Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja
Zabrałem się dzisiaj za przeróbkę wydechu, gdyż oryginalny pierdzący niczym chiński skuter 125cm jest nie do przyjęcia, a w akcesoryjny nie zamierzam (jak na razie) inwestować. Praca łatwa i przyjemna, godzinka wystarczy. Co potrzeba + koszty:
- wiertarka (miałem w domu starą Celmę dwubiegową - wiercić oczywiście na 1 biegu - wolniejszym)
- wiertło do metalu 30cm/10mm (takie mi się udało kupić w sklepie Jula - niecałe 10zł)
- taśma maskująca malarska (miałem)
- młotek + coś do zrobienia wgłębienia w blaszce, aby się wiertło nie ślizgało - w moim przypadku w miarę długi pilnik (miałem)
- mniejsze wiertełko do rozwiercenia nitów (koszt ok 2,5zł - chyba 4mm)
Najpierw wywierciłem po jednym otworze 10mm w blaszce w samej rurze - lepiej by było zrobić tam otwór tej samej średnicy, co rura, ale się jeszcze nie dorobiłem otwornicy odpowiedniej. Nagrałem filmik jak brzmi przed przeróbką i z tymi otworami w rurach - na końcu relacji.
Następnie zamaskowałem czarną blaszkę, aby jej nie porysować rozwiercając nity. Nity poszły bez problemu, moim oczom ukazało się mocowanie owej blaszki.
Taśmą malarską zabezpieczyłem chromy, oraz owinąłem wiertło i wywierciłem po 8 otworów w każdym tłumiku - poszło też bez problemów. Wcześniej oczywiście młotkiem i pilnikiem zrobiłem małe wgłębienia, aby się wiertło nie ślizgało. Nie starałem się wiercić tych otworów jakoś symetrycznie, bo i tak nie będą widoczne.
Tak to wygląda po skończeniu roboty:
Wyczyściłem ślady po taśmie, usunąłem opiłki i koniec roboty na dzisiaj.
Teraz jeszcze kupię czarne nity i przytwierdzę czarne blaszki na miejsce - wydech będzie wyglądał jak w oryginale (to mi podpowiedział czarny z forum, bo na początku chciałem uchlastać te mocowania blaszek i tak zostawić - tak jak można znaleźć na zdjęciach w necie).
A teraz filmiki (słuchać na słuchawkach):
przed przeróbką
z otworami w rurach
na koniec
Jak przynituję blaszki, to jeszcze nagram 4 filmik.
Wnioski: wydech ma trochę inny dźwięk i jest trochę głośniejszy, aczkolwiek nie tak, jak się spodziewałem... Na razie nie będę się jednak bawił w wycinanie tłumików.
- wiertarka (miałem w domu starą Celmę dwubiegową - wiercić oczywiście na 1 biegu - wolniejszym)
- wiertło do metalu 30cm/10mm (takie mi się udało kupić w sklepie Jula - niecałe 10zł)
- taśma maskująca malarska (miałem)
- młotek + coś do zrobienia wgłębienia w blaszce, aby się wiertło nie ślizgało - w moim przypadku w miarę długi pilnik (miałem)
- mniejsze wiertełko do rozwiercenia nitów (koszt ok 2,5zł - chyba 4mm)
Najpierw wywierciłem po jednym otworze 10mm w blaszce w samej rurze - lepiej by było zrobić tam otwór tej samej średnicy, co rura, ale się jeszcze nie dorobiłem otwornicy odpowiedniej. Nagrałem filmik jak brzmi przed przeróbką i z tymi otworami w rurach - na końcu relacji.
Następnie zamaskowałem czarną blaszkę, aby jej nie porysować rozwiercając nity. Nity poszły bez problemu, moim oczom ukazało się mocowanie owej blaszki.
Taśmą malarską zabezpieczyłem chromy, oraz owinąłem wiertło i wywierciłem po 8 otworów w każdym tłumiku - poszło też bez problemów. Wcześniej oczywiście młotkiem i pilnikiem zrobiłem małe wgłębienia, aby się wiertło nie ślizgało. Nie starałem się wiercić tych otworów jakoś symetrycznie, bo i tak nie będą widoczne.
Tak to wygląda po skończeniu roboty:
Wyczyściłem ślady po taśmie, usunąłem opiłki i koniec roboty na dzisiaj.
Teraz jeszcze kupię czarne nity i przytwierdzę czarne blaszki na miejsce - wydech będzie wyglądał jak w oryginale (to mi podpowiedział czarny z forum, bo na początku chciałem uchlastać te mocowania blaszek i tak zostawić - tak jak można znaleźć na zdjęciach w necie).
A teraz filmiki (słuchać na słuchawkach):
przed przeróbką
z otworami w rurach
na koniec
Jak przynituję blaszki, to jeszcze nagram 4 filmik.
Wnioski: wydech ma trochę inny dźwięk i jest trochę głośniejszy, aczkolwiek nie tak, jak się spodziewałem... Na razie nie będę się jednak bawił w wycinanie tłumików.
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Kolba treść na pejsbuku niestety niedostępna... Co do dźwięku - jak ktoś ma dobry słuch, to sobie zawsze może dostroić wg. uznania - wystarczy kupić parę śrubek 10mm i wkręcić w te otwory Co do nitowania, bo zapomniałem dodać: kupiona nitownica za 10zł w auchan; nity czarne w oryginale są najprawdopodobniej 2.4mm - jako że czarnych w takim rozmiarze nie znalazłem - zamówiłem sobie w sklepie nieopodal nity 3.2mm - po prostu powiększę te otworki. Dźwięk po dodaniu blaszek będzie jeszcze inny - nagram w przyszłym tygodniu, to wrzucę.
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną.
--
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Spalanie identyczne jak było, nic się nie zmieniło, poza tym, że jest głośniejszy Na wolnych obrotach nie ma wielkiej różnicy, ale przy normalnej jeździe już czuć różnicę, jestem zadowolony z przeróbki i jak najbardziej polecam. Miałem nagrać filmik z jazdy, ale mój sprzęt nie nadaje się do tego. Jak będzie okazja, to nagram i wrzucę. Można też wpaść do mnie i się przekonać osobiście.
http://photobucket.com/gallery/user/iro ... w==/?ref=1
http://s720.photobucket.com/user/ironsi ... t=6&page=1
w linku fotki pociętego wydechu
http://s720.photobucket.com/user/ironsi ... t=6&page=1
w linku fotki pociętego wydechu
Ostatnio zmieniony czw lis 02, 2017 przez Przemeku, łącznie zmieniany 2 razy.
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
W ogole wywalilem pierwsza blache i rozwiercilem przegrode (vn800a)
Podobnie w 900 mozna by poczynic
Podobnie w 900 mozna by poczynic
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czw wrz 15, 2016
- Miejscowość: Wałbrzych
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Masz może jakieś fotki tej przeróbki ?Grześ pisze:Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną.
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Larry (38)
- Stefania (61)
- Wesiero (42)
- bamsejery71 (53)
- jarekft (49)