Kilka pytań przed zakupem

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Kilka pytań przed zakupem

Post autor: Szparag » wt sie 02, 2016

Witajcie, noszę się z zamiarem zakupu Kawy VN750. Niestety w obecnej chwili jest niesprawna.
Rocznik 1998, przebieg do ustalenia, ale na liczniku 35000.
Wizualnie ok, ale...
Obecny właściciel ma ją 5 lat ( z czego ostatni rok stoi w garażu).
Mieszka i pracuje w Norwegii stąd w PL bywał sporadycznie i na sezon robił niewiele km.
Rok temu po 100km jazdy motocykl zgasł. Stoczył się na pobocze. Po kilku próbach rozruchu ( rozrusznik kręcił, ale nie zapalał) zadzwonił po kolegę z busem. Po zładowaniu z busa z ciekawości spróbował zapalić i bez problemu moto odpaliło. Niestety po krótkiej przejażdżce znowu zgasł. Kilka kolejnych prób rozładowało akumulator i od tego czasu moto stoi.

Dogadałem 2500zł. Pytania:
1. Oczywiście w najgorszym razie silnik jest do wymiany lub remontu. Ale jeśli jednak mechanicznie jest ok i właściciel nie ściemnia z tym opisem ( bo może dobrze wie, że jest zatarty albo coś innego) to co może dawać takie efekty? Od razu piszę, że nie mam możliwości podjęcia żadnych prób na miejscu. Moto będzie kupowane zdalnie poprzez kolegę, który sprawdzi stan wizualny i dokumentację. Ja mam tam 400km w jedną stronę i odbiorę moto ciężarówką ze swojej firmy.
2. Czy do dostania są silniki do vn750? Jeśli tak to jakiego rzędu ceny trzeba liczyć?
3. Czy cena 2500 za dobry stan wizualny i niewiadomy stan silnika jest ok? Pchać się w to, czy lepiej dać sobie spokój? Czy w razie "w" będę w stanie moto z uszkodzonym silnikiem sprzedać za te pieniądze bez straty?

Pytania proste, ale nie miałem wcześniej tego typu motocykla.
Z góry dzięki.

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » wt sie 02, 2016

Hej. Na mojego nosa, to silnik nie może być zatarty skoro rozrusznik kręcił (bo gdyby był zatarty, to by nie kręcił). Jeżeli przyjąć przebieg jak piszesz, to raczej nie może być słaba kompresja (chociaż to można sprawdzić prostym manometrem). Raczej stawiałbym na problem z zapłonem(elektryka), lub zasilanie paliwem (od zbiornika do gaznika).Pozdrawiam i życzę powodzenia, a może koledzy mają inne pomysły?

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt sie 02, 2016

Może brak ładowania ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Post autor: Szparag » wt sie 02, 2016

Dzięki. Też zakładam, że gdyby silnik się zatarł lub puchł po nagrzaniu to przecież rozrusznik nie ukręciłby nim. Może coś z cewkami, po nagrzaniu gubi iskrę, albo ze świecami. Może być problem z zasilaniem paliwem, z odpowietrzeniem itd. Pytanie tylko czy sprzedający nie ściemnia.

Najważniejsze w tej chwili dla mnie, czy 2500 za vn750 1998 rok jest ceną dobrą ( dla kupującego) i czy w razie "W" idzie do tego sprzęta kupić silnik i jeśli tak to za ile? Niestety na necie nie widzę takich silników. :(

Awatar użytkownika
Radek_K
Posty: 49
Rejestracja: pn lip 21, 2014
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VN750
VROC: 36793

Post autor: Radek_K » wt sie 02, 2016

Ano za tyle samo na pewnym portalu aukcyjnym kupisz serce, wymiana doprowadzenie do ładu i składu spowoduje że sumka wzrośnie łącznie do 6-7 tysięcy zł. Jeździłeś na takim Vulkaniku? czy łapiesz okazję?

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Post autor: Szparag » wt sie 02, 2016

Czyli za silnik trzeba liczyć >2 tyś. Ok.
Najgorsze jest to, że żadnego silnika na allegro nie widzę :( Często pojawiają się, czy dostać taki silnik to legenda: wszyscy o nim słyszeli, ale nikt nie widział?
Nie jeździłem, szukam dawcę do przerobienia na bobbera. Vulcan odpowiada mi do tego celu.
Mimo wszystko mam cichą nadzieję, że motor mechanicznie jest ok, ale to się zobaczy.
Za 6 tyś chyba nie kupię ładnego vulcana z tego roku?

Awatar użytkownika
Szczotka
Posty: 446
Rejestracja: sob maja 21, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Honda VTX 1800C
VROC: 0

Post autor: Szczotka » wt sie 02, 2016

... nie kupisz, a swoją drogą co masz na myśli mówiąc "ładnego Vulcana"
800-tka którą najchętniej przerabia się na bobera kosztuje 9-13 tys., za taki "do jazdy" więc 6 tys, to nieduże moim zdaniem pieniądze jako baza do wszelkiej maści "przeróbek" i modyfikacji :) :) :)
Pozdrawiam
__
Marcin

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » śr sie 03, 2016

Podobne obijawy, o których piszesz miałem przy awarii regulatora napięcia. Do sprawdzenia miernikiem na kostkach, w manualu od osiemsetki było opisane jak się wpiąć. Zakładam, że w manualu od 750 też będzie opis

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Post autor: Szparag » czw sie 04, 2016

Wczoraj rozmawiałem z właścicielem. Potwierdza, że moto normalnie kręciło po tym jak zgasł. Po przywiezieniu do domu zapalił na dotyk, zrobił dwie rundki dookoła garażu, po czym pochodził minutę na wolnych i znowu zgasł. Znowu nie chciał zapalić, padła bateria i na tym się skończyło. Rok stoi. W domu zapalił normalnie i silnik nie wydawał dziwnych dźwięków. Chyba mu zaufam, najwyżej będę szukał silnika, albo remontował. Facet mieszka w Norwegii to po co miałby ściemniać. Z uszkodzonym silnikiem też przecież sprzedałby za te 2500. 2500 to cena ostateczna i nie opuści nawet 1zł.

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Post autor: Szparag » czw sie 04, 2016

Wczoraj rozmawiałem z właścicielem. Potwierdza, że moto normalnie kręciło po tym jak zgasł. Po przywiezieniu do domu zapalił na dotyk, zrobił dwie rundki dookoła garażu, po czym pochodził minutę na wolnych i znowu zgasł. Znowu nie chciał zapalić, padła bateria i na tym się skończyło. Rok stoi. W domu zapalił normalnie i silnik nie wydawał dziwnych dźwięków. Chyba mu zaufam, najwyżej będę szukał silnika, albo remontował. Facet mieszka w Norwegii to po co miałby ściemniać. Z uszkodzonym silnikiem też przecież sprzedałby za te 2500. 2500 to cena ostateczna i nie opuści nawet 1zł.

Szparag
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 02, 2016
Miejscowość: Września
Motocykl: yamaha xj
VROC: 0

Post autor: Szparag » czw sie 04, 2016

Temat do zamknięcia. Dziś się "okazało", że moto jest z roku 85, a nie 98. Mała pomyłka sprzedającego, raptem 13 lat.

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt sie 05, 2016

To za tyle ja moge ci sprzedac 750, na pewno nie z 85 i bez niespodzianek co jest w silniku uszkodzone, jak i tak chcesz przy nim dłubac
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą