Silnik nie odpala VN 750

grzechu
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Przasnysz
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Silnik nie odpala VN 750

Post autor: grzechu » pt cze 11, 2010

Mam problem z moim VN 750. Nie odpala silnik gdy jest rozgrzany. Po zgaszeniu silnika gdy odpalam od razu tzn. po upływie ok 5 sek. to spokojnie pali. Jak postoi 5 min nie chce zapalić. Rozrusznik kręci normalnie. Z popychu zapala spokojnie. Po ostugnięciu po ok pół godziny przeważnie zapali. Po dłuższym postoju pali dobrze.
Dwa lata temu miałem problem z uzwojeniem alternatora. Na nowe nie miałem kasy (w serwisie chcieli 1.5 tyś), używanego nie mogłem za bardzo dostać, a więc uzwojenia zostały przewinięte. Teraz na niskich obrotach ładuje spokojnie, na wysokich trochę słabiej ale elektryk mówi że jest ok. Zastanawiam się czy to nie jest wina tego uzwojenia?
Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim Vulcanem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 571
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Legionowo
Motocykl: VN 750, VN 15, vn 900
VROC: 31422

Post autor: Kuba » pt cze 11, 2010

Bodajże na FM lub na F. Kawasaki była spora wymiana zdań na ten temat.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » pt cze 11, 2010

...no to mamy obowiązkowy temat na zlocie - a puki co :
- czyszczenie połączeń el.
- wymiana świec
- ew. reg. gaźnika
dwa pierwsze punkty przerabiałem po zimie z podobnego powodu - jest "o niebo" lepiej, jeszcze miałem stuki na zimnym w pierwszym garze - myślałem, że rozrząd do wymiany - okazało się, że był zawieszony napinacz bo po odkręceniu nakrętek i próbie wyjęcia coś cpyknęło i zaczął prężyć - dokręciłem (na próbę) i okazało się że stuki znikły - dziwne, ale prawdziwe :motonita:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz cze 13, 2010

Ten temat jest często poruszany na różnych forach, przeczytałem kupę pomysłów i sporów itd.
Moje zdanie z doświadczenia, ŚWIECE !!

grzechu
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Przasnysz
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: grzechu » ndz cze 13, 2010

dzięki
kupię świece i zobaczymy jak będzie
żałuję, że nie będę mógł przyjechać na zlot do Fijałkowa :cry:
myślę, że na pewno spotkamy się wtedy przy piwie pogadamy o motorach
pozdr

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn cze 14, 2010

Podam Ci później jakie powinieneś świece zapodać i być może pomogą.
A jakich używasz?

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pn cze 14, 2010

Podłączam się do tematu świec.

Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
Po wymianie odpaliłem moto - ach jak pięknie odpalił ! :-D , potem pojeździłem z pół godziny więc przy okazji świeczki się wygrzały.

Czytam też pozytywy o droższych świecach irydowych. Ponoć trwalsze, lepsze itd...
oto filmik niby pokazujący różnicę w "iskrzeniu" - chyba z jakiś targów - japoński w tle :-)
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related

Tiszo - co o tym sądzisz?

przykładowy link z allegro:
http://www.allegro.pl/item1071841692_sw ... ulcan.html

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » pn cze 14, 2010

endrju pisze:Podłączam się do tematu świec.

Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
...co prawda pytanie do Tiszo, ale ...

świece NGK
- zwykłe : DPR7EA-9
- platynowe : DPR7EVX-9
- irydowe : DPR7EIX-9

- jeśli moto dużo jeździ, warto zainwestować w IRYDOWE - miałem w aucie - żadnych problemów, zawsze ładnie wypalone, el. środkowa nie upala się, przejechałem na nich ok.85-90 kkm i nie było potrzeby wymiany przed sprzedażą
- w swoim VN-ie mam zwykłe, ale na następny sezon zainwestuje w nie - teraz ważniejsze są gadżety klubowe ! :mrgreen:

ważne :

" Po wkręceniu nowych świec należy uruchomić silnik i pozostawić go pracującego do momentu uzyskania temperatury eksploatacyjnej.
Spowoduje to wygrzanie świec i zapobiegnie ich uszkodzeniu.
Nie wolno wyłączać silnika po jego krótkiej pracy,gdyż grozi to uszkodzeniem nowej świecy !
Nie należy wykręcać świecy z gorącego silnika, ponieważ grozi to uszkodzeniem głowicy. "
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 przez Starszy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt cze 15, 2010

endrju pisze:Podłączam się do tematu świec.

Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
Po wymianie odpaliłem moto - ach jak pięknie odpalił ! :-D , potem pojeździłem z pół godziny więc przy okazji świeczki się wygrzały.

Czytam też pozytywy o droższych świecach irydowych. Ponoć trwalsze, lepsze itd...
oto filmik niby pokazujący różnicę w "iskrzeniu" - chyba z jakiś targów - japoński w tle :-)
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related

Tiszo - co o tym sądzisz?

przykładowy link z allegro:
http://www.allegro.pl/item1071841692_sw ... ulcan.html
Jeżeli chodzi o irydowe to polecam, sam będę zakładał ale w tej chwili mam nowe świeczki więc pewno na przyszły sezon. Paru znajomych już je ma i nie mają problemów. W tej chwili mam NGK DPR8EA-9 i brak problemów. Niestety nasze moto ma 4 świeczki i koszt iryd to około 220 zł :???: boli.
Wcześniej miałem takie jak twoje i wyobraź sobie że strzeliły 3 naraz, pytałem na serwisie jak to możliwe to odpowiedzieli że to przez mróz, a co ja się nakombinowałem żeby go odpalić, wyciągam świecę iskra jest i tak pokoleji. Po dwóch godzinach prób rozrusznik był czerwony, wyciągam świece ponownie iskra jest, trzymam dłużej iskry niema i raz jest raz brak porostu jaja.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » wt cze 15, 2010

Tiszo pisze:W tej chwili mam NGK DPR8EA-9 i brak problemów
...a czy jest jakieś uzasadnienie że stosujesz DPR 8 a nie zalecane DPR7 ? - bo nie zastanawiałem się nad innymi parametrami świec

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt cze 15, 2010

Starszy pisze:
Tiszo pisze:W tej chwili mam NGK DPR8EA-9 i brak problemów
...a czy jest jakieś uzasadnienie że stosujesz DPR 8 a nie zalecane DPR7 ? - bo nie zastanawiałem się nad innymi parametrami świec
Mają większą ciepłotę i zastosowałem je do sprawdzenia czy nie będzie problemów z odpalaniem. I nie mam żadnych w piątek było bardzo ciepło i włóczyłem się cały dzień po W-wie w korkach zrobiłem 200 km i ani razu nie było problemu z odpaleniem. Ale to tylko dlatego że to NGK bo jak już kupię irydy to zapodam 7-ki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą