Elektryka od kierownicy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Elektryka od kierownicy
Witam
Zakupiłem vn800 z 95roku w której poprzedni właściciel trochę grzebał i nie poradził sobie z jedną rzeczą .. otóż po wymianie kierownicy nie był w stanie połączyć kabli czy jest ktoś w stanie pomóc bo wydaje mi się że to prosta sprawa na parę min pracy niestety nie mogę dodać tu zdjęć .. jeśli ktoś jest obeznany w elektryce wyślę
Na maila z góry dziękuję
Zakupiłem vn800 z 95roku w której poprzedni właściciel trochę grzebał i nie poradził sobie z jedną rzeczą .. otóż po wymianie kierownicy nie był w stanie połączyć kabli czy jest ktoś w stanie pomóc bo wydaje mi się że to prosta sprawa na parę min pracy niestety nie mogę dodać tu zdjęć .. jeśli ktoś jest obeznany w elektryce wyślę
Na maila z góry dziękuję
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Temat nie jest złożony, musisz jedynie sprecyzować czy VN 800 jest z rynku USA czy europejski.
Jak doprecyzujesz wersję to może coś się dowiesz i ktoś coś poradzi, ale najprawdopodobniej to trzeba będzie poczekać tak gdzieś do wiosny.
Prawe włączniki w modelach na rynek USA i na rynek europejski były identyczne i miały te same kolory izolacji i te same połączenia w ramach całej instalacji elektrycznej, więc tu temat prosty, różnice były w włącznikach po lewej stronie kierownicy.
Nie można namieszać zwłaszcza we włącznikach właśnie po lewej stronie kierownicy ze względu na IC Zapłonnik, Przekaźnik Obwodu Rozrusznika i Cewki Zapłonowe bo można narobić sobie bałaganu.
Jak zajrzysz do Instrukcji Serwisowej VN 800 to znajdziesz coś podobnego, no może nie dosłownie identycznego bo to wymaga trochę pracy ale później szybko wszystko instrukcyjnie sam połączysz.
Powodzenia
https://zapodaj.net/plik-pBPYyfbRop
Jak doprecyzujesz wersję to może coś się dowiesz i ktoś coś poradzi, ale najprawdopodobniej to trzeba będzie poczekać tak gdzieś do wiosny.
Prawe włączniki w modelach na rynek USA i na rynek europejski były identyczne i miały te same kolory izolacji i te same połączenia w ramach całej instalacji elektrycznej, więc tu temat prosty, różnice były w włącznikach po lewej stronie kierownicy.
Nie można namieszać zwłaszcza we włącznikach właśnie po lewej stronie kierownicy ze względu na IC Zapłonnik, Przekaźnik Obwodu Rozrusznika i Cewki Zapłonowe bo można narobić sobie bałaganu.
Jak zajrzysz do Instrukcji Serwisowej VN 800 to znajdziesz coś podobnego, no może nie dosłownie identycznego bo to wymaga trochę pracy ale później szybko wszystko instrukcyjnie sam połączysz.
Powodzenia
https://zapodaj.net/plik-pBPYyfbRop
Tex66
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Jak rozpoznać czy to wersja Europejska czy USA ? Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony wszystko działa poza światłem mijania ale wydaje mi się że przyczyna leży we wloczniku z lewej strony . Generalnie prawy włącznik jest kolorystycznie był do ogarnięcia więc motocykl odpala światło stopu działa a jeśli chodzi o włącznik z lewej strony to jak wrzucam bieg to motocykl gaśnie a tak to ogarnąłem kierunki i klakson ale światła długie dalej nie działają .. tak jak i mijania .. problem w tym że kable od włącznika mają różne kolory a od silnika mają jednolite szare z żółtą linią i żółtą i czarna niebieskie fioletowe .. i już nie wiem jakie kombinacje robić bo światła dalej nie działają .. trochę już mnie przerasta:)a zdjęcie które było w odpowiedzi jest nie wyraźne więc prosiłbym na maila robert-gorecki@o2.pl
Re: Elektryka od kierownicy
Światło pozycyjne masz w głównej lampie ? czy w kierunkowskazach masz żarówki dwuwłóknowe? licznik masz w milach czy km?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Pozycja w lampie i licznik w km ale zaznaczę że motocykl jest przerobiony na bobber więc jest okrojony z oryginału:)
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
To teraz już wszystko wiadomo, chociaż od początku już było pewne że to wersja europejska, właśnie po tym zapisie, tu cytat: „Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony wszystko działa poza światłem mijania………..”. Właśnie w wersji europejskiej włącznik świateł lampy przedniej jest jako czwarty włącznik po prawej stronie, gdzie w modelach na rynek USA są tylko trzy włączniki.
Może, i tu cytat: „Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony”, może tak a może i nie, bo możliwy jednak jest brak zasilania na włączniku świateł.
Jeszcze tylko jedno, z jakiego jest roku i wszystko będzie jasne.
- Dlaczego istotny jest rocznik VN 800?
- Ponieważ modele europejskie VN800 (A1-1995r., B1÷B7 z lat 1996÷2002) nie posiadały przekaźnika obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator nie był w obwodzie elektrycznym świateł.
Modele europejskie VN 800 (B8÷B6F z lat 2003÷2006) miały przekaźnik obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator był już w obwodzie elektrycznym świateł i miał wpływ na przekaźnik obwodu lampy i tym samym na działanie świateł lampy przedniej.
Jest i dobra wiadomość, wszystkie modele VN 800 miały identyczny obwód elektryczny układu zapłonowego a w nim jeden przełącznik i dwa czujniki, wszystkie one maja wspólny plus (+) i wspólną masę (-) z IC Zapłonnika (IC Igniter) i mają na siebie wzajemny wpływ. Skoro silnik się uruchamia a jednie w momencie wciśnięcia dźwigni sprzęgła i wbiciu biegu silnik gaśnie a bezpieczniki (zapłonu i główny) nie ulegają spaleniu to jedynie IC Zapłonnik masuje cewki zapłonowe.
- Tylko dlaczego i jaki może mieć to związek z Wyłącznikiem Blokady Rozrusznika będącym po lewej stronie kierownicy?
- Ma to związek i jest proste do zdiagnozowania.
A co do świateł, to już tylko sprawdzenie zasilania na włączniku świateł (Headlight Switch), (prawa strona kierownicy) a następnie na (Dimmer Switch)przełączniku świateł z długich na mijania (lewa strona kierownicy) i światełka muszą być, no chyba żeby nie było. Ale tak jak napisałem, wszystko zależy z którego roku jest VN 800 w wersji europejskiej, gdyż od 2003 roku VN 800 nie miał już Headlight Switchʹa.
Dwa schematy elektryczne do ręki (schemat obwodu zapłonowego i schemat obwodu świateł lampy przedniej) i wszystko będzie proste, połączenia i kolorki oplotu przewodów są wyraźne i już nie będzie gasł i lampa też będzie świeciła. Oba te obwody elektryczne w VN 800 są prostsze niż w VN750.
Mówiłem, że temat nie jest złożony.
Możliwe, że bliżej wiosny ktoś wrzuci to wszystko w formie graficznej w kolorze i pełnym wyjaśnieniem, więc trzeba tylko poczekać albo samemu zajrzeć do IS i będzie dużo szybciej.
Powodzenia
Może, i tu cytat: „Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony”, może tak a może i nie, bo możliwy jednak jest brak zasilania na włączniku świateł.
Jeszcze tylko jedno, z jakiego jest roku i wszystko będzie jasne.
- Dlaczego istotny jest rocznik VN 800?
- Ponieważ modele europejskie VN800 (A1-1995r., B1÷B7 z lat 1996÷2002) nie posiadały przekaźnika obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator nie był w obwodzie elektrycznym świateł.
Modele europejskie VN 800 (B8÷B6F z lat 2003÷2006) miały przekaźnik obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator był już w obwodzie elektrycznym świateł i miał wpływ na przekaźnik obwodu lampy i tym samym na działanie świateł lampy przedniej.
Jest i dobra wiadomość, wszystkie modele VN 800 miały identyczny obwód elektryczny układu zapłonowego a w nim jeden przełącznik i dwa czujniki, wszystkie one maja wspólny plus (+) i wspólną masę (-) z IC Zapłonnika (IC Igniter) i mają na siebie wzajemny wpływ. Skoro silnik się uruchamia a jednie w momencie wciśnięcia dźwigni sprzęgła i wbiciu biegu silnik gaśnie a bezpieczniki (zapłonu i główny) nie ulegają spaleniu to jedynie IC Zapłonnik masuje cewki zapłonowe.
- Tylko dlaczego i jaki może mieć to związek z Wyłącznikiem Blokady Rozrusznika będącym po lewej stronie kierownicy?
- Ma to związek i jest proste do zdiagnozowania.
A co do świateł, to już tylko sprawdzenie zasilania na włączniku świateł (Headlight Switch), (prawa strona kierownicy) a następnie na (Dimmer Switch)przełączniku świateł z długich na mijania (lewa strona kierownicy) i światełka muszą być, no chyba żeby nie było. Ale tak jak napisałem, wszystko zależy z którego roku jest VN 800 w wersji europejskiej, gdyż od 2003 roku VN 800 nie miał już Headlight Switchʹa.
Dwa schematy elektryczne do ręki (schemat obwodu zapłonowego i schemat obwodu świateł lampy przedniej) i wszystko będzie proste, połączenia i kolorki oplotu przewodów są wyraźne i już nie będzie gasł i lampa też będzie świeciła. Oba te obwody elektryczne w VN 800 są prostsze niż w VN750.
Mówiłem, że temat nie jest złożony.
Możliwe, że bliżej wiosny ktoś wrzuci to wszystko w formie graficznej w kolorze i pełnym wyjaśnieniem, więc trzeba tylko poczekać albo samemu zajrzeć do IS i będzie dużo szybciej.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Pisałem że z 1995r:)
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
A gdzie mogę zajrzeć do IS?
Re: Elektryka od kierownicy
Na przykład tu od strony 362 http://www.werder.ee/Manual/VN800.pdf
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
A skoro z 1995 roku, to „boberek” jest z modelu A1.
Jesteś już prawie w domu bo odpada przekaźnik obwodu elektrycznego lampy i alternator w obwodzie elektrycznym lampy przedniej.
To teraz już tylko patrzymy skąd jest zasilanie na włącznik świateł (Headlight Switch) oraz jak to zasilanie jest teraz podawane na przełącznik świateł (Dimmer Switch).
Schemat obwodu elektrycznego układu zapłonowego jak już wspomniałem jest taki sam we wszystkich modelach VN 800, czy to Model A, czy model B, czy też model C, więc przyczyna gaśnięcia silnika podczas wciskania dźwigni sprzęgła i wbijania biegu będzie identyczna.
- Pytasz „A gdzie mogę zajrzeć do IS?”
- Gdziekolwiek masz ochotę, ja najczęściej zaglądam w domu i do wersji elektronicznych w języku polskim.
Mówiłem, że temat nie jest złożony.
https://zapodaj.net/plik-WwUhIQi84h
Jesteś już prawie w domu bo odpada przekaźnik obwodu elektrycznego lampy i alternator w obwodzie elektrycznym lampy przedniej.
To teraz już tylko patrzymy skąd jest zasilanie na włącznik świateł (Headlight Switch) oraz jak to zasilanie jest teraz podawane na przełącznik świateł (Dimmer Switch).
Schemat obwodu elektrycznego układu zapłonowego jak już wspomniałem jest taki sam we wszystkich modelach VN 800, czy to Model A, czy model B, czy też model C, więc przyczyna gaśnięcia silnika podczas wciskania dźwigni sprzęgła i wbijania biegu będzie identyczna.
- Pytasz „A gdzie mogę zajrzeć do IS?”
- Gdziekolwiek masz ochotę, ja najczęściej zaglądam w domu i do wersji elektronicznych w języku polskim.
Mówiłem, że temat nie jest złożony.
https://zapodaj.net/plik-WwUhIQi84h
Tex66
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Witam ponownie, a więc tak dopatrzyłem się pod owiniętą taśmą kostki i po odwinięciu taśmy okazało się że przy kostce są ucięte przewody i zmostkowane z kablami o innych kolorach więc doszedłem do ładu z kablami i połączyłem kolorami tak jak było… i efekt jest taki że wszystkie światła zapłon klakson kierunki itd działa ale motocykl gaśnie po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła .. za każdym razem jak puszczam sprzęgło gaśnie :.. czy coś po drodze mogłem spieprzyć a może coś się spaliło bo jeden bezpiecznik był walnięty i dlatego nie mogłem złapać świateł:)) dzięki
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Jak go sprawdzić ? Sorka ale coś tam po dłubie ale mechanik ze mnie jak z Koziej D. Traba:))) a do tego to mój pierwszy motocykl:)
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Czujnik musi działać skoro muszę wcisnąć sprzęgło żeby odpalić .. po złączeniu kabelków tak jak powinny być pierwotnie (przynajmniej tak mi się wydaje nie świeci na liczniku światełko od luzu i gaśnie jak puszczę sprzęgło…
- Jurek
- Posty: 1261
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
No to musisz poszukać przyczyny braku potwierdzenia luzu (N). Bo to pewno przyczyna takiego zachowania. Prześledź na schemacie elektrycznym. Może jakiś kabelek nie jest podłączony.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Patrzę na schemat i za cholerę nie wiem który to powinien być kabel … na schemacie nie widzę opisu kabli od sprzęgła .. taka pierdola a człowiek tyle nerwów traci
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Silnik winien się uruchomić zarówno ze zwolnioną czy też z wciśniętą dźwignią sprzęgła, jeżeli silnik jest na biegu neutralnym i nie ważne czy stopka boczna jest rozłożona czy złożona.
- Co neutralizuje Przełącznik Blokady Rozrusznika jeżeli wciskasz dźwignię sprzęgła podczas uruchamiania silnika a co aktywuje w momencie jej zwalniania?
Tu masz odpowiedź, dlaczego silnik gaśnie:
1. „Czujnik musi działać, skoro muszę wcisnąć sprzęgło, żeby odpalić”;
2. „Motocykl gaśnie po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła .. za każdym razem jak puszczam sprzęgło gaśnie”.
3. „Nie świeci na liczniku światełko od luzu i silnik gaśnie jak puszczę sprzęgło”.
4. „ …… po złączeniu kabelków tak jak powinny być pierwotnie (przynajmniej tak mi się wydaje) nie świeci na liczniku światełko od luzu”.
Przełącznik Blokady Rozrusznika który występuje zarówno w Obwodzie Elektrycznym Rozrusznika oraz w drugim obwodzie elektrycznym jakim jest Obwód Elektryczny Układu Zapłonowego masz SPRAWNY!
Nie powinieneś interesować się Obwodem Elektrycznym Rozrusznika, w którym jest jeszcze jeden przełącznik/czujnik oprócz Przełącznika Blokady Rozrusznika, ten drugi też masz SPRAWNY!
Zainteresuj się tylko i wyłącznie Obwodem Elektrycznym Układu Zapłonowego, gdzie oprócz dwóch przełączników/czujników które są w obwodzie rozrusznika to powtarzają się również w obwodzie zapłonowym, jednak w tym obwodzie dochodzi jeszcze jeden który też masz SPRAWNY!
„….. na schemacie nie widzę opisu kabli od sprzęgła ..” – bo takich „kabli” zwyczajnie nie ma!
Może wydawać się to trochę skomplikowane, jednak takie nie jest.
Ale jak już wcześniej pisałem, temat wyjątkowo prosty, jednak mało prawdopodobne, że otrzymasz merytoryczną gotową odpowiedź, co najwyżej, „poszukaj sobie w ……….”, ale taki tu już jest obecnie standard.
Powodzenia
- Co neutralizuje Przełącznik Blokady Rozrusznika jeżeli wciskasz dźwignię sprzęgła podczas uruchamiania silnika a co aktywuje w momencie jej zwalniania?
Tu masz odpowiedź, dlaczego silnik gaśnie:
1. „Czujnik musi działać, skoro muszę wcisnąć sprzęgło, żeby odpalić”;
2. „Motocykl gaśnie po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła .. za każdym razem jak puszczam sprzęgło gaśnie”.
3. „Nie świeci na liczniku światełko od luzu i silnik gaśnie jak puszczę sprzęgło”.
4. „ …… po złączeniu kabelków tak jak powinny być pierwotnie (przynajmniej tak mi się wydaje) nie świeci na liczniku światełko od luzu”.
Przełącznik Blokady Rozrusznika który występuje zarówno w Obwodzie Elektrycznym Rozrusznika oraz w drugim obwodzie elektrycznym jakim jest Obwód Elektryczny Układu Zapłonowego masz SPRAWNY!
Nie powinieneś interesować się Obwodem Elektrycznym Rozrusznika, w którym jest jeszcze jeden przełącznik/czujnik oprócz Przełącznika Blokady Rozrusznika, ten drugi też masz SPRAWNY!
Zainteresuj się tylko i wyłącznie Obwodem Elektrycznym Układu Zapłonowego, gdzie oprócz dwóch przełączników/czujników które są w obwodzie rozrusznika to powtarzają się również w obwodzie zapłonowym, jednak w tym obwodzie dochodzi jeszcze jeden który też masz SPRAWNY!
„….. na schemacie nie widzę opisu kabli od sprzęgła ..” – bo takich „kabli” zwyczajnie nie ma!
Może wydawać się to trochę skomplikowane, jednak takie nie jest.
Ale jak już wcześniej pisałem, temat wyjątkowo prosty, jednak mało prawdopodobne, że otrzymasz merytoryczną gotową odpowiedź, co najwyżej, „poszukaj sobie w ……….”, ale taki tu już jest obecnie standard.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Elektryka od kierownicy
Tak sie dzieje jak mamy rozłozona stopke boczna i puscimy sprzeglo to wtedy gasnie. Moze to czujnik przy stopce.
Franek
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Franek,
Żeby silnik zgasł przy rozłożonej stopce bocznej nie musisz nawet zwalniać dźwigni sprzęgła, wystarczy że wbijesz bieg i silnik zgaśnie, nawet nie zdążysz pomyśleć o puszczaniu dźwigni sprzęgła.
Sam spróbuj ze swoim VN2k, o ile jeszcze nie postawiłeś na „sen zimowy”, uruchom silnik, rozłóż stopkę boczną, wciśnij dźwignie sprzęgła i wbij bieg – silnik natychmiast zgaśnie.
Tu jest istota: „Nie świeci na liczniku światełko od luzu”, a to akurat z przełącznikiem/czujnikiem stopki bocznej o którym wspomniałeś nie ma nic wspólnego, czujnik stopki bocznej jest SPRAWNY jak napisałem wcześniej.
Żeby silnik zgasł przy rozłożonej stopce bocznej nie musisz nawet zwalniać dźwigni sprzęgła, wystarczy że wbijesz bieg i silnik zgaśnie, nawet nie zdążysz pomyśleć o puszczaniu dźwigni sprzęgła.
Sam spróbuj ze swoim VN2k, o ile jeszcze nie postawiłeś na „sen zimowy”, uruchom silnik, rozłóż stopkę boczną, wciśnij dźwignie sprzęgła i wbij bieg – silnik natychmiast zgaśnie.
Tu jest istota: „Nie świeci na liczniku światełko od luzu”, a to akurat z przełącznikiem/czujnikiem stopki bocznej o którym wspomniałeś nie ma nic wspólnego, czujnik stopki bocznej jest SPRAWNY jak napisałem wcześniej.
Tex66
Kto jest online
Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości