lightbary - żarówki dwuwłóknowe

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

lightbary - żarówki dwuwłóknowe

Post autor: ŻYCHEL » czw mar 05, 2015

Witam. zakupiłem lightbary do VN 800. Okazało się że są w nich żarówki dwuwłóknowe (12V 35/35W PX15D)
Potrzebuje pomocy - jak powinny być one podłączone :( :( :(

Awatar użytkownika
Beneke
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 08, 2015
Miejscowość: Gliwice
Motocykl: EN500
VROC: 37111

Post autor: Beneke » czw mar 05, 2015

Jeżeli chcesz używać krótkich i długich to trzeba zamontować przełącznik który obsługuje 3 pozycje tzn. wyłączone, włączone tylko krótkie, włączone tylko długie. Oczywiście przekaźniki, bezpieczniki i druciki. Ciężko opisać to słowami, najlepiej jak nie potrafisz tak z głowy podłączyć to znajdziesz jakiś schemat w necie bez problemu, albo nawet na naszym forum. Zasilanie najlepiej prosto z akumulatora, albo ewentualnie z lampy z żarówki od postojowych

solo36
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 26, 2015
Miejscowość: nowy sacz
Motocykl: KAWASAKI VN NOMAD 1500
VROC: 0

Post autor: solo36 » pt mar 06, 2015

Ja właśnie jestem w trakcie montowania ligtbarów z żarówką h4 podstawa to włącznik 3 pozycyjny- ja montuję taki do kierunków gdzie 0 jest w środu i po bokach 1 - krótki i 2 -długie http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1291
oczywiście w takim wypadku bardzo ważne to przkażniki musisz zamontować dwa bo dwie lampy - kupisz je w samochodowym dobrze aby wytrzymyłały 30 amp
schemat mogę ci przesłać - tylko czy będziesz wiedział o co chodzi....najlepiej jak poprosisz jakliegoś elektryka aby ci to rozrysował
solo36

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt mar 06, 2015

A nie prościej, taniej i lepiej by było, gdyby lightbary włączać/przełączać jednocześnie ze standardowymi światłami, istniejącym już przecież w instalacji przełącznikiem do tego przeznaczonym? Można gdzieś ewentualnie zamontować wyłącznik do całkowitego ich odłączenia, ale nie musi być na widoku.
Montowanie dodatkowego przełącznika jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi komplikować sobie życie, to niech zamontuje oddzielne przełączniki na lewy i prawy reflektor... ;)

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » pt mar 06, 2015

Tak mi sie wydaje że chyba je podlacze tak: dlugie lightbarów z drogowymi na stale. Krutkie lightbarów z mijania i te dodatkowo w razie czego rozłączane. Tylko potrzebny schemat.

solo36
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 26, 2015
Miejscowość: nowy sacz
Motocykl: KAWASAKI VN NOMAD 1500
VROC: 0

Post autor: solo36 » sob mar 07, 2015

raczej ....nie wiem czy to jest dobre....po pirewsze bezpiecznik przy gł. światłach nie wytrzyma po drugie obciążenie całego układu będzie max.....wszyscy radzą aby wykonać osobną linię do podłączenia lightbarów z przekażnikami i bezpiecznikiem....ale zrobisz jak uważasz
solo36

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » sob mar 07, 2015

masz racje. ale myślałem tak to podłączyć no i wpiąć w to przekaźniki.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » sob mar 07, 2015

Imho te żarówki nie mogą być użyte jako światła mijania (brak odbłyśnika przy jednym z włókien, jak w żarówkach H4) obojętnie, które włókno bedzie wlaczone i tak będą świecić do przodu. Jeśli mają być używane razem ze światłami mijania to całe reflektory lightbar'a powinny być skierowane w dół. W swoim moto mam dodatkowe reflektory z żarówkami H4 zasila je dodatkowa instalacja z dwoma przekaźnikami, pierwszy załącza światła mijania drugi przełącza na drogowe przy zmianie światła głównego.

pzdr. Darek

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » sob mar 07, 2015

ludek, tylko jak sprawdzałem to po włączeniu jednego z włókien to światło świeci w dół a jak przełączę na drugie włókno to świeci wyżej.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » sob mar 07, 2015

Żarówkę ogladałem tylko na zdjeciach w necie i nie zauważyłem niczego co mogłoby skierować światło jednego z żarników do góry. Jeśli można je zastosować jako przełączane światła mijania/drogowe podłącz je poprzez przekaźniki (lightbary będą ciągnęły prawie 6A) będziesz miał pewność że nic nie zacznie się smażyć. Jeśli potrzebujesz schematu mogę pomóc.

Pzdr Darek

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » ndz mar 08, 2015

ludek, no to jak nie sprawi ci to większego problemu to rozrysuj mi to jakoś. Z reguły nie lubię latać po jakiś elektrykach wolę zrobić coś sam ( większa satysfakcja) No i wolał bym czegoś nie spartaczyć.
Najlepiej na priv.
pozdrawiam

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » ndz mar 08, 2015

Ok. wyślij mi swój adres mailowy na priv.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » ndz mar 08, 2015

a czemu na priv może inni też skorzystają jak temat na forum jest
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » ndz mar 08, 2015

Spoko. Daj to na forum

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » ndz mar 08, 2015

psze bardzo... schemat

bezpiecznik - 10A
włącznik - dowolny
przekaźniki - "samochodowe" lub inne z cewką na 12V DC i stykami roboczymi na min. 10A

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz mar 08, 2015

ludek, rozpisz to na język chłopski bo nie każdy czyta schematy i będzie jak z dodatkowymi światłami stop :D
PS. jak już jest temat bo ja mam plan taki aby zastosować żarówkę H3 LED(jako krótkie i długie) przez opornik na dziennych będzie jako dodatkowa pozycja a na drogowych będą świecić jako w pełnej mocy czyli dzienne

ŻYCHEL
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 11, 2013
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: ŻYCHEL » ndz mar 08, 2015

ludek, faktycznie przetłumacz to na język chłopski. Bo to dla mnie czarna magia :wall: :wall: :wall:

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » ndz mar 08, 2015

OK. przekaźnik wyglada tak
Jeśli do styków 85 i 86 podłączymy 12V to styki przekaźnika zostaną przełączone z 30-87a na 30-87. W naszym układzie po zamknięciu styków włącznika zostają przełączone styki przekaźnika 1, co zasili poprzez przekaźnik 2 włókna świateł mijania. W momencie gdy podamy 12V na cewkę przekaźnika 2 (+ z żarówki świateł drogowych) styki tego przekaźnika przełączą się, zasilając włókna świateł drogowych lightbar'a...
nie wiem czy coś rozjaśniłem, czy raczej bardziej zagmatwałem, zdolności dydaktycznych jak widać nie przejawiam, łatwiej mi będzie odpowiedzieć na konkretne pytania...

pzdr. Darek

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn mar 09, 2015

Tak się zastanawiam nad przekaźnikiem1.
Gdybyśmy się podłaczyli do obwodu zasilającego światła mijania to według mnie nie jest on potrzebny, włącznik z resztą też.
Będziemy mieli wtedy bardzo prosty układ z jednym przekaźnikiem sterowanym przełacznikiem światał długich.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » pn mar 09, 2015

Masz rację, ale wtedy ten uklad nie ma wogóle sensu.
Bo tak samo możemy zrobić ze światłami drogowymi i tym samym pozbyć się drugiego przekaźnika... obciążając przewody zasilające lampę główną motocykla dodatkowym prądem pobieranym przez lightbar, co powyższy uklad miał wyeliminować poprzez zasilenie lightbar'u bezpośrednio z akumulatora...

Zastosowanie przekaźnika 1 umożliwia nam użycie włącznika o malych gabarytach (malym prądzie roboczym) i podłączenie go cienkimi przewodami co nie jest bez znaczenia przy próbie umieszczenia go na kierownicy. Przekaźnik ten można wyeliminować stosując włącznik o obciążalności powyżej 10A.

pzdr. Darek

Przewody "robocze" czyli połączenia:
akumulator - bezpiecznik - przekaźnik 1- przekaźnik 2 - żarówki
powinny być wykonane przewodem o przekroju 1mm2, minimum 0,75mm2

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą