Układ chłodzenia VN800 Classic 97 rok
Układ chłodzenia VN800 Classic 97 rok
Witam Panowie,
nie wiem czy to prawidłowe działanie i jaki jest próg załączenia się wentylatora ale u mnie się nie załącza.
Chłodnica jest dość ciepła, silnik też a wentylator stoi.
Nakierujcie mnie co i jak mogę sprawdzić aby znaleźć ewentualną usterkę.
Dzięki z góry za poradę.
nie wiem czy to prawidłowe działanie i jaki jest próg załączenia się wentylatora ale u mnie się nie załącza.
Chłodnica jest dość ciepła, silnik też a wentylator stoi.
Nakierujcie mnie co i jak mogę sprawdzić aby znaleźć ewentualną usterkę.
Dzięki z góry za poradę.
dzięki za poradę,
nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?:
czyli konieczny będzie demontaż siedzenia oraz baku?
jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? nie mogę znaleźć zbiornika wyrównawczego opisanego na zdjęciach w książce serwisowej. Gdzie go szukać?
nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?:
czyli konieczny będzie demontaż siedzenia oraz baku?
jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? nie mogę znaleźć zbiornika wyrównawczego opisanego na zdjęciach w książce serwisowej. Gdzie go szukać?
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Odpal silnik niech pochodzi aż się załączy wentylator, ja to robiłem po wymianie płynu chyba w marcu więc temperatura w okolicach zera ale się po porządnym zagrzaniu włączył, zbiornik wyrównawczy masz pod schowkiem zaraz za wydechami , jest tam taka zakrętka to właśnie wlew obok masz wężyk w którym widać MIN i MAX choć jak wężyk starszy i żółty to marnie widać u mnie po wlaniu tego motula jaskrawego też kiepsko widać, trzeba zmienić wężyk
PS jak się wentylator nie załączy a zapali kontrolka przegrzania to mamy problem...
Termostat jest pod korkiem wlewu płynu pod licznikiem.
PS jak się wentylator nie załączy a zapali kontrolka przegrzania to mamy problem...
Termostat jest pod korkiem wlewu płynu pod licznikiem.
a w którym miejscu znajdę temostat od wentylatora? (chciałbym go spawdzić tak jak polecił kolega na samym początku)Kristofer pisze:źle namierzyłeś to jest gaźniksmokin pisze:nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?:
musisz zdjąc bak wtedy sprawdzisz pozim pod korkiem wlewu a zarazem obudową termostatu
- Zeus
- Posty: 2888
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
Zewrzeć musisz styki włącznika wentylatora
Na załączonym schemacie część o numerze 27010-1202, wyciągasz wtyczkę i obydwa kable w tej wtyczce łączysz ze sobą za pomocą zworki (czyli zamykasz obwód), jak się włączy wentylator, to masz padnięty czujnik, a jak się nie włączy to problem tkwi w instalacji.
Link do schematu układu chłodzenia:
http://www.ronayers.com/Radiator12-C70970.aspx
Na załączonym schemacie część o numerze 27010-1202, wyciągasz wtyczkę i obydwa kable w tej wtyczce łączysz ze sobą za pomocą zworki (czyli zamykasz obwód), jak się włączy wentylator, to masz padnięty czujnik, a jak się nie włączy to problem tkwi w instalacji.
Link do schematu układu chłodzenia:
http://www.ronayers.com/Radiator12-C70970.aspx
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Zacznij od rzeczy najprostszych, odpal go i daj mu pochodzic tak z 15 -20 min -jak bedzie cieply to przegazuj go -dobrze sie dogrzeje - ale z czuciem zebys go nie zajezdził lub zrób pare kilometrów stań i go nie gaś- powinien ci sie właczyć. Jeśłi nie to szukaj tak jak koledzy wyżej pisali.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
czujnik włączenia wentylatora (dwa kabelki wchodzą) masz prawdopodobnie w chłodnicy (z tyłu na górze), nie pamiętam teraz dokładnie jak nie znajdziesz to napisz i poszukam. Wcześniej kolega dobrze radził, trzeba zewrzeć w nim kable i włączy się wiatrak. Jeżeli masz miernik to na silniku jest +12v na obu stykach i szeregowo jest włącznik połączony z masą (+12V i masa na drugim styku).
Termostat
Witam,
a co się dzieje jak teraz chciałem przepalić swoją 800tkę i po 5 minutach niestety strzelił wąż idący od wlewu/termostatu.
To chyba może być zablokowany termostat, ale pewności nie mam.
Wyjąłem na wszelki wypadek termostat i wrzuciłem go do zagotowanej wody.
I owszem otwiera się, ale dosłownie 1-2 mm.
Czy ktoś podpowie czy to jest dobrze i ile powinien się otworzyć.
Może ktoś też wie gdzie ewentualnie tanio kupić nowy bo oryginał średnio zachęca do zakupu
Wiem natomiast, że można dobrać od innych sprzętów.
Ja np. dobrałem czujnik do włączenia wentylatora od samochodu Honda i zapłaciłem niecałe 30 zł. zamiast duuuuuużo więcej.
a co się dzieje jak teraz chciałem przepalić swoją 800tkę i po 5 minutach niestety strzelił wąż idący od wlewu/termostatu.
To chyba może być zablokowany termostat, ale pewności nie mam.
Wyjąłem na wszelki wypadek termostat i wrzuciłem go do zagotowanej wody.
I owszem otwiera się, ale dosłownie 1-2 mm.
Czy ktoś podpowie czy to jest dobrze i ile powinien się otworzyć.
Może ktoś też wie gdzie ewentualnie tanio kupić nowy bo oryginał średnio zachęca do zakupu
Wiem natomiast, że można dobrać od innych sprzętów.
Ja np. dobrałem czujnik do włączenia wentylatora od samochodu Honda i zapłaciłem niecałe 30 zł. zamiast duuuuuużo więcej.
Pozdrawiam
Janis
Janis
Kto jest online
Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości