse jak kolano! Wciąż na nich jeżdżę i nie sądzę że nowiutkie maxxisy będą gorsze od opony wyprodukowanej w 2000 roku hehehe
Poza tym zmiana wielkości opony o 1 rozmiar nie zmieni jakości prowadzenia moto, no chyba że ktoś zapiernicza tego typu motocyklem 150 km/h ale w tedy gdzie jest frajda z jazdy takim motocyklem.
Tak z innej bajki, jeżdżę wyczynowo na rowerze górskim, staruję w zawodach w ciężkim terenie i miałem do czynienia z tą firmą. Powiem tak byłem z nich zadowolony bardziej niż z michellinów.
Okej to nie to samo co moto, ale właśnie dlatego zainteresowałem się tą firmą!!!
Czytając opinie w internecie to lepiej wypadają niż rzekomo niemieckie Heidenau.
Dla każdego coś dobrego, Ja tam rzadko przekraczam 100 km/h i dla mnie wystarczą takie opony jak te. Poza tym nie ukrywam tutaj kwestii ekonomicznej, komplet maxxisów kosztuje tyle co 1 Dunlop.
Pozdrawiam serdecznie
W moim moto opony nie były zmieniane baaaaardzo długo! Mają ponad 10 lat są popękane i łyse jak kolano! Wciąż na nich jeżdżę i nie sądzę że nowiutkie maxxisy będą gorsze od opony wyprodukowanej w 2000 roku hehehe
Poza tym zmiana wielkości opony o 1 rozmiar nie zmieni jakości prowadzenia moto, no chyba że ktoś zapiernicza tego typu motocyklem 150 km/h ale w tedy gdzie jest frajda z jazdy takim motocyklem.
Tak z innej bajki, jeżdżę wyczynowo na rowerze górskim, staruję w zawodach w ciężkim terenie i miałem do czynienia z tą firmą. Powiem tak byłem z nich zadowolony bardziej niż z michellinów.
Okej to nie to samo co moto, ale właśnie dlatego zainteresowałem się tą firmą!!!
Czytając opinie w internecie to lepiej wypadają niż rzekomo niemieckie Heidenau.
Dla każdego coś dobrego, Ja tam rzadko przekraczam 100 km/h i dla mnie wystarczą takie opony jak te. Poza tym nie ukrywam tutaj kwestii ekonomicznej, komplet maxxisów kosztuje tyle co 1 Dunlop.
Pozdrawiam serdecznie
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
ohhh nie pisałem tego dosłownie!
Chodzi mi bardziej o porównanie opon sprzed kilku-kilkunastu lat, a produkowanych w dzisiejszych czasach!
Faktycznie, opony mam baaaardzo stare, moto kupiłem na koniec zeszłego sezonu i teraz będę je wymieniał na nowe.
Może to niezbyt mądre, ale zrobiłem na nich parę kilometrów wokół komina, ale cóż zrobić jak się chce pojeździć
Pozdro
Chodzi mi bardziej o porównanie opon sprzed kilku-kilkunastu lat, a produkowanych w dzisiejszych czasach!
Faktycznie, opony mam baaaardzo stare, moto kupiłem na koniec zeszłego sezonu i teraz będę je wymieniał na nowe.
Może to niezbyt mądre, ale zrobiłem na nich parę kilometrów wokół komina, ale cóż zrobić jak się chce pojeździć
Pozdro
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
witam ponownie
Oponki kupione i przejeżdżony sezon. Maxxiss przód110/90/19 a na tył 160/80/15 i muszę przyznać że moto o wiele lepiej się prowadzi i tłumi nierówności, podejrzewam że jest to bardziej zasługo tego że opony są nowe, jak tego że w innym rozmiarze.
W lato i gorące dni są super, można na prawdę kłaść się w zakrętach hehehe jednak przy jesiennych temperaturach czuć że są twardsze i nie można sobie pozwolić na szaleństwa (o ile w ogóle można w takim motocyklu :-)
W deszczu też nie było problemu z ich trakcją, oczywiście jazda w granicach rozsądku.
Myślę że to dobra alternatywa dla drogich opon, i dobra jakość w dobrej cenie.
Mój motocykl to dziadek z'86 roku i rzadko przekraczam 100 km/h
Co do mocniejszego żyłowania tych opon to nie mam rozeznania jednak do spokojnej, dostojnej jazdy nawet z plecaczkiem dają radę!!!!
Po jednym sezonie mogę je spokojnie polecić!!!
Pozdrawiam wszystkich
Oponki kupione i przejeżdżony sezon. Maxxiss przód110/90/19 a na tył 160/80/15 i muszę przyznać że moto o wiele lepiej się prowadzi i tłumi nierówności, podejrzewam że jest to bardziej zasługo tego że opony są nowe, jak tego że w innym rozmiarze.
W lato i gorące dni są super, można na prawdę kłaść się w zakrętach hehehe jednak przy jesiennych temperaturach czuć że są twardsze i nie można sobie pozwolić na szaleństwa (o ile w ogóle można w takim motocyklu :-)
W deszczu też nie było problemu z ich trakcją, oczywiście jazda w granicach rozsądku.
Myślę że to dobra alternatywa dla drogich opon, i dobra jakość w dobrej cenie.
Mój motocykl to dziadek z'86 roku i rzadko przekraczam 100 km/h
Co do mocniejszego żyłowania tych opon to nie mam rozeznania jednak do spokojnej, dostojnej jazdy nawet z plecaczkiem dają radę!!!!
Po jednym sezonie mogę je spokojnie polecić!!!
Pozdrawiam wszystkich
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości