Maksymalna szerokość opon VN750

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Maksymalna szerokość opon VN750

Post autor: kerdmann » sob mar 08, 2014

Witam wszystkich.
Wszędzie rozpisują się jakiej firmy opony wybrać, Ja natomiast mam inne pytanie do was!
Mam przed sezonem do wymiany komplet opon, mój wybór padł na Dunlopy D404 gdyż takie były wcześniej i dobrze się na nich jeździło.
W moim Vulcanie są w standardowym rozmiarze tj.P-100/90/19 T-150,90,15
Ostatnio zacząłem myśleć nad tym aby włożyć tam szersze opony, na P i T!
I teraz pytanie do was! Czy jeździcie na fabrycznych rozmiarach czy zmienialiście coś w swoich maszynach.
Chciałbym założyć trochę szersze do tyłu i przodu, nie wiem jednak czy nie pogorszy się komfort jazdy lub trakcja, itp.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i opinie!
Pozdrowienia z nad Bałtyku!
:yeee:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » ndz mar 09, 2014

Przód - 110/90/19, a tył podobno wchodzi 170/80/15, ale musiał byś to zmierzyć.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » ndz mar 09, 2014

Rav pisze:Przód - 110/90/19, a tył podobno wchodzi 170/80/15, ale musiał byś to zmierzyć.
Rav ja myślę o 120 na przód tylko nie wiem czy wejdzie ??
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » ndz mar 09, 2014

160 na tył napewno, ale czy 170 wejdzie. Może być ciężko. Z tego co pamiętam, jak patrzyłem na 160 to za wiele miejsca nie było...
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » sob mar 15, 2014

ja mam z tyłu 170/80-15 i się mieści a z przodu ,,wąska,, 90/90-19 .Mi się podoba
:ok:
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Awatar użytkownika
Milan
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 07, 2014
Miejscowość: chełm
Motocykl: VN 700
VROC: 36307

Post autor: Milan » śr mar 19, 2014

ja niedawno załozyłem na tył 170/80/15 jest super większa już nie wejdzie a na przód daj 110 pozdro
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » śr mar 19, 2014

własnie kupiłem na przód 110/90/19 a na tył 160/80/15/. Za nowy kpl. MAXXIS dałem 504zł. OPonki wygladaja super, fajowy bieżnik. DOT 2013. Myśle ze nie będzie problemów. Bardziej sie martwie czy nie będzie mnie bujało na koleinach hehe :)
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Salvi
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 09, 2014
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750 _ 89
VROC: 0

co daje zmiana rozmiaru ?

Post autor: Salvi » czw kwie 10, 2014

Witam,

Co daje zmiana rozmiaru opon - zwłaszcza przedniej ?
Czy poprawia trakcję moto ? Czy jest to tylko zabieg czysto kosmetyczny ?

Mam podobny dylemat ponieważ moje "kapcie" mają świetny bieżnik ale ze starości są sparciałe - więc też będę wymieniał.

PS. Na przodzie mam 110/90R19 nie mam uwag co do prowadzenia, ale dużo nie jeździłem i nie mam porównania jak by było w oryginale 100/90R19 lub w innym rozmiarze.

Może któryś z kolegów coś kombinował w tym temacie ?

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » czw kwie 10, 2014

Jezdzilem wczesniej na oryg.rozmiarach i nie widze róznicy w prowadzeniu moto. Wg mnie zabieg ten to kosmetyka. Lepiej moto wygląda na szerszych kapciach.
Obrazek
Obrazek
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » czw kwie 10, 2014

Siemka
Kolego mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda z dalszej odległości??? ile zostało z tyłu miejsca, czy wejdzie 170????
Wiem że to kosmetyka, ale o to mi chodzi!!
Jak spisują się te oponki? Wyglądają solidnie i cena zachęca!!! Z Maxxisami miałem do czynienia jedynie na rowerze. heehe
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 11, 2014

160 to moim zdaniem graniczna opona, 170 nawet jak wejdzie to zostanie żyletka z lewej strony przy wahaczu, nie proponuje takiej opony, pamiętajcie że zmiana kapcia zawsze zmienia trakcję w jednym przypadku na lepszą w drugim na gorszą.
Na 120 z przodu nie jeździłem ale jak zmieniłem z 100 na 110 pełne to od razu poczułem różnicę i nie na lepsze. Zmienił się kąt nachylenia moto, przód uniósł się lekko do góry, czuć to od razu było bo bez szyby jeździłem, zaznaczam że na tyle miałem 150, co do konfiguracji to powinno wyglądać to tak
tył 150/90/16 przód 110/80/19
tył 160/90/16 przód 110/90/19
tył 160/80/16 przód 110/80/19
Zmiana wysokości robi różnicę w nachyleniu motocykla, przykład
tył 150/90/16 przód 110/90/19 przód się unosi
tył 150/90/16 przód 100/80/19 tył się unosi
tył 150/60/16 przód 110/80/19 przód się unosi
tył 160/80/16 przód 100/90/19 powinno być równo, trzeba wziąć z tabeli rozmiarów, zwiększasz oponę na tyle to zmieniasz jej wysokość i na odwrót. Są takie mądre tabele gdzie można to sprawdzić
:D jakoś tak :D :D :D :D

Salvi
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 09, 2014
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750 _ 89
VROC: 0

Post autor: Salvi » pt kwie 11, 2014

Witam,
Smiechu masz fajne "kapciuchy" :-) , podoba mi się bieżnik.
Jaka to firma i model opon ?

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » sob kwie 12, 2014

To maxxis m6011. Też się zastanawiam nad zakupem tych opon. Wyglądają nieźle no i cena atrakcyjna!
Z moimi przebiegami to wystarczą na kilka sezonów :pedzi:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Salvi
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 09, 2014
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750 _ 89
VROC: 0

Post autor: Salvi » sob kwie 12, 2014

Dzisiaj rozmawiałem ze znajomymi z warsztatu + wulkanizacji (tylko sam. nie naprawiają motocykli), obaj właściciele jeżdżą motocyklami i obaj przekonywali mnie żebym pod żadnym pozorem nie kupował tych opon - ich zdaniem zbyt rzadko wymienia się opony i zbyt wiele od nich zależy (czytaj bezpieczeństwo) żeby jeździć na "chińczykach" .

Więc teraz pytanie do użytkowników którzy używali przez długi czas opon Maxxis, jak one się sprawują ? Jak się zachowują na mokrej nawierzchni itd. itp. ?

PS. Są przeciwnikami zmiany rozmiaru i rodzaju opon na inne niż przewiduje specyfikacja producenta - może poważnie zmienić się "trakcja" nawet do zagrożenia bezpieczeństwa jazdy.

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » ndz kwie 13, 2014

Kolego JA bym nie panikował tak bardzo!
W moim moto opony nie były zmieniane baaaaardzo długo! Mają ponad 10 lat są popękane i łyse jak kolano! Wciąż na nich jeżdżę i nie sądzę że nowiutkie maxxisy będą gorsze od opony wyprodukowanej w 2000 roku hehehe
Poza tym zmiana wielkości opony o 1 rozmiar nie zmieni jakości prowadzenia moto, no chyba że ktoś zapiernicza tego typu motocyklem 150 km/h ale w tedy gdzie jest frajda z jazdy takim motocyklem.
Tak z innej bajki, jeżdżę wyczynowo na rowerze górskim, staruję w zawodach w ciężkim terenie i miałem do czynienia z tą firmą. Powiem tak byłem z nich zadowolony bardziej niż z michellinów.
Okej to nie to samo co moto, ale właśnie dlatego zainteresowałem się tą firmą!!!
Czytając opinie w internecie to lepiej wypadają niż rzekomo niemieckie Heidenau.
Dla każdego coś dobrego, Ja tam rzadko przekraczam 100 km/h i dla mnie wystarczą takie opony jak te. Poza tym nie ukrywam tutaj kwestii ekonomicznej, komplet maxxisów kosztuje tyle co 1 Dunlop.
Pozdrawiam serdecznie :pedzi:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » ndz kwie 13, 2014

kerdmann rozumiem ze to co napisałes na poczatku to tylko żart?
Sorry ale nie komentuje... 8/
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » pn kwie 14, 2014

ohhh nie pisałem tego dosłownie!
Chodzi mi bardziej o porównanie opon sprzed kilku-kilkunastu lat, a produkowanych w dzisiejszych czasach!
Faktycznie, opony mam baaaardzo stare, moto kupiłem na koniec zeszłego sezonu i teraz będę je wymieniał na nowe.
Może to niezbyt mądre, ale zrobiłem na nich parę kilometrów wokół komina, ale cóż zrobić jak się chce pojeździć
Pozdro :pedzi:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » pn paź 06, 2014

witam ponownie
Oponki kupione i przejeżdżony sezon. Maxxiss przód110/90/19 a na tył 160/80/15 i muszę przyznać że moto o wiele lepiej się prowadzi i tłumi nierówności, podejrzewam że jest to bardziej zasługo tego że opony są nowe, jak tego że w innym rozmiarze.
W lato i gorące dni są super, można na prawdę kłaść się w zakrętach hehehe jednak przy jesiennych temperaturach czuć że są twardsze i nie można sobie pozwolić na szaleństwa (o ile w ogóle można w takim motocyklu :-)
W deszczu też nie było problemu z ich trakcją, oczywiście jazda w granicach rozsądku.
Myślę że to dobra alternatywa dla drogich opon, i dobra jakość w dobrej cenie.
Mój motocykl to dziadek z'86 roku i rzadko przekraczam 100 km/h
Co do mocniejszego żyłowania tych opon to nie mam rozeznania jednak do spokojnej, dostojnej jazdy nawet z plecaczkiem dają radę!!!!
Po jednym sezonie mogę je spokojnie polecić!!!
Pozdrawiam wszystkich
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą