Podłączenie obrotomierza
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Podłączenie obrotomierza
Po przesiadce z Hondy na VN900 brakuje mi bardzo obrotomierza. Często szukam piątki choć już na niej jadę Postanowiłem zamontować obrotomierz i kupiłem taki chromowany i do tego ładny, też w chromie uchwyt na kierownicę. Wszystko pięknie pasuje tylko mam problem z podłączeniem. Plus i minus wiadomo, a kabel sygnałowy do cewki, tylko że w VNie są dwie cewki i jak podłącze do jednej to pokazuje o połowę mniejsze obroty, jak zmostkuję to silnik głupieje bo dostaje podwójnie iskrę na sąsiednim cylindrze w nieodpowiednim momencie. Jak puszcze przez prąd przez diodę z jednego to znów pokazuje połowę obrotów, a jak puszcze prąd z obu cewek przez dwie diody do wspólnego kabla sygnałowego to obrotomierz nawet nie drgnie. Próbowałem wsadzić między plusa a kabel sygnałowy jakiś rezystor wzbudzający ale zabieg też się nie udał.
No i wpadłem na pomysł że pojedynczy sygnał można by złapać z czujnika położenia wału... taki musi gdzieś być bo skąś te cewki wiedzą kiedy wysłać iskrę. Tylko gdzie on jest vn900. Może ktoś wie?
No i wpadłem na pomysł że pojedynczy sygnał można by złapać z czujnika położenia wału... taki musi gdzieś być bo skąś te cewki wiedzą kiedy wysłać iskrę. Tylko gdzie on jest vn900. Może ktoś wie?
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Czegoś tu nie rozumiem. Przecież podczas każdego obrotu wału iskra jest podawana na oba cylindry. Dlatego akcesoryjne obrotomierze podłącza się do jednej cewki. Jedna iskra w fazie pracy danego cylindra to jeden obrót silnika. Skąd wiesz, że obrotomierz podłączony do jednej cewki pokazuje połowę obrotów?
A co do czujnika położenia wału, to też są dwie ceweczki niestety.
A co do czujnika położenia wału, to też są dwie ceweczki niestety.
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2017 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Miał byś rację gdyby to był bokser, gdzie martwy punkt na obu cylindrach jest w położeniu 180 stopni, ale w silniku z układem V o jest trochę inaczej. Sygnałem podającym prąd na poszczególne cewki steruje komputer. Iskra nie pojawia się na obu cylindrach jednocześnie.
Skąd wiem że obroty są za małe...bo po podłączeniu z jednej cewki obrotomierz pokazuje około 400obrotów/min , a gdy podczas pracy silnika dotknę kabelek do drugiej cewki to obroty są prawidłowe i wszystko działa, ale tylko do czasu zgaszenia silnika, bo przy próbie ponownego uruchomienia występuje detonacja z powodu zapłonu w nieodpowiednim momencie... dwie iskry w tym samym momencie.
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on ma dwa kable. Jednym wchodzi prąd, a drugim wraca do komputera, tylko w chwili gdy czujnik odbierze sygnał z wału i to jest pełny obrót 1/1.
Znalazłem wczoraj w manualu, że kostka tego czujnika jest pod lewym chromowanym deklem silnika
str 504
Teraz poczekam na pogodę i spróbuje z tamtąd pociagnąć ten sygnał do obrotomierza.
Skąd wiem że obroty są za małe...bo po podłączeniu z jednej cewki obrotomierz pokazuje około 400obrotów/min , a gdy podczas pracy silnika dotknę kabelek do drugiej cewki to obroty są prawidłowe i wszystko działa, ale tylko do czasu zgaszenia silnika, bo przy próbie ponownego uruchomienia występuje detonacja z powodu zapłonu w nieodpowiednim momencie... dwie iskry w tym samym momencie.
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on ma dwa kable. Jednym wchodzi prąd, a drugim wraca do komputera, tylko w chwili gdy czujnik odbierze sygnał z wału i to jest pełny obrót 1/1.
Znalazłem wczoraj w manualu, że kostka tego czujnika jest pod lewym chromowanym deklem silnika
str 504
Teraz poczekam na pogodę i spróbuje z tamtąd pociagnąć ten sygnał do obrotomierza.
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2017 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobacz, czy obrotomierz nie ma opcji ustawiania jak ma interpretować sygnał.
I chyba w tym silniku to iskra może nie jest w tym samym momencie dla każdego cylindra ale zaraz po sobie na danym obrocie wału.
Ustaw obrotomierz jak dla jednego cylindra.
I chyba w tym silniku to iskra może nie jest w tym samym momencie dla każdego cylindra ale zaraz po sobie na danym obrocie wału.
Ustaw obrotomierz jak dla jednego cylindra.
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Obrotomierz kupiłem taki http://allegro.pl/stalowy-uniwersalny-o ... 38201.html i tu akurat pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami. Regulacji to on nie ma żadnej, jedyna możliwość coś zmienić to rozgiąć chromowaną puszkę i dostać się do elektroniki, a następnie wymienić kondensator na wejściu sygnału do obrotomierza. Tylko kwestia doboru odpowiedniego... żeby podwoić te obroty.
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Na innych aukcja tego samego modelu też piszą, że nie nadaje się do motocykli z dwoma cewkamirobkas pisze:pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami.
Może lepiej poszukać kompatybilnego obrotomierza zamiast próbować oszukać system
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2017 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- marecki1981i
- Posty: 82
- Rejestracja: pt gru 07, 2012
- Miejscowość: koniec swiata
- Motocykl: Kawsaki VN 900
- VROC: 0
Takie cos sobie kup ....co prawda nie wyglada to dobrze ale dziala i banalnie proste w montazu :
http://allegro.pl/licznik-motogodzin-ob ... 50030.html
http://allegro.pl/licznik-motogodzin-ob ... 50030.html
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012
- Miejscowość: STARGARD
- Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
- VROC: 0
a może poprostu zamontowac gustowny stylowy wyświetlacz biegów. Kiedys miałem pomysł zeby zamontować wyświetlacz w obudowie kierunkowskazu ( leżą takie dwa fabryczne kierunki w garazu) szkło pomarańczowe pomalować czarny mat, wstawić w nie wyswietlacz elektroniczny, jakos zamontować na kierownicy i gitara, kiedys na pewno wróce do pomysłu nbo na razie czasu brakuje i pomysłu jak to zamontowac na kierownicy, kierunki sa z customa przednie,
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Bardzo prosto np wykorzystując taką obejmę na 1'' rurę . Tym sposobem można ustawić odpowiedni kąt do patrzenia w szkiełko kierunkowskazu.czarny pisze:robkas jak opracujesz metodę jak potem ten kierunkowaskaz zamontowac na kierownicy to Ci w promocyjnej cenie sprzedam jeden kierunki (drugi wykorzystam sam) ;-)
Obejma link allegro
A tu odpowiedni kierunkowskaz z białym szkłem. Wystarczy wywalić pomarańczową żarówkę z kablem, a w to miejsce wstawić wyświetlacz.
Kierunkowskaz link sklep
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2017 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zikanen
- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 19, 2017
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Vulcan 900 Custom
- VROC: 0
Single Fire Tach Adapter
Drodzy, jest opcja podłączenia taniego lub drogiego niedziałającego poprawnie obrotomierza do VN900 i VN1600 . Zostawię dla potomnych
FILM: Namacalny dowód
Udanej zabawy !
FILM: Namacalny dowód
Udanej zabawy !
Ostatnio zmieniony ndz sty 07, 2018 przez Zikanen, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zikanen
- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 19, 2017
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Vulcan 900 Custom
- VROC: 0
To akurat nie moje video (z hamerykańskiego forum Vulcana). Hmm ... może ta wskazówka w obrotomierzu Koso ma taką bezwładność, że poleci do 8 tysi ?Cicik pisze:super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
Google mówi, że VN900do 7500 rpm powinien dojść, trochę niżej max KM (54 PS (40 kW)/6,000 rpm).
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości