VN 800 - problem z kranikiem
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
VN 800 - problem z kranikiem
Witam,
Dzisiaj wpadłem sobie na pomysł żeby sprawdzić luzy zaworowe w VN 800 Classic.
Przy kraniku są dwa przewody: jeden paliwowy do gaźnika i jeden podciśnienie tak?
Po ich zdjęciu paliwo leci ciurkiem. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji znajduje się kranik.
Wydaje mi się ze w pozycji ON i RES nie powinno lecieć paliwo.
Co może być przyczyną jakaś membrana, uszczelka? Czy ktoś tez miał taka awarie?
To może być przyczyna zalewania garów np. ?
Jaki jest koszt takiej naprawy, części?
Musiałem zlać cale paliwo żeby ściągnąć zbiornik.
Czy ma ktoś z forum zainstalowany filtr paliwa i czy to nie koliduje z podciśnieniem?
I w którym kierunku powinna być skierowana strzałka filtra w stronę kranika czy gaźnika?
Ciekawe spostrzeżenie: luzy zaworowe się zmniejszają ciekawe.
Na wydechowym mam np. 0,15.
Czy płytki zaworowe można szlifować czy raczej dobierać nowe?
Pozdrawiam,
Paweł
Dzisiaj wpadłem sobie na pomysł żeby sprawdzić luzy zaworowe w VN 800 Classic.
Przy kraniku są dwa przewody: jeden paliwowy do gaźnika i jeden podciśnienie tak?
Po ich zdjęciu paliwo leci ciurkiem. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji znajduje się kranik.
Wydaje mi się ze w pozycji ON i RES nie powinno lecieć paliwo.
Co może być przyczyną jakaś membrana, uszczelka? Czy ktoś tez miał taka awarie?
To może być przyczyna zalewania garów np. ?
Jaki jest koszt takiej naprawy, części?
Musiałem zlać cale paliwo żeby ściągnąć zbiornik.
Czy ma ktoś z forum zainstalowany filtr paliwa i czy to nie koliduje z podciśnieniem?
I w którym kierunku powinna być skierowana strzałka filtra w stronę kranika czy gaźnika?
Ciekawe spostrzeżenie: luzy zaworowe się zmniejszają ciekawe.
Na wydechowym mam np. 0,15.
Czy płytki zaworowe można szlifować czy raczej dobierać nowe?
Pozdrawiam,
Paweł
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Opcja SZUKAJ jest oczywiście bardzo pomocna sporo tematów o tym się przewinęło zeszłej zimy , ale na szybko powiem co i jak:
zestaw naprawczy kranika ok 100 zeta, u mnie pomogło odwrócenie uszczelki w kraniku takiej w kształcie "gęby", u mnie nie leciało ciurkiem w innych pozycjach niż PRI ale powoli zalewało filtr
po drugie mam filtr paliwa dodatkowy w niczym nie przeszkadza, żadnego duszenia itp, strzałka oczywiście pokazuje kierunek PRZEPŁYWU paliwa, jak założysz odwrotnie też się teoretycznie nic nie stanie ale łatwiej czyścić sitko jak syf jest na zewnątrz ( ja mam szklany więc sitko i ew. syf widoczne)
luzy zaworowe to różnie zmniejszają się zwiększają u mnie jedne na plus drugie na minus, czy szlifować - ponoć nie zalecane ale warto sprawdzić bo u mnie na 6 płytek do zmiany musiałem kupić 3 szt pozostałe pozamieniałem miejscami. Powodzenia
zestaw naprawczy kranika ok 100 zeta, u mnie pomogło odwrócenie uszczelki w kraniku takiej w kształcie "gęby", u mnie nie leciało ciurkiem w innych pozycjach niż PRI ale powoli zalewało filtr
po drugie mam filtr paliwa dodatkowy w niczym nie przeszkadza, żadnego duszenia itp, strzałka oczywiście pokazuje kierunek PRZEPŁYWU paliwa, jak założysz odwrotnie też się teoretycznie nic nie stanie ale łatwiej czyścić sitko jak syf jest na zewnątrz ( ja mam szklany więc sitko i ew. syf widoczne)
luzy zaworowe to różnie zmniejszają się zwiększają u mnie jedne na plus drugie na minus, czy szlifować - ponoć nie zalecane ale warto sprawdzić bo u mnie na 6 płytek do zmiany musiałem kupić 3 szt pozostałe pozamieniałem miejscami. Powodzenia
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Jeżeli chodzi o temat kranika to się temat rozwiązał. Wyskoczył o-ring, który znajduje się w kraniku przed membraną.
Po złożeniu kranika to kupy dmuchając przy ON i RES nie ma przejścia a na PRI jest.
To chyba dobrze. Ale jak sprawdzić czy będzie pobierał paliwo w trakcie pracy. Jak sprawdzić to podciśnienie? Na jakiej zasadzie to działa?
Czyli teoretycznie dmuchając w podciśnienie kranika powinienem uzyskać przepływ na pozycji ON i RES czy może inaczej?
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to strzałka oczywiście od kranika w kierunku gaźnika.
Dzięki za podpowiedzi
Paweł
Po złożeniu kranika to kupy dmuchając przy ON i RES nie ma przejścia a na PRI jest.
To chyba dobrze. Ale jak sprawdzić czy będzie pobierał paliwo w trakcie pracy. Jak sprawdzić to podciśnienie? Na jakiej zasadzie to działa?
Czyli teoretycznie dmuchając w podciśnienie kranika powinienem uzyskać przepływ na pozycji ON i RES czy może inaczej?
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to strzałka oczywiście od kranika w kierunku gaźnika.
Dzięki za podpowiedzi
Paweł
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Są dwa wężyki które idą do kranika cieńszy-podciśnienie i grubszy-paliwowy zgadza się?
Jak sprawdzić kranik czy jest sprawny?
Zasysając powietrze z wężyka podciśnienia powinien się otwierać przepływ w pozycji ON i RES czy się mylę ?
Czy filtr paliwa powinien być skierowany strzałką od kranika do gaźnika?
Jak sprawdzić kranik czy jest sprawny?
Zasysając powietrze z wężyka podciśnienia powinien się otwierać przepływ w pozycji ON i RES czy się mylę ?
Czy filtr paliwa powinien być skierowany strzałką od kranika do gaźnika?
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
A nie lepiej po prostu odpalić i sprawdzić reakcję na manetkę ? jeżeli pali ładnie nic nie dusi przy odkręcaniu tzn że paliwo zasysa
Ja po naprawie mojego kranika i założeniu dodatkowego filtra odpaliłem i wszystko się wyjaśniło, również przy większych prędkościach nic nie dusiło tzn że filterek nie ogranicza przepływu paliwa
Ja po naprawie mojego kranika i założeniu dodatkowego filtra odpaliłem i wszystko się wyjaśniło, również przy większych prędkościach nic nie dusiło tzn że filterek nie ogranicza przepływu paliwa
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Witam ponownie,
Jeżeli chodzi o kranik sprawa się niby wyjaśniła. Ale nie do końca.
Po założeniu o-ringu, który jest w kraniku miało być wszytko ok.
Ale gdy odpaliłem VN-a i zostawiłem na noc zauważyłem na drugi dzień, że zbiera się paliwo w 2 wydechu i zaczyna powoli kapać.
Pierwsza myśl- pływak gaźnika lub ten nieszczęsny kranik.
Po wykręceniu przewodu paliwowego w pozycji RES kapie paliwo - ok jedna kropla na 7 sekund.
Wydaje mi się, że to może być przyczyną bo paliwo cały czas dostaje się do gaźnika.
Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem i jak na niego zaradzić.
Wiem, że są jakieś zestawy naprawcze do kranika ale może wystarczy wymienić jakąś uszczelkę tylko z kranika i po problemie?
Pozdrawiam,
Paweł
biggus VN 800 Classic
Jeżeli chodzi o kranik sprawa się niby wyjaśniła. Ale nie do końca.
Po założeniu o-ringu, który jest w kraniku miało być wszytko ok.
Ale gdy odpaliłem VN-a i zostawiłem na noc zauważyłem na drugi dzień, że zbiera się paliwo w 2 wydechu i zaczyna powoli kapać.
Pierwsza myśl- pływak gaźnika lub ten nieszczęsny kranik.
Po wykręceniu przewodu paliwowego w pozycji RES kapie paliwo - ok jedna kropla na 7 sekund.
Wydaje mi się, że to może być przyczyną bo paliwo cały czas dostaje się do gaźnika.
Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem i jak na niego zaradzić.
Wiem, że są jakieś zestawy naprawcze do kranika ale może wystarczy wymienić jakąś uszczelkę tylko z kranika i po problemie?
Pozdrawiam,
Paweł
biggus VN 800 Classic
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości