Post
autor: Tex66 » śr lis 06, 2024
To teraz już wszystko wiadomo, chociaż od początku już było pewne że to wersja europejska, właśnie po tym zapisie, tu cytat: „Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony wszystko działa poza światłem mijania………..”. Właśnie w wersji europejskiej włącznik świateł lampy przedniej jest jako czwarty włącznik po prawej stronie, gdzie w modelach na rynek USA są tylko trzy włączniki.
Może, i tu cytat: „Włącznik z prawej strony mam dobrze połączony”, może tak a może i nie, bo możliwy jednak jest brak zasilania na włączniku świateł.
Jeszcze tylko jedno, z jakiego jest roku i wszystko będzie jasne.
- Dlaczego istotny jest rocznik VN 800?
- Ponieważ modele europejskie VN800 (A1-1995r., B1÷B7 z lat 1996÷2002) nie posiadały przekaźnika obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator nie był w obwodzie elektrycznym świateł.
Modele europejskie VN 800 (B8÷B6F z lat 2003÷2006) miały przekaźnik obwodu elektrycznego lampy przedniej i alternator był już w obwodzie elektrycznym świateł i miał wpływ na przekaźnik obwodu lampy i tym samym na działanie świateł lampy przedniej.
Jest i dobra wiadomość, wszystkie modele VN 800 miały identyczny obwód elektryczny układu zapłonowego a w nim jeden przełącznik i dwa czujniki, wszystkie one maja wspólny plus (+) i wspólną masę (-) z IC Zapłonnika (IC Igniter) i mają na siebie wzajemny wpływ. Skoro silnik się uruchamia a jednie w momencie wciśnięcia dźwigni sprzęgła i wbiciu biegu silnik gaśnie a bezpieczniki (zapłonu i główny) nie ulegają spaleniu to jedynie IC Zapłonnik masuje cewki zapłonowe.
- Tylko dlaczego i jaki może mieć to związek z Wyłącznikiem Blokady Rozrusznika będącym po lewej stronie kierownicy?
- Ma to związek i jest proste do zdiagnozowania.
A co do świateł, to już tylko sprawdzenie zasilania na włączniku świateł (Headlight Switch), (prawa strona kierownicy) a następnie na (Dimmer Switch)przełączniku świateł z długich na mijania (lewa strona kierownicy) i światełka muszą być, no chyba żeby nie było. Ale tak jak napisałem, wszystko zależy z którego roku jest VN 800 w wersji europejskiej, gdyż od 2003 roku VN 800 nie miał już Headlight Switchʹa.
Dwa schematy elektryczne do ręki (schemat obwodu zapłonowego i schemat obwodu świateł lampy przedniej) i wszystko będzie proste, połączenia i kolorki oplotu przewodów są wyraźne i już nie będzie gasł i lampa też będzie świeciła. Oba te obwody elektryczne w VN 800 są prostsze niż w VN750.
Mówiłem, że temat nie jest złożony.
Możliwe, że bliżej wiosny ktoś wrzuci to wszystko w formie graficznej w kolorze i pełnym wyjaśnieniem, więc trzeba tylko poczekać albo samemu zajrzeć do IS i będzie dużo szybciej.
Powodzenia
Tex66