Amorki, obroty, hamulec, drgania, sprzęgło w vn750 (pytanie)

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Amorki, obroty, hamulec, drgania, sprzęgło w vn750 (pytanie)

Post autor: Fursiak » śr maja 16, 2012

Witam
Przeleciałem kilkanaście stron forum i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi
Mam kilka pytań i liczę na Was.
Z uwagi na to iż jestem świeżakiem proszę o wyrozumiałość przy banalnych pytaniach
1. VN-ka strasznie nurkuje przy hamowaniu co powoduje niekontrolowane zachowanie motocykla. Przeczytałem że należy dopompować amorki i po sprawie.
Próbowałem lecz nie da rady.
Obrazek
Jak sprawić aby utwardzić amorki sposobem dość łatwym ?
2. Motocykl bardzo często przez około 5 minut wysoko trzyma obroty ok 1600 obr kiedy przykręcę czarną śrubkę pod bakiem dosłownie o minimetr obroty spadają bardzo nisko pod 500. Kiedy znowu dodam gazu obroty wskakują na 1600 na kolejne 5 minut i spadają do 500 obr.
Co to może byc i jak sobie z tym poradzić ?
3. Podczas hamowania (oczywiście przednim) coś chlupocze jak by w zbiorniczku płynu hamulcowego i dość szybko blokuje koło a to bardzo może podnieść ciśnienie krwi.
Jak sobie z tym poradzić ?
4. Przy wysokich obrotach strasznie drży na kierownicy i podnóżkach aż mrowi ciało a nogi same zsuwają się z podnóżków.
Jak sobie z tym poradzic ?
5. Próbuję poluzować linkę sprzęgła bo za szybko łapie przy wciskaniu i za późno przy odpuszczaniu-ruszaniu i w ogóle ciężko chodzi. Kręciłem śrubkami przy klamce ale tylko klamka zaczęła latać a sprzęgło jak było naciągniete tak jest.
Jak ją poluzować ?

To tyle póki co..
Sorrry jeśli to banalne pytania i są odpowiedzi gdzieś na forum.
Chciałbym rozpocząć samodzielną naprawę mego sprzętu ponieważ w mojej okolicy nie ma godnych zaufania mechaników jeśli w ogóle są jacyś stricte od motocykli. Klubowiczów ni użytkowników forum również nie ma w moim pobliżu co by się poradzić.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i nie wieszajcie na mnie kotów.
Pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr maja 16, 2012

Ad.1 Przednich nie dopompujesz, jeśli już to tylne, o ile masz zaworki.
A jak za mocno nurkuje, to może pomyśleć o wymianie oleju w przednich lagach
Ad.2 Stawiam na zabrudzony gaźnik, przynajmniej tak było w moim przypadku i
zachowanie podobne
Ad.3 Zajrzyj do zacisku czy nie przyciera się na prowadnicach lub czy cylinderek nie jest
brudny
Ad.4 Sprawdź mocowanie silnika , może jakaś poduszka jest oberwana lub luźne śruby
Ad.5 Może sprzęgło się kończy ?
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr maja 16, 2012

Ad.5
Linka sprzęgła biegnie wzdłuż ramy po lewej stronie. troche nad lewym podnóżkiem masz na niej taką "dziwną" długą jakby nakrętkę z wkręconą w nia dłuuga śrubą przez które przechodzi linka sprzęgła. Tym sie przede wszystkim reguluje naciąg sprzęgła a śruba przy klamce tylko lekko koryguje.
Tutaj masz link do forum vn750 - w drugim czy trzecim poście masz zdjęcie tego o co mi chodzi: http://www.vn750.com/forum/showthread.php?t=12547

Ad.4
Też mi sie wydaje że warto sprawdzić mocowanie silnika.

Ad.3
Proponuję wymianę płynu i przy okazji czyszczenie zbiorniczka i przepłukanie przewodów. Można tez od razu sprawdzic czy zaciśki chodzą prawidłowo. (przyczyna moze być prozaiczna ale hamulce to nasze byc albo nie być więc lepeij sprawdzić całość)

Ad.2
Też mi sie wydaje że gaźniki ale tu specem nie jestem.

Ad.1
To co na zdjęciu to jak rozumiem zdjęty kapsel z lagi? I pod nim nie masz wentyla tylko zwykły gwint? Wiem że tak jest w niektórych egzemplarzach ale nie wiem dlaczego. Wg. serwisówki powinny być wentyle.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr maja 16, 2012

Rudy pisze:Ad.5
Linka sprzęgła biegnie wzdłuż ramy po lewej stronie. troche nad lewym podnóżkiem masz na niej taką "dziwną" długą jakby nakrętkę z wkręconą w nia dłuuga śrubą przez które przechodzi linka sprzęgła. Tym sie przede wszystkim reguluje naciąg sprzęgła a śruba przy klamce tylko lekko koryguje.
Tutaj masz link do forum vn750 - w drugim czy trzecim poście masz zdjęcie tego o co mi chodzi: http://www.vn750.com/forum/showthread.php?t=12547.
Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi na pytania.

Rudy ... Na linku który zapodałeś widać że ta śruba ma dużo zapasu, u mnie jest skręcona na maxa. Więc mam za krótką linkę ? czy może da się poluzować na dole przy dzwigni od sprzegła?
Obrazek
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr maja 16, 2012

Na dole przy dźwigni sprzęgła wszystko musi być ustawione pod odpowiednim kątem więc tam nic nie kombinuj.
Śruba dystansowa którą Ci wskazywałem normalnie powinna mieć dużo zapasu (tak ze 3-4 cm). Przy wkręceniu jej do oporu w nakrętke sprzęgło powinno być zupełnie luźne. Nie chcę wyrokowac ale chyba faktycznie ta linka u Ciebie jest troche krótka.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » śr maja 16, 2012

Witaj.
Ad4 u mnie drgania spowodowane byly przestawieniem balansera, ale oczywiscie tez najpierw sprawdzalem mocowanie silnika.
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr maja 16, 2012

:) Ja bym proponował wymiane oleju w amorach,wymienić płyn hamulcowy i dobrze odpowietrzyć, wyczyścic gaznik , a z linką sprzęgła przesmaruj może zapieczona i cieżko chodzi to moje uwagi ;) Ale najlepiej to na żywca zobaczyć

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr maja 16, 2012

Panowie
Apropos Ad 2 to rozebrałem obudowy filtrów powierza i gąbka była nasączona olejem i w rękach podarła się jak namoczony papier. Nie wiem kiedy filtry były wymieniane i czy w ogóle. Olej w filtrach mnie zaniepokoił ale sprawdziłem stan oleju w oczku i nie widziałem powietrza/bąbelka. upuściłem 300 ml i pojawiło się w oczku ciut nad Max.
Czy zawalone filtry mogą miec wpływ na obroty itp ?

Aha urodziła się inna sprawa.
Było mało płynu hamulcowego. W zbiorniczku płynu hamulcowego a raczej na jego deklu jest jakaś gumka taki cycek i on był wciśnięty. Wyprostowałem go i stan płynu jest teraz ok.
Jak to ma być ?
Pozdrawiam :pedzi:
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr maja 16, 2012

Gąbki mają być nasączone olejem, takim specjalnym do filtrów
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » śr maja 16, 2012

Zeus pisze:Gąbki mają być nasączone olejem, takim specjalnym do filtrów
Pewnie byly nasaczone innym i juz dawno a ten strawil gabke...choc roznie o tym nasaczniu gadaja. Tez wymienialem ostatnio na nowe. Oryginalnie sa ciut tluste (nie kapie z nich) :D i takie zostawilem. Ten olej prawdopodobnie pomaga wylapac jakies mikrodrobiny. Mysle ze bedzie tak jak z kazdym starym motocyklem. Bedziesz go musial poznac organoleptycznie az stanie sie TWOIM motocyklem. Popatrz w dane eksploatacyjne i powymieniaj plyny wg nich. Trzymam kciuki i pozdrawiam Robert.
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » czw maja 23, 2013

Rudy pisze:Ad.3
Proponuję wymianę płynu i przy okazji czyszczenie zbiorniczka i przepłukanie przewodów. Można tez od razu sprawdzic czy zaciśki chodzą prawidłowo. (przyczyna moze być prozaiczna ale hamulce to nasze byc albo nie być więc lepeij sprawdzić całość)
Chlupotanie nie zniknęło mimo twoich zaleceń. Teraz klocki mi trą o tarcze podczas jazdy, cholera wie o co chodzi.
Zeus pisze:Ad.1 Przednich nie dopompujesz, jeśli już to tylne, o ile masz zaworki.
A jak za mocno nurkuje, to może pomyśleć o wymianie oleju w przednich lagach
Wymieniłem płyn 320 ml wg zaleceń, uszczelniacze ok, poprawy brak. Może za duży jestem na taki motorek i bidulek nie daje rady ? :D
Zeus pisze:Ad.2 Stawiam na zabrudzony gaźnik, przynajmniej tak było w moim przypadku i zachowanie podobne
Przeczysciłem wszytsko a i tak jest ten sam efekt, wydaje mi sie ze to kwestia wieku i tak juz musi być.
PS
Szkoda że nie ma jakiegoś mechaniora od VN750 w mojej okolicy.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą