Terkotanie przy uruchamianiu silnika.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » czw paź 29, 2015

Zamówiłem u kolegi, który serwisuje motocykle. Akumulator standardowy- 180 A. Zapłaciłem 210 zł, ale widziałem w necie nawet za 190zł z przesyłką.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw paź 29, 2015

No też widziałem ale w tej cenie mam 165A max 12Ah a wg. serwisówki u mnie powinien być 14Ah pasowało by właśnie 180A. Możesz podać symbol akumulatora?
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » czw paź 29, 2015

Pozwolę sobie wtrącić;) Kupując motocykl w czerwcu (komis w salonie Kawasaki), powiedziałem, żeby mi dali nowy akumulator, a nie wskrzeszali umarlaka - zapłaciłem 100zł (4Ride YTX12-BS 10AH też chyba 180A). W necie takie widzę po ok. 150zł.
ps. od dzisiaj były w lidlu prostowniki motocyklowo-samochodowe za 55zł - polecane na forach, warto wziąć... Filmik poniżej (aku już był naładowany po południu). Prostownik ładuje do ok 14.50V i przechodzi automatycznie w stan podtrzymywania na ok. 13V.
www.youtube.com/watch?v=Rjvy1YDrVJ8&feature=youtu.be

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw paź 29, 2015

Co do prostownika to mam CTEK 5.0 :p
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » czw paź 29, 2015

Na bogato :D

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw paź 29, 2015

Ojtam prezencik był he he :clap:
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pn lis 02, 2015

robdk pisze:Możesz podać symbol akumulatora?
Standardowy: YTX12- BS
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob lis 14, 2015

ja mam taki z Lidla, rewelacja, podlaczony caly czas, podladowuje i sie usypia, jak aku traci moc włacza sie i laduje, dzsiaj poszedlem do garazu po poltorej miesiacu nie odpalania motocykla, prostownik byl uspiony, motocykl odpalil od pyka, bez prostownika po tygodniu juz aku mi padal,

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Re: Terkotanie przy uruchamianiu silnika.

Post autor: Robert » sob lis 25, 2017

Mars pisze:Cześć.

Czasami zdarza się, że podczas uruchamiania silnika zamiast normalnego kręcenia wałem, słychać tylko terkotanie. Akumulator jest oryginalny, czyli z 2008r. To on świruje, czy coś z rozrusznikiem, albo jakimś przekaźnikiem?
Mars, a czym się to finalnie skończyło? U mnie właśnie niedawno zacząłem doświadczać "terkotania" przy odpalaniu i zastanawiam się jaka może być przyczyna. Trochę tu poczytałem na forum temat - no jak rozumiem powód to albo akumulator albo na grubo od razu alternator - wymiana / naprawa statora.

Co było u Ciebie, jak to się dalej potoczyło?

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » ndz lis 26, 2017

Zamiast się zastanawiać, naładuj akumulator - ewentualnie kup nowy, jak stary zdechł.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pn lis 27, 2017

Wymiana akumulatora wyeliminowała terkotanie.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Duch

Post autor: Duch » wt lut 27, 2018

akumulator btx12-bs taki wyciągnełem z motora gdzie szukać daty produkcji ??
na wierzchu jest wytłoczenie po części wymazane 250**13

** - pole zamazane
Ostatnio zmieniony wt lut 27, 2018 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » wt lut 27, 2018

A po co Ci data produkcji? Sprawdź poziom elektrolitu, naładuj prostownikiem, zamontuj do moto i zmierz voltomierzem spadek napięcia przy rozruchu. Jesli napięcie spadnie poniżej 9V w czasie kręcenia rozrusznikiem i będzie ciężko kręcił, to albo aku słabe albo połączenia prądowe lub masowe są złe albo rozrusznik wymaga przeglądu. Jeżeli będzie kręcił dobrze, to się niepotrzebnie nie stresuj. Są akumulatory które wytrzymują 4-5 lat, ale są takie, które dają radę nawet i 10. Istotna jest kontrola prądu ładowania aby utrzymywała się w granicach 13,5-14V oraz kontrola poziomu elektrolitu. Nie można dopuścić do odkrycia płyt. Ja na okres zimowy zabieram akumulator do kotłowni aby miał ciepło i raz w miesiącu doładowuję go prostownikiem.

Duch

Post autor: Duch » wt lut 27, 2018

akumulator kręci aż miło, zapomniałem go na te mrozy wyciągnąć z moto i już kontrolki ledwie świeciły więc go ładuje
Po roku używania teraz przeczytałem że mam AKUMULATOR BEZOBSŁUGOWY na instalacjie 12 zastanawiałem się jaki prostownik kupić czy do żelowych - kwasowych lub innych bo i to ponoć ma znaczenie

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » śr lut 28, 2018

Ja do tej pory używałem ładowarki z lidla (taka za 55zł ultimate speed ulg 3.8) i było ok, aczkolwiek postanowiłem zainwestować w cteka mxs 5.0 (którego mi kurier przywiózł 5 minut temu) - ponieważ ma funkcję "regeneracji" akumulatorów, ładowania trochę wyższym napięciem niż ten z lidla - się potestuje (głównie chodzi mi o baterie samochodową).

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » czw mar 01, 2018

Do motoru wystarczy prostownik z Lidla, Biedronki lub innych, ważne aby był elektroniczny. Zasadą ładowania akumulatorów kwasowych (nie sądzę abyś miał żelowy, bo te stosuje się w bardziej ekstremalnych maszynach) jest to, aby prąd ładowania wynosił 1/10 pojemności aku np. aku ma 16Ah, to ładujemy go prądem 1,6A aż do spadku do zera. Może być nawet mniej. Duży prąd ładowania zwykłych baterii kwasowych szkodzi im, może nawet dojść do powyginania płyt.

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » czw mar 01, 2018

czarny pisze:ja mam taki z Lidla, rewelacja, podlaczony caly czas, podladowuje i sie usypia, jak aku traci moc włacza sie i laduje, dzsiaj poszedlem do garazu po poltorej miesiacu nie odpalania motocykla, prostownik byl uspiony, motocykl odpalil od pyka, bez prostownika po tygodniu juz aku mi padal,
Jeżeli masz "młody" akumulator, to odłącz minus lub plus od aku i sprawdź, czy też po tygodniu siada jeżeli nie, to masz gdzieś w instalacji upływnośc i trzeba było tego poszukać. Jeśli jest to samo, to znaczy że już się kończy aku

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » czw mar 01, 2018

No i wczoraj przetestowałem cteka - akumulator naładowany wcześniej lidlowym ctek ładował jeszcze ponad 4 godziny, aż uznał że jest ok ;) (na funkcji agm recond)

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » ndz mar 04, 2018

W Ceteku AMG ładujemy akumulatory żelowe. Funkcję recond używały nie do ładowania a do odsiarczania. Aby poprawnie to wykonać należy najpierw naładować akumulator (jeśli kwasowy to tylko znak motocykla). Po tym robimy recond (motocykl i recond). Po skończonym procesie znowu trzeba naładować tak jak na początku.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » ndz mar 04, 2018

Opcją AGM ładujemy akumulatory AGM (bo mam AGM), a co do pozostałych czynności, to nie wiem, gdzie je wyczytałeś :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą