Podłączenie obrotomierza

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Podłączenie obrotomierza

Post autor: robkas » wt lis 21, 2017

Po przesiadce z Hondy na VN900 brakuje mi bardzo obrotomierza. Często szukam piątki choć już na niej jadę :) Postanowiłem zamontować obrotomierz i kupiłem taki chromowany i do tego ładny, też w chromie uchwyt na kierownicę. Wszystko pięknie pasuje tylko mam problem z podłączeniem. Plus i minus wiadomo, a kabel sygnałowy do cewki, tylko że w VNie są dwie cewki i jak podłącze do jednej to pokazuje o połowę mniejsze obroty, jak zmostkuję to silnik głupieje bo dostaje podwójnie iskrę na sąsiednim cylindrze w nieodpowiednim momencie. Jak puszcze przez prąd przez diodę z jednego to znów pokazuje połowę obrotów, a jak puszcze prąd z obu cewek przez dwie diody do wspólnego kabla sygnałowego to obrotomierz nawet nie drgnie. Próbowałem wsadzić między plusa a kabel sygnałowy jakiś rezystor wzbudzający ale zabieg też się nie udał.
No i wpadłem na pomysł że pojedynczy sygnał można by złapać z czujnika położenia wału... taki musi gdzieś być bo skąś te cewki wiedzą kiedy wysłać iskrę. Tylko gdzie on jest vn900. Może ktoś wie?

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr lis 22, 2017

Czegoś tu nie rozumiem. Przecież podczas każdego obrotu wału iskra jest podawana na oba cylindry. Dlatego akcesoryjne obrotomierze podłącza się do jednej cewki. Jedna iskra w fazie pracy danego cylindra to jeden obrót silnika. Skąd wiesz, że obrotomierz podłączony do jednej cewki pokazuje połowę obrotów?

A co do czujnika położenia wału, to też są dwie ceweczki niestety.
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2017 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr lis 22, 2017

Miał byś rację gdyby to był bokser, gdzie martwy punkt na obu cylindrach jest w położeniu 180 stopni, ale w silniku z układem V o jest trochę inaczej. Sygnałem podającym prąd na poszczególne cewki steruje komputer. Iskra nie pojawia się na obu cylindrach jednocześnie.
Skąd wiem że obroty są za małe...bo po podłączeniu z jednej cewki obrotomierz pokazuje około 400obrotów/min , a gdy podczas pracy silnika dotknę kabelek do drugiej cewki to obroty są prawidłowe i wszystko działa, ale tylko do czasu zgaszenia silnika, bo przy próbie ponownego uruchomienia występuje detonacja z powodu zapłonu w nieodpowiednim momencie... dwie iskry w tym samym momencie.
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on ma dwa kable. Jednym wchodzi prąd, a drugim wraca do komputera, tylko w chwili gdy czujnik odbierze sygnał z wału i to jest pełny obrót 1/1.
Znalazłem wczoraj w manualu, że kostka tego czujnika jest pod lewym chromowanym deklem silnika
str 504
Teraz poczekam na pogodę i spróbuje z tamtąd pociagnąć ten sygnał do obrotomierza.
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2017 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » śr lis 22, 2017

dużo zabawy załóż oryginalny wyświetlacz biegów i po kłopocie
kolba

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr lis 22, 2017

Tak łatwo się nie poddam, wydałem kasę na obrotomierz, a teraz mam go wyrzucić i kupić za 400 zł wyświetlacz... o nie

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw lis 23, 2017

Tak przy okazji, możesz napisać jaki obrotomierz instalujesz ?
Ewentualnie link do miejsca zakupu
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw lis 23, 2017

Zobacz, czy obrotomierz nie ma opcji ustawiania jak ma interpretować sygnał.
I chyba w tym silniku to iskra może nie jest w tym samym momencie dla każdego cylindra ale zaraz po sobie na danym obrocie wału.
Ustaw obrotomierz jak dla jednego cylindra.
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » czw lis 23, 2017

Obrotomierz kupiłem taki http://allegro.pl/stalowy-uniwersalny-o ... 38201.html i tu akurat pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami. Regulacji to on nie ma żadnej, jedyna możliwość coś zmienić to rozgiąć chromowaną puszkę i dostać się do elektroniki, a następnie wymienić kondensator na wejściu sygnału do obrotomierza. Tylko kwestia doboru odpowiedniego... żeby podwoić te obroty.

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » czw lis 23, 2017

do wszystkich modeli z cyfrowymi licznikami jak dobrze doczytałem
kolba

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt lis 24, 2017

robkas pisze:pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami.
Na innych aukcja tego samego modelu też piszą, że nie nadaje się do motocykli z dwoma cewkami
Może lepiej poszukać kompatybilnego obrotomierza zamiast próbować oszukać system :)
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2017 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » śr gru 06, 2017

Takie cos sobie kup ....co prawda nie wyglada to dobrze ale dziala i banalnie proste w montazu :

http://allegro.pl/licznik-motogodzin-ob ... 50030.html

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » czw gru 07, 2017

Niestety to kłóci się z moją estetką, wizualnie nie pasuje do cruisera, ale montaż faktycznie banalny. Powalczę jeszcze z tymi diodami i opornikami jak się tylko zrobi ciepło.
Jeszcze można spróbować podpiąć obrotek do złącza diagnostycznego lub Ecu komputera.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob gru 09, 2017

a może poprostu zamontowac gustowny stylowy wyświetlacz biegów. Kiedys miałem pomysł zeby zamontować wyświetlacz w obudowie kierunkowskazu ( leżą takie dwa fabryczne kierunki w garazu) szkło pomarańczowe pomalować czarny mat, wstawić w nie wyswietlacz elektroniczny, jakos zamontować na kierownicy i gitara, kiedys na pewno wróce do pomysłu nbo na razie czasu brakuje i pomysłu jak to zamontowac na kierownicy, kierunki sa z customa przednie,

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr gru 13, 2017

Dzięki, ciekawy pomysł żeby to schować w kierunkowskazie...

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr gru 13, 2017

robkas jak opracujesz metodę jak potem ten kierunkowaskaz zamontowac na kierownicy to Ci w promocyjnej cenie sprzedam jeden kierunki (drugi wykorzystam sam) ;-)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw gru 14, 2017

Obrazek
:hihi: :hihi: :hihi:

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » czw gru 14, 2017

czarny pisze:robkas jak opracujesz metodę jak potem ten kierunkowaskaz zamontowac na kierownicy to Ci w promocyjnej cenie sprzedam jeden kierunki (drugi wykorzystam sam) ;-)
Bardzo prosto np wykorzystując taką obejmę na 1'' rurę . Tym sposobem można ustawić odpowiedni kąt do patrzenia w szkiełko kierunkowskazu.
Obejma link allegro
A tu odpowiedni kierunkowskaz z białym szkłem. Wystarczy wywalić pomarańczową żarówkę z kablem, a w to miejsce wstawić wyświetlacz.
Kierunkowskaz link sklep
Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2017 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zikanen
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 19, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Vulcan 900 Custom
VROC: 0

Single Fire Tach Adapter

Post autor: Zikanen » ndz sty 07, 2018

Drodzy, jest opcja podłączenia taniego lub drogiego niedziałającego poprawnie obrotomierza do VN900 i VN1600 :twisted: . Zostawię dla potomnych :)

Obrazek
Obrazek

FILM: Namacalny dowód


Udanej zabawy ! :yeee:
Ostatnio zmieniony ndz sty 07, 2018 przez Zikanen, łącznie zmieniany 2 razy.

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » pn sty 08, 2018

super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)

Awatar użytkownika
Zikanen
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 19, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Vulcan 900 Custom
VROC: 0

Post autor: Zikanen » pn sty 08, 2018

Cicik pisze:super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
To akurat nie moje video (z hamerykańskiego forum Vulcana). Hmm ... może ta wskazówka w obrotomierzu Koso ma taką bezwładność, że poleci do 8 tysi ?

Google mówi, że VN900do 7500 rpm powinien dojść, trochę niżej max KM (54 PS (40 kW)/6,000 rpm).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą