VN 800 - problem z kranikiem

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

VN 800 - problem z kranikiem

Post autor: biggus » ndz maja 05, 2013

Witam,

Dzisiaj wpadłem sobie na pomysł żeby sprawdzić luzy zaworowe w VN 800 Classic.
Przy kraniku są dwa przewody: jeden paliwowy do gaźnika i jeden podciśnienie tak?
Po ich zdjęciu paliwo leci ciurkiem. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji znajduje się kranik.
Wydaje mi się ze w pozycji ON i RES nie powinno lecieć paliwo.
Co może być przyczyną jakaś membrana, uszczelka? Czy ktoś tez miał taka awarie?
To może być przyczyna zalewania garów np. ???
Jaki jest koszt takiej naprawy, części?
Musiałem zlać cale paliwo żeby ściągnąć zbiornik.

Czy ma ktoś z forum zainstalowany filtr paliwa i czy to nie koliduje z podciśnieniem?
I w którym kierunku powinna być skierowana strzałka filtra w stronę kranika czy gaźnika?

Ciekawe spostrzeżenie: luzy zaworowe się zmniejszają ciekawe.
Na wydechowym mam np. 0,15.
Czy płytki zaworowe można szlifować czy raczej dobierać nowe?


Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz maja 05, 2013

Opcja SZUKAJ jest oczywiście bardzo pomocna ;) sporo tematów o tym się przewinęło zeszłej zimy :D , ale na szybko powiem co i jak:
zestaw naprawczy kranika ok 100 zeta, u mnie pomogło odwrócenie uszczelki w kraniku takiej w kształcie "gęby", u mnie nie leciało ciurkiem w innych pozycjach niż PRI ale powoli zalewało filtr
po drugie mam filtr paliwa dodatkowy w niczym nie przeszkadza, żadnego duszenia itp, strzałka oczywiście pokazuje kierunek PRZEPŁYWU paliwa, jak założysz odwrotnie też się teoretycznie nic nie stanie ale łatwiej czyścić sitko jak syf jest na zewnątrz ( ja mam szklany więc sitko i ew. syf widoczne)
luzy zaworowe to różnie zmniejszają się zwiększają u mnie jedne na plus drugie na minus, czy szlifować - ponoć nie zalecane ale warto sprawdzić bo u mnie na 6 płytek do zmiany musiałem kupić 3 szt pozostałe pozamieniałem miejscami. Powodzenia

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » ndz maja 05, 2013

Jeżeli chodzi o temat kranika to się temat rozwiązał. Wyskoczył o-ring, który znajduje się w kraniku przed membraną.

Po złożeniu kranika to kupy dmuchając przy ON i RES nie ma przejścia a na PRI jest.
To chyba dobrze. Ale jak sprawdzić czy będzie pobierał paliwo w trakcie pracy. Jak sprawdzić to podciśnienie? Na jakiej zasadzie to działa?
Czyli teoretycznie dmuchając w podciśnienie kranika powinienem uzyskać przepływ na pozycji ON i RES czy może inaczej?

Jeżeli chodzi o filtr paliwa to strzałka oczywiście od kranika w kierunku gaźnika.

Dzięki za podpowiedzi
Paweł

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn maja 06, 2013

Nie "dmuchając" a "ciągnąc" kolego kranik otwiera się gdy powietrze zasysa membranę która jest w środku.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » pn maja 06, 2013

Są dwa wężyki które idą do kranika cieńszy-podciśnienie i grubszy-paliwowy zgadza się?
Jak sprawdzić kranik czy jest sprawny?
Zasysając powietrze z wężyka podciśnienia powinien się otwierać przepływ w pozycji ON i RES czy się mylę ?

Czy filtr paliwa powinien być skierowany strzałką od kranika do gaźnika?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn maja 06, 2013

Sprawdzenie jest bardzo proste w pozycji ON i RES paliwo powinno lecieć tylko wtedy gdy zassiesz powietrze wężykiem pod podciśnienia. Jeśli chodzi o filtr paliwa powinien być zamontowany zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa strzałką w stronę gaźnika.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt maja 07, 2013

A nie lepiej po prostu odpalić i sprawdzić reakcję na manetkę ? jeżeli pali ładnie nic nie dusi przy odkręcaniu tzn że paliwo zasysa :ok:
Ja po naprawie mojego kranika i założeniu dodatkowego filtra odpaliłem i wszystko się wyjaśniło, również przy większych prędkościach nic nie dusiło tzn że filterek nie ogranicza przepływu paliwa :ok:

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » ndz maja 26, 2013

Witam ponownie,

Jeżeli chodzi o kranik sprawa się niby wyjaśniła. Ale nie do końca.
Po założeniu o-ringu, który jest w kraniku miało być wszytko ok.
Ale gdy odpaliłem VN-a i zostawiłem na noc zauważyłem na drugi dzień, że zbiera się paliwo w 2 wydechu i zaczyna powoli kapać.
Pierwsza myśl- pływak gaźnika lub ten nieszczęsny kranik.
Po wykręceniu przewodu paliwowego w pozycji RES kapie paliwo - ok jedna kropla na 7 sekund.
Wydaje mi się, że to może być przyczyną bo paliwo cały czas dostaje się do gaźnika.

Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem i jak na niego zaradzić.
Wiem, że są jakieś zestawy naprawcze do kranika ale może wystarczy wymienić jakąś uszczelkę tylko z kranika i po problemie?

Pozdrawiam,
Paweł
biggus VN 800 Classic

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz maja 26, 2013

Odwróć tę uszczelkę wyglądającą jak "gęba" w kraniku ja tak zrobiłem i problem znikł, kasa za zestaw naprawczy w kieszeni, a też przeciekało powoli choć zbierało się w obudowie filtra.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » ndz maja 26, 2013

A gdzie ta uszczelka się mieści?
Od strony pokrętła res/pri/on ?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz maja 26, 2013

Zgadza się.
Obrazek
prawie dokładny rysunek tylko nasza uszczelka ma dwa otwory górą i jeden szeroki dołem wyjmujesz ją i obracasz o 180 stopni w pionie.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » ndz maja 26, 2013

Dzięki za rady Mayones.
Idę popróbować.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 47 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 47 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą