Terkotanie przy uruchamianiu silnika.
No też widziałem ale w tej cenie mam 165A max 12Ah a wg. serwisówki u mnie powinien być 14Ah pasowało by właśnie 180A. Możesz podać symbol akumulatora?
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Pozwolę sobie wtrącić;) Kupując motocykl w czerwcu (komis w salonie Kawasaki), powiedziałem, żeby mi dali nowy akumulator, a nie wskrzeszali umarlaka - zapłaciłem 100zł (4Ride YTX12-BS 10AH też chyba 180A). W necie takie widzę po ok. 150zł.
ps. od dzisiaj były w lidlu prostowniki motocyklowo-samochodowe za 55zł - polecane na forach, warto wziąć... Filmik poniżej (aku już był naładowany po południu). Prostownik ładuje do ok 14.50V i przechodzi automatycznie w stan podtrzymywania na ok. 13V.
www.youtube.com/watch?v=Rjvy1YDrVJ8&feature=youtu.be
ps. od dzisiaj były w lidlu prostowniki motocyklowo-samochodowe za 55zł - polecane na forach, warto wziąć... Filmik poniżej (aku już był naładowany po południu). Prostownik ładuje do ok 14.50V i przechodzi automatycznie w stan podtrzymywania na ok. 13V.
www.youtube.com/watch?v=Rjvy1YDrVJ8&feature=youtu.be
-
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sie 23, 2010
- Miejscowość: Warszawa Białołęka
- Motocykl: VN900Custom
- VROC: 0
Re: Terkotanie przy uruchamianiu silnika.
Mars, a czym się to finalnie skończyło? U mnie właśnie niedawno zacząłem doświadczać "terkotania" przy odpalaniu i zastanawiam się jaka może być przyczyna. Trochę tu poczytałem na forum temat - no jak rozumiem powód to albo akumulator albo na grubo od razu alternator - wymiana / naprawa statora.Mars pisze:Cześć.
Czasami zdarza się, że podczas uruchamiania silnika zamiast normalnego kręcenia wałem, słychać tylko terkotanie. Akumulator jest oryginalny, czyli z 2008r. To on świruje, czy coś z rozrusznikiem, albo jakimś przekaźnikiem?
Co było u Ciebie, jak to się dalej potoczyło?
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
A po co Ci data produkcji? Sprawdź poziom elektrolitu, naładuj prostownikiem, zamontuj do moto i zmierz voltomierzem spadek napięcia przy rozruchu. Jesli napięcie spadnie poniżej 9V w czasie kręcenia rozrusznikiem i będzie ciężko kręcił, to albo aku słabe albo połączenia prądowe lub masowe są złe albo rozrusznik wymaga przeglądu. Jeżeli będzie kręcił dobrze, to się niepotrzebnie nie stresuj. Są akumulatory które wytrzymują 4-5 lat, ale są takie, które dają radę nawet i 10. Istotna jest kontrola prądu ładowania aby utrzymywała się w granicach 13,5-14V oraz kontrola poziomu elektrolitu. Nie można dopuścić do odkrycia płyt. Ja na okres zimowy zabieram akumulator do kotłowni aby miał ciepło i raz w miesiącu doładowuję go prostownikiem.
akumulator kręci aż miło, zapomniałem go na te mrozy wyciągnąć z moto i już kontrolki ledwie świeciły więc go ładuje
Po roku używania teraz przeczytałem że mam AKUMULATOR BEZOBSŁUGOWY na instalacjie 12 zastanawiałem się jaki prostownik kupić czy do żelowych - kwasowych lub innych bo i to ponoć ma znaczenie
Po roku używania teraz przeczytałem że mam AKUMULATOR BEZOBSŁUGOWY na instalacjie 12 zastanawiałem się jaki prostownik kupić czy do żelowych - kwasowych lub innych bo i to ponoć ma znaczenie
- PPV
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz lip 05, 2015
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Custom 2007
- VROC: 37483
Ja do tej pory używałem ładowarki z lidla (taka za 55zł ultimate speed ulg 3.8) i było ok, aczkolwiek postanowiłem zainwestować w cteka mxs 5.0 (którego mi kurier przywiózł 5 minut temu) - ponieważ ma funkcję "regeneracji" akumulatorów, ładowania trochę wyższym napięciem niż ten z lidla - się potestuje (głównie chodzi mi o baterie samochodową).
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
Do motoru wystarczy prostownik z Lidla, Biedronki lub innych, ważne aby był elektroniczny. Zasadą ładowania akumulatorów kwasowych (nie sądzę abyś miał żelowy, bo te stosuje się w bardziej ekstremalnych maszynach) jest to, aby prąd ładowania wynosił 1/10 pojemności aku np. aku ma 16Ah, to ładujemy go prądem 1,6A aż do spadku do zera. Może być nawet mniej. Duży prąd ładowania zwykłych baterii kwasowych szkodzi im, może nawet dojść do powyginania płyt.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
Jeżeli masz "młody" akumulator, to odłącz minus lub plus od aku i sprawdź, czy też po tygodniu siada jeżeli nie, to masz gdzieś w instalacji upływnośc i trzeba było tego poszukać. Jeśli jest to samo, to znaczy że już się kończy akuczarny pisze:ja mam taki z Lidla, rewelacja, podlaczony caly czas, podladowuje i sie usypia, jak aku traci moc włacza sie i laduje, dzsiaj poszedlem do garazu po poltorej miesiacu nie odpalania motocykla, prostownik byl uspiony, motocykl odpalil od pyka, bez prostownika po tygodniu juz aku mi padal,
W Ceteku AMG ładujemy akumulatory żelowe. Funkcję recond używały nie do ładowania a do odsiarczania. Aby poprawnie to wykonać należy najpierw naładować akumulator (jeśli kwasowy to tylko znak motocykla). Po tym robimy recond (motocykl i recond). Po skończonym procesie znowu trzeba naładować tak jak na początku.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości