silnik z ramy

ertman232
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 05, 2021
Miejscowość: śląsk
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 1989

silnik z ramy

Post autor: ertman232 » pn kwie 05, 2021

Witam wszystkich.Czy ktoś mógł by mi opisać kolejność demontażu części żeby wyciągnąć silnik z ramy?
Jestem laikiem jeśli chodzi o motocykle ale chętnie "grzebię"przy samochodach,myślę że przy waszej pomocy wyjęcie silnika i wymianę alternatora też opanuję.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: silnik z ramy

Post autor: artix » pn kwie 05, 2021

Co chcesz dłubać przy silniku, czyżby ładowanie padło?

ertman232
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 05, 2021
Miejscowość: śląsk
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 1989

Re: silnik z ramy

Post autor: ertman232 » wt kwie 06, 2021

Niestety alternator

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: silnik z ramy

Post autor: artix » wt kwie 06, 2021

Co to za niestety? Nie ty pierwszy i nie ostatni. Przed wyciąganiem silnika zastanów się, czy chcesz to zrobić i czy jednak chciałbyś pokombinować tak, żeby w razie kolejnej śmierci statora, nie wyciągać serducha z ramy, bo i po co? Pisaliśmy juz o tym, temat jest rozkminiony, trzeba wyciąć lewą część karteru, wyciągnąć elegancko stator, dorobić stalową zaślepkę, do której przykręcisz stator i całość do silnika. Całkiem prosta operacja, dająca prosty dostęp do podatnej na awarie elektryki. Obejrzyj i podejmij decyzję, mając na uwadze to, że rozbebeszając silnik, musisz kupić uszczelki, uszczelniacze, może zmienić rozrząd, jakieś łożyska skoro wszystko jest na wierzchu, a to są koszty. https://www.youtube.com/watch?v=C1-yn_EN_PU https://www.youtube.com/watch?v=AJs9peopqZg

ertman232
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 05, 2021
Miejscowość: śląsk
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 1989

Re: silnik z ramy

Post autor: ertman232 » śr kwie 07, 2021

Dzięki.Jak tylko będę miał czas to biorę się za przeróbkę.Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: silnik z ramy

Post autor: artix » śr kwie 07, 2021

Masz jeszcze dodatkowe fotki https://www.facebook.com/media/set/?set ... 97324c288a a tu masz blachę wycinaną laserem, powiększ odpowiednio fotkę na ekranie kompa (zmierz odległości pomiędzy otworami śrub), odrysuj kształt na kalce technicznej czy czymś podobnym i masz gotowy wykrój blachy (3mm gr) :p http://www.gcextreme.com/shop/index.php ... ator+plate

ertman232
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 05, 2021
Miejscowość: śląsk
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 1989

Re: silnik z ramy

Post autor: ertman232 » czw kwie 08, 2021

:clap: :clap: :yeee:

ertman232
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 05, 2021
Miejscowość: śląsk
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 1989

Re: silnik z ramy

Post autor: ertman232 » pt kwie 16, 2021

Operacja udana :hurra: :hurra: :hurra: altek przewinięty z roczną gwarancją(300zł).Ładowanie 14,2V na wolnych obrotach .Roboty trochę jest z przeróbką bez wyciągania silnika,ale najważniejsze że operacja zakończona sukcesem.
Jedyny problem to pęknięty korek spustowy (korek filtra siatkowego) oleju jak by ktoś miał takowy to był bym wdzięczny.
Dziękuję artix i wszystkim życzliwym za pomoc i filmiki odnośnie przeróbki mocowania alternatora.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: silnik z ramy

Post autor: artix » pt kwie 16, 2021

Miodzio :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą