Silnik nie odpala VN 750
Silnik nie odpala VN 750
Mam problem z moim VN 750. Nie odpala silnik gdy jest rozgrzany. Po zgaszeniu silnika gdy odpalam od razu tzn. po upływie ok 5 sek. to spokojnie pali. Jak postoi 5 min nie chce zapalić. Rozrusznik kręci normalnie. Z popychu zapala spokojnie. Po ostugnięciu po ok pół godziny przeważnie zapali. Po dłuższym postoju pali dobrze.
Dwa lata temu miałem problem z uzwojeniem alternatora. Na nowe nie miałem kasy (w serwisie chcieli 1.5 tyś), używanego nie mogłem za bardzo dostać, a więc uzwojenia zostały przewinięte. Teraz na niskich obrotach ładuje spokojnie, na wysokich trochę słabiej ale elektryk mówi że jest ok. Zastanawiam się czy to nie jest wina tego uzwojenia?
Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim Vulcanem.
Pozdrawiam
Dwa lata temu miałem problem z uzwojeniem alternatora. Na nowe nie miałem kasy (w serwisie chcieli 1.5 tyś), używanego nie mogłem za bardzo dostać, a więc uzwojenia zostały przewinięte. Teraz na niskich obrotach ładuje spokojnie, na wysokich trochę słabiej ale elektryk mówi że jest ok. Zastanawiam się czy to nie jest wina tego uzwojenia?
Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim Vulcanem.
Pozdrawiam
...no to mamy obowiązkowy temat na zlocie - a puki co :
- czyszczenie połączeń el.
- wymiana świec
- ew. reg. gaźnika
dwa pierwsze punkty przerabiałem po zimie z podobnego powodu - jest "o niebo" lepiej, jeszcze miałem stuki na zimnym w pierwszym garze - myślałem, że rozrząd do wymiany - okazało się, że był zawieszony napinacz bo po odkręceniu nakrętek i próbie wyjęcia coś cpyknęło i zaczął prężyć - dokręciłem (na próbę) i okazało się że stuki znikły - dziwne, ale prawdziwe
- czyszczenie połączeń el.
- wymiana świec
- ew. reg. gaźnika
dwa pierwsze punkty przerabiałem po zimie z podobnego powodu - jest "o niebo" lepiej, jeszcze miałem stuki na zimnym w pierwszym garze - myślałem, że rozrząd do wymiany - okazało się, że był zawieszony napinacz bo po odkręceniu nakrętek i próbie wyjęcia coś cpyknęło i zaczął prężyć - dokręciłem (na próbę) i okazało się że stuki znikły - dziwne, ale prawdziwe
Podłączam się do tematu świec.
Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
Po wymianie odpaliłem moto - ach jak pięknie odpalił ! :-D , potem pojeździłem z pół godziny więc przy okazji świeczki się wygrzały.
Czytam też pozytywy o droższych świecach irydowych. Ponoć trwalsze, lepsze itd...
oto filmik niby pokazujący różnicę w "iskrzeniu" - chyba z jakiś targów - japoński w tle :-)
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related
Tiszo - co o tym sądzisz?
przykładowy link z allegro:
http://www.allegro.pl/item1071841692_sw ... ulcan.html
Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
Po wymianie odpaliłem moto - ach jak pięknie odpalił ! :-D , potem pojeździłem z pół godziny więc przy okazji świeczki się wygrzały.
Czytam też pozytywy o droższych świecach irydowych. Ponoć trwalsze, lepsze itd...
oto filmik niby pokazujący różnicę w "iskrzeniu" - chyba z jakiś targów - japoński w tle :-)
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related
Tiszo - co o tym sądzisz?
przykładowy link z allegro:
http://www.allegro.pl/item1071841692_sw ... ulcan.html
...co prawda pytanie do Tiszo, ale ...endrju pisze:Podłączam się do tematu świec.
Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
świece NGK
- zwykłe : DPR7EA-9
- platynowe : DPR7EVX-9
- irydowe : DPR7EIX-9
- jeśli moto dużo jeździ, warto zainwestować w IRYDOWE - miałem w aucie - żadnych problemów, zawsze ładnie wypalone, el. środkowa nie upala się, przejechałem na nich ok.85-90 kkm i nie było potrzeby wymiany przed sprzedażą
- w swoim VN-ie mam zwykłe, ale na następny sezon zainwestuje w nie - teraz ważniejsze są gadżety klubowe !
ważne :
" Po wkręceniu nowych świec należy uruchomić silnik i pozostawić go pracującego do momentu uzyskania temperatury eksploatacyjnej.
Spowoduje to wygrzanie świec i zapobiegnie ich uszkodzeniu.
Nie wolno wyłączać silnika po jego krótkiej pracy,gdyż grozi to uszkodzeniem nowej świecy !
Nie należy wykręcać świecy z gorącego silnika, ponieważ grozi to uszkodzeniem głowicy. "
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 przez Starszy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Jeżeli chodzi o irydowe to polecam, sam będę zakładał ale w tej chwili mam nowe świeczki więc pewno na przyszły sezon. Paru znajomych już je ma i nie mają problemów. W tej chwili mam NGK DPR8EA-9 i brak problemów. Niestety nasze moto ma 4 świeczki i koszt iryd to około 220 zł :???: boli.endrju pisze:Podłączam się do tematu świec.
Wymieniłem u siebie na standard - NGK DPR7EA9.
Po wymianie odpaliłem moto - ach jak pięknie odpalił ! :-D , potem pojeździłem z pół godziny więc przy okazji świeczki się wygrzały.
Czytam też pozytywy o droższych świecach irydowych. Ponoć trwalsze, lepsze itd...
oto filmik niby pokazujący różnicę w "iskrzeniu" - chyba z jakiś targów - japoński w tle :-)
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related
Tiszo - co o tym sądzisz?
przykładowy link z allegro:
http://www.allegro.pl/item1071841692_sw ... ulcan.html
Wcześniej miałem takie jak twoje i wyobraź sobie że strzeliły 3 naraz, pytałem na serwisie jak to możliwe to odpowiedzieli że to przez mróz, a co ja się nakombinowałem żeby go odpalić, wyciągam świecę iskra jest i tak pokoleji. Po dwóch godzinach prób rozrusznik był czerwony, wyciągam świece ponownie iskra jest, trzymam dłużej iskry niema i raz jest raz brak porostu jaja.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Mają większą ciepłotę i zastosowałem je do sprawdzenia czy nie będzie problemów z odpalaniem. I nie mam żadnych w piątek było bardzo ciepło i włóczyłem się cały dzień po W-wie w korkach zrobiłem 200 km i ani razu nie było problemu z odpaleniem. Ale to tylko dlatego że to NGK bo jak już kupię irydy to zapodam 7-kiStarszy pisze:...a czy jest jakieś uzasadnienie że stosujesz DPR 8 a nie zalecane DPR7 ? - bo nie zastanawiałem się nad innymi parametrami świecTiszo pisze:W tej chwili mam NGK DPR8EA-9 i brak problemów
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości