Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja

Post autor: PPV » pt sie 14, 2015

Zabrałem się dzisiaj za przeróbkę wydechu, gdyż oryginalny pierdzący niczym chiński skuter 125cm jest nie do przyjęcia, a w akcesoryjny nie zamierzam (jak na razie) inwestować. Praca łatwa i przyjemna, godzinka wystarczy. Co potrzeba + koszty:
- wiertarka (miałem w domu starą Celmę dwubiegową - wiercić oczywiście na 1 biegu - wolniejszym)
- wiertło do metalu 30cm/10mm (takie mi się udało kupić w sklepie Jula - niecałe 10zł)
- taśma maskująca malarska (miałem)
- młotek + coś do zrobienia wgłębienia w blaszce, aby się wiertło nie ślizgało - w moim przypadku w miarę długi pilnik (miałem)
- mniejsze wiertełko do rozwiercenia nitów (koszt ok 2,5zł - chyba 4mm)
Najpierw wywierciłem po jednym otworze 10mm w blaszce w samej rurze - lepiej by było zrobić tam otwór tej samej średnicy, co rura, ale się jeszcze nie dorobiłem otwornicy odpowiedniej. Nagrałem filmik jak brzmi przed przeróbką i z tymi otworami w rurach - na końcu relacji.
Następnie zamaskowałem czarną blaszkę, aby jej nie porysować rozwiercając nity. Nity poszły bez problemu, moim oczom ukazało się mocowanie owej blaszki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Taśmą malarską zabezpieczyłem chromy, oraz owinąłem wiertło i wywierciłem po 8 otworów w każdym tłumiku - poszło też bez problemów. Wcześniej oczywiście młotkiem i pilnikiem zrobiłem małe wgłębienia, aby się wiertło nie ślizgało. Nie starałem się wiercić tych otworów jakoś symetrycznie, bo i tak nie będą widoczne.
Obrazek
Obrazek
Tak to wygląda po skończeniu roboty:
Obrazek
Wyczyściłem ślady po taśmie, usunąłem opiłki i koniec roboty na dzisiaj.
Teraz jeszcze kupię czarne nity i przytwierdzę czarne blaszki na miejsce - wydech będzie wyglądał jak w oryginale (to mi podpowiedział czarny z forum, bo na początku chciałem uchlastać te mocowania blaszek i tak zostawić - tak jak można znaleźć na zdjęciach w necie).
A teraz filmiki (słuchać na słuchawkach):
przed przeróbką
z otworami w rurach
na koniec
Jak przynituję blaszki, to jeszcze nagram 4 filmik.
Wnioski: wydech ma trochę inny dźwięk i jest trochę głośniejszy, aczkolwiek nie tak, jak się spodziewałem... Na razie nie będę się jednak bawił w wycinanie tłumików.

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pt sie 14, 2015

kolba

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pt sie 14, 2015

mam podobnie ale tylko 3 dziury
kolba

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pt sie 14, 2015

mam podobnie ale tylko 3 dziury dźwięk o niebo lepszy a decybele porównywalne
kolba

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pt sie 14, 2015

kolba

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pt sie 14, 2015

Kolba treść na pejsbuku niestety niedostępna... Co do dźwięku - jak ktoś ma dobry słuch, to sobie zawsze może dostroić wg. uznania - wystarczy kupić parę śrubek 10mm i wkręcić w te otwory ;) Co do nitowania, bo zapomniałem dodać: kupiona nitownica za 10zł w auchan; nity czarne w oryginale są najprawdopodobniej 2.4mm - jako że czarnych w takim rozmiarze nie znalazłem - zamówiłem sobie w sklepie nieopodal nity 3.2mm - po prostu powiększę te otworki. Dźwięk po dodaniu blaszek będzie jeszcze inny - nagram w przyszłym tygodniu, to wrzucę.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sie 14, 2015

I pięknie.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pn sie 17, 2015

Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:
--

Awatar użytkownika
Mati8921
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki vn 900
VROC: 0

Post autor: Mati8921 » sob paź 24, 2015

A jak ze spalaniem u vn -a po takiej przeróbce. Nic się nie zmieniło?

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » sob paź 24, 2015

Spalanie identyczne jak było, nic się nie zmieniło, poza tym, że jest głośniejszy :) Na wolnych obrotach nie ma wielkiej różnicy, ale przy normalnej jeździe już czuć różnicę, jestem zadowolony z przeróbki i jak najbardziej polecam. Miałem nagrać filmik z jazdy, ale mój sprzęt nie nadaje się do tego. Jak będzie okazja, to nagram i wrzucę. Można też wpaść do mnie i się przekonać osobiście.

Awatar użytkownika
Mati8921
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki vn 900
VROC: 0

Post autor: Mati8921 » sob paź 24, 2015

Ok dzięki za info. Przerobiłem mój wydech twoim sposobem ale nie miałem kiedy sprawdzić czy nie zwiększyło to spalania. Co do dźwięku to o NIEBO lepiej :)

Anex
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 25, 2015
Miejscowość: Myślenice
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: Anex » czw lis 05, 2015

I ja odmieniłem wydech na bardziej wyrazisty ;) zgodnie z zamieszczonymi zaleceniami i wskazówkami (blaszkę z rurką odciąłem, zrobiłem otwory 5x8mm.).
Efekt wielce satysfakcjonujący, odgłos zmieniony całkowicie, silnik nabrał basów :pada: :ok:

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » ndz paź 29, 2017

Czy ma ktoś może schemat budowy wydechu vn 900?
Nie mogę nigdzie znaleźć a chciałbym wiedzieć jak w środku wyglądają przegrody i kat.

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » czw lis 02, 2017

Ostatnio zmieniony czw lis 02, 2017 przez Przemeku, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » pt lis 03, 2017

W ogole wywalilem pierwsza blache i rozwiercilem przegrode (vn800a)
Podobnie w 900 mozna by poczynic
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Maniek7013
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 15, 2016
Miejscowość: Wałbrzych
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Maniek7013 » sob lis 11, 2017

Grześ pisze:Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:
Masz może jakieś fotki tej przeróbki ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą