Najlepszy wybór oleju do VN800 i czyszczenie gaźnika.

Drako_27
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 13, 2011
Miejscowość: Gostyń
Motocykl: VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Najlepszy wybór oleju do VN800 i czyszczenie gaźnika.

Post autor: Drako_27 » pn lip 18, 2011

witam wymieniłem już świece na irydowe i moto chodzi jak igiełka to znaczy odpala lepiej niż wcześniej teraz czas na olej i tu mam dylemat mam serwisówke ale ona mi bardziej namieszała niż wyjaśniła więc pytam kolegów:

JAKI olej jest najlepszym wyborem do VN 800?

I jeszcze jedno zastanawiam się nad przeczyszczeniem gażnika ale boję się że nie poradze sobie jak to z tym czyszczeniem jest czy ktoś może podpowiedzieć jak się do tego zabrać?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn lip 18, 2011

naprawdę świece irydowe spowodowały ta "igiełkę"??

jeśli chodzi o gaźnik to ja do takich rzeczy się nie dotykam i się mądrzył nie będę.

A jesli chodzi o olej to polecam lekturę: http://www.vulcaneria.pl/search.php?mode=results
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Drako_27
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 13, 2011
Miejscowość: Gostyń
Motocykl: VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Drako_27 » pn lip 18, 2011

tak ,po zmianie świec na irydowe moto lepiej odpala i na zimnym silniku silniczek pracuję równo lepiej niż na zwykłych zresztą w poprzednim motorze używałem irydówek i był ten sam efekt.

Jeśli chodzi o gaźnik to wytłumacze dlaczego nad tym się zastanawiam:
otóż po zakupie mojego vulcana kilkanaście dni temu posprawdzałem wszystko co podstawowe czyli olej i chciałem go wypróbować a jak inaczej jak zrobić większą trase więc wziołem żonkę troszkę bagażu i w trase w sumie zrobiliśmy około 800km i miałem jedną przygode po 2 tankowaniu po około 400km przystanelismy troszkę odpocząć.
Ale gdy chciałem go odpalić to miałem problem moto zalewał się a nie odpalał troszekę napędził mi stracha bo paliwko leciało przelewami pod motor więc starym sposobem troszkę go zapchałem żeby go osuszyć i opdalił jednak na wolnych zalewał się w diabły ale zdjąłem filter i osłone i pukłem kluczem uniwersalnym w gaznik bo albo zaciął się zaworek albo coś przepuszczało paliwo i okazało się że to pierwsze i potem przez reszte trasy było ok i dlatego zastanawiam się czy nie warto przeczyścić gaznika może siędzi w nim jakiś syf.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt lip 19, 2011

Jak problem będzie się powtarzał to wtedy pogrzebiesz.
Ten typ tak ma, zwłaszcza przy wysokich temperaturach gaźnik potrafi się podwiesić i masz efekt jak u Ciebie. Lekarstwo - dokładnie tak jak zrobiłeś, puknąć czymś twardym w gaźnik.
Z twoich wcześniejszych postów wynika, że poprzedni właściciel nie pieścił zbytnio motorka.
Myślę, że też ostatnio nie za wiele jeździł i Twój Vulcanik dociera się ponownie.
Jeździć, jeździć, nie grzebać.
:ok:

Drako_27
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 13, 2011
Miejscowość: Gostyń
Motocykl: VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Drako_27 » wt lip 19, 2011

Dokładnie motor stał 1,5 roku w garażu i był raz poraz odpalany.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt lip 19, 2011

No to jak stał to po postoju raczej gaźnik wypadałoby wymyć, paliwo odparowało i został syf. Najlepiej udaj się na serwis gdzie czyszczą gaźniki ultradźwiękami ;) Wtedy to wszystko jest czyste jak łza. Powąchaj sobie olej czy nie śmierdzi paliwem po tej akcji z pływakiem. ja tak miałem wiosną podczas pierwszego odpalenia po zimie i wlało się paliwo do silnika, a w komorze pływakowej jak się okazało miałem kisiel ;/
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
lisek57
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2010
Miejscowość: Ozorków
Motocykl: kawasaki vn800
VROC: 0

Post autor: lisek57 » wt lip 19, 2011

najlepszy jest motul 15w50 wlej taki ja jak miałem castrola to mi się grzał a teraz jest gites
lisek57

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt lip 19, 2011

Na 800 Motula 4100 lub wyższy tak jak z papierów wynika.
Zawieszanie pływaka bywa przypadłością Vn800 ale czyszczenie pomaga. Lub wozić kinetyczny impulsownik o naprowadzaniu trzonkowym i po sprawie.
Przycina się pływak, przelewa komorę i wali przez obudowę filtra na moto.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Drako_27
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 13, 2011
Miejscowość: Gostyń
Motocykl: VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Drako_27 » śr lip 20, 2011

narazie bede nim jeździł może się przetrze zdarzyło się to narazie tylko raz wiec nie ma co szaleć tak jak kolega wcześniej napisał. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą