lightbary - żarówki dwuwłóknowe
lightbary - żarówki dwuwłóknowe
Witam. zakupiłem lightbary do VN 800. Okazało się że są w nich żarówki dwuwłóknowe (12V 35/35W PX15D)
Potrzebuje pomocy - jak powinny być one podłączone
Potrzebuje pomocy - jak powinny być one podłączone
Jeżeli chcesz używać krótkich i długich to trzeba zamontować przełącznik który obsługuje 3 pozycje tzn. wyłączone, włączone tylko krótkie, włączone tylko długie. Oczywiście przekaźniki, bezpieczniki i druciki. Ciężko opisać to słowami, najlepiej jak nie potrafisz tak z głowy podłączyć to znajdziesz jakiś schemat w necie bez problemu, albo nawet na naszym forum. Zasilanie najlepiej prosto z akumulatora, albo ewentualnie z lampy z żarówki od postojowych
-
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lut 26, 2015
- Miejscowość: nowy sacz
- Motocykl: KAWASAKI VN NOMAD 1500
- VROC: 0
Ja właśnie jestem w trakcie montowania ligtbarów z żarówką h4 podstawa to włącznik 3 pozycyjny- ja montuję taki do kierunków gdzie 0 jest w środu i po bokach 1 - krótki i 2 -długie http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1291
oczywiście w takim wypadku bardzo ważne to przkażniki musisz zamontować dwa bo dwie lampy - kupisz je w samochodowym dobrze aby wytrzymyłały 30 amp
schemat mogę ci przesłać - tylko czy będziesz wiedział o co chodzi....najlepiej jak poprosisz jakliegoś elektryka aby ci to rozrysował
oczywiście w takim wypadku bardzo ważne to przkażniki musisz zamontować dwa bo dwie lampy - kupisz je w samochodowym dobrze aby wytrzymyłały 30 amp
schemat mogę ci przesłać - tylko czy będziesz wiedział o co chodzi....najlepiej jak poprosisz jakliegoś elektryka aby ci to rozrysował
solo36
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
A nie prościej, taniej i lepiej by było, gdyby lightbary włączać/przełączać jednocześnie ze standardowymi światłami, istniejącym już przecież w instalacji przełącznikiem do tego przeznaczonym? Można gdzieś ewentualnie zamontować wyłącznik do całkowitego ich odłączenia, ale nie musi być na widoku.
Montowanie dodatkowego przełącznika jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi komplikować sobie życie, to niech zamontuje oddzielne przełączniki na lewy i prawy reflektor...
Montowanie dodatkowego przełącznika jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi komplikować sobie życie, to niech zamontuje oddzielne przełączniki na lewy i prawy reflektor...
Imho te żarówki nie mogą być użyte jako światła mijania (brak odbłyśnika przy jednym z włókien, jak w żarówkach H4) obojętnie, które włókno bedzie wlaczone i tak będą świecić do przodu. Jeśli mają być używane razem ze światłami mijania to całe reflektory lightbar'a powinny być skierowane w dół. W swoim moto mam dodatkowe reflektory z żarówkami H4 zasila je dodatkowa instalacja z dwoma przekaźnikami, pierwszy załącza światła mijania drugi przełącza na drogowe przy zmianie światła głównego.
pzdr. Darek
pzdr. Darek
Żarówkę ogladałem tylko na zdjeciach w necie i nie zauważyłem niczego co mogłoby skierować światło jednego z żarników do góry. Jeśli można je zastosować jako przełączane światła mijania/drogowe podłącz je poprzez przekaźniki (lightbary będą ciągnęły prawie 6A) będziesz miał pewność że nic nie zacznie się smażyć. Jeśli potrzebujesz schematu mogę pomóc.
Pzdr Darek
Pzdr Darek
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
ludek, rozpisz to na język chłopski bo nie każdy czyta schematy i będzie jak z dodatkowymi światłami stop
PS. jak już jest temat bo ja mam plan taki aby zastosować żarówkę H3 LED(jako krótkie i długie) przez opornik na dziennych będzie jako dodatkowa pozycja a na drogowych będą świecić jako w pełnej mocy czyli dzienne
PS. jak już jest temat bo ja mam plan taki aby zastosować żarówkę H3 LED(jako krótkie i długie) przez opornik na dziennych będzie jako dodatkowa pozycja a na drogowych będą świecić jako w pełnej mocy czyli dzienne
OK. przekaźnik wyglada tak
Jeśli do styków 85 i 86 podłączymy 12V to styki przekaźnika zostaną przełączone z 30-87a na 30-87. W naszym układzie po zamknięciu styków włącznika zostają przełączone styki przekaźnika 1, co zasili poprzez przekaźnik 2 włókna świateł mijania. W momencie gdy podamy 12V na cewkę przekaźnika 2 (+ z żarówki świateł drogowych) styki tego przekaźnika przełączą się, zasilając włókna świateł drogowych lightbar'a...
nie wiem czy coś rozjaśniłem, czy raczej bardziej zagmatwałem, zdolności dydaktycznych jak widać nie przejawiam, łatwiej mi będzie odpowiedzieć na konkretne pytania...
pzdr. Darek
Jeśli do styków 85 i 86 podłączymy 12V to styki przekaźnika zostaną przełączone z 30-87a na 30-87. W naszym układzie po zamknięciu styków włącznika zostają przełączone styki przekaźnika 1, co zasili poprzez przekaźnik 2 włókna świateł mijania. W momencie gdy podamy 12V na cewkę przekaźnika 2 (+ z żarówki świateł drogowych) styki tego przekaźnika przełączą się, zasilając włókna świateł drogowych lightbar'a...
nie wiem czy coś rozjaśniłem, czy raczej bardziej zagmatwałem, zdolności dydaktycznych jak widać nie przejawiam, łatwiej mi będzie odpowiedzieć na konkretne pytania...
pzdr. Darek
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Tak się zastanawiam nad przekaźnikiem1.
Gdybyśmy się podłaczyli do obwodu zasilającego światła mijania to według mnie nie jest on potrzebny, włącznik z resztą też.
Będziemy mieli wtedy bardzo prosty układ z jednym przekaźnikiem sterowanym przełacznikiem światał długich.
Gdybyśmy się podłaczyli do obwodu zasilającego światła mijania to według mnie nie jest on potrzebny, włącznik z resztą też.
Będziemy mieli wtedy bardzo prosty układ z jednym przekaźnikiem sterowanym przełacznikiem światał długich.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Masz rację, ale wtedy ten uklad nie ma wogóle sensu.
Bo tak samo możemy zrobić ze światłami drogowymi i tym samym pozbyć się drugiego przekaźnika... obciążając przewody zasilające lampę główną motocykla dodatkowym prądem pobieranym przez lightbar, co powyższy uklad miał wyeliminować poprzez zasilenie lightbar'u bezpośrednio z akumulatora...
Zastosowanie przekaźnika 1 umożliwia nam użycie włącznika o malych gabarytach (malym prądzie roboczym) i podłączenie go cienkimi przewodami co nie jest bez znaczenia przy próbie umieszczenia go na kierownicy. Przekaźnik ten można wyeliminować stosując włącznik o obciążalności powyżej 10A.
pzdr. Darek
Przewody "robocze" czyli połączenia:
akumulator - bezpiecznik - przekaźnik 1- przekaźnik 2 - żarówki
powinny być wykonane przewodem o przekroju 1mm2, minimum 0,75mm2
Bo tak samo możemy zrobić ze światłami drogowymi i tym samym pozbyć się drugiego przekaźnika... obciążając przewody zasilające lampę główną motocykla dodatkowym prądem pobieranym przez lightbar, co powyższy uklad miał wyeliminować poprzez zasilenie lightbar'u bezpośrednio z akumulatora...
Zastosowanie przekaźnika 1 umożliwia nam użycie włącznika o malych gabarytach (malym prądzie roboczym) i podłączenie go cienkimi przewodami co nie jest bez znaczenia przy próbie umieszczenia go na kierownicy. Przekaźnik ten można wyeliminować stosując włącznik o obciążalności powyżej 10A.
pzdr. Darek
Przewody "robocze" czyli połączenia:
akumulator - bezpiecznik - przekaźnik 1- przekaźnik 2 - żarówki
powinny być wykonane przewodem o przekroju 1mm2, minimum 0,75mm2
Kto jest online
Jest 32 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 32 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości