Podłączenie obrotomierza

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn sty 08, 2018

BRAWO Zikanen, :clap:
No faktycznie jest patent.
W googlach jest sporo na ten temat.
Hasło do wyszukiwania: Single Fire Tach Adapter

Na Amazonie można kupić gotowy produkt.
Przez termokurcze prześwitują rezystory i diody :D
https://www.amazon.com/Dynatek-Single-F ... B000GZMV9M

Schemat załączony przez kolegę jest tutaj w wersji pdf:
http://www.amm.haan.de/Immognition/pdf/rev-adapter.pdf
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Zikanen
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 19, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Vulcan 900 Custom
VROC: 0

Single Fire Tach Adapter

Post autor: Zikanen » wt sty 09, 2018

Zastanawiam się, czy nie zacząć tego sprzedawać na pewnym portalu za stówkę :)
Przeraża mnie tylko ilość potencjalnych pytań w temacie montażu tego "NEW-TECH GREAT ADAPTER" zadawanych telefonicznie w sobotę wieczorem przez podchmielonych klientów :pije:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » wt sty 09, 2018

Zikanen pisze:
Cicik pisze:super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
To akurat nie moje video (z hamerykańskiego forum Vulcana). Hmm ... może ta wskazówka w obrotomierzu Koso ma taką bezwładność, że poleci do 8 tysi ?

Google mówi, że VN900do 7500 rpm powinien dojść, trochę niżej max KM (54 PS (40 kW)/6,000 rpm).
faktycznie tyle może - troche przeniosłem obroty z vn1600 a tam jakiś 5900 i red line :)
PS - przy okazji coś fajnego znalazłem (mozna sprawdzić czy obrotomierz dobrze pokazuje)
http://vulcangadgets.com/files/vulcan_s ... check.html

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » sob sty 13, 2018

A przecież mona kupić obrotomierz dedykowany na 2 do 6 garów... Np. taki.
Pozostanie tylko problem montowania.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Zikanen
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 19, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Vulcan 900 Custom
VROC: 0

Post autor: Zikanen » ndz sty 14, 2018

fitter pisze:A przecież mona kupić obrotomierz dedykowany na 2 do 6 garów... Np. taki.
Pozostanie tylko problem montowania.
I tak może być potrzebny moduł, bo tu nie o gary tylko o iskrę.
Na montaż mam pomysł taki, że albo do rury ramy (niektórzy mają tak w HD, z boku poniżej baku) lub do crashpada.

Obrazek

Ładny ten obrotomierz znalazłeś !

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr sty 17, 2018

Wielkie dzięki za schemat adaptera, z diodami modziłem, ale brakowało mi tych rezystorów. Teraz wszystko piękne działa, na wolnych obrotach mam około 900. Koszt zakupu materiałów do adaptera to jakieś 40 groszy 😁

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » pn maja 21, 2018

Jeśli chodzi o montaż to można i tak (wg pomysłu zrealizowanego wcześniej przez Goblina):

Obrazek

Zdjęcie z telefonu, trochę rozskalowane, dlatego blacha wydaje się wysoka ;/
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Edmund
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 15, 2017
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: nomad 1600
VROC: 38859

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Edmund » czw gru 19, 2019

Ja mam podłączony w vn900 obrotomierz Z firmy Baron i działa idealnie .tylko musi być podłączony przez podwajacz sygnału ponieważ w przeciwnym razie pokazuje połowe obrotów. Wolne obroty 1000 i kręci do odciecia do 7200.pozdrawiam

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: robkas » pt gru 20, 2019

Edmund pisze:
czw gru 19, 2019
Ja mam podłączony w vn900 obrotomierz Z firmy Baron i działa idealnie .tylko musi być podłączony przez podwajacz sygnału ponieważ w przeciwnym razie pokazuje połowe obrotów. Wolne obroty 1000 i kręci do odciecia do 7200.pozdrawiam
Ten podwajacz ci trochę zawyża, bo wolne obroty po wyłączeniu się ssania powinny być max 900 obr , a odcinka sporo poniżej 7000 obr. Oczywiście to bez znaczenia bo na piątce i tak powyżej 5700 obr nie pociągniesz. Odcinka to raczej tylko od jedynki do trójki lub na luzie, tylko po co.
Ogólnie obrotomierz się przydaje bo jak lecisz te 90 czy 100 km to widzisz czy masz już piąty czy jeszcze czwarty bieg.

Awatar użytkownika
Mapi
Posty: 35
Rejestracja: czw gru 19, 2019
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Motocykl: Vn 2000

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Mapi » ndz sty 05, 2020

Dzięki za pomoc wskazówki idealne też miałem problem z połową obrotów na obrotomierzu w VN2000 już rozwiązany pozdrawiam
VN 2000 Clasic

Duch

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Duch » ndz sty 05, 2020

Pytanie z serii A MOŻE JEDNAK
Chciał bym się pozbyć zegara/prędkościomierza z baku i zastąpić innym/cyfrowym jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
Mapi
Posty: 35
Rejestracja: czw gru 19, 2019
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Motocykl: Vn 2000

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Mapi » sob sty 11, 2020

Schemat super działa w VN 2000 bez problemu, tani uniwersalny obrotomierz
[https://photos.app.goo.gl/9kmAWjfmtT8moVyv8]
[https://photos.app.goo.gl/xEpY4L6t6JfCWKoG8]
VN 2000 Clasic

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Marecki75 » śr sty 29, 2020

nie wiem, ale mnie w Vulcanie podoba się właśnie jego prostota i dość spartański styl. Jeden duży zegar z prędkościomierzem i wystarczy. Z ekstrawagancji pozwoliłem sobie na chromowane gniazdo zapalniczki ( jako rzecz praktyczną w trasie ) i głośną fanfarę, podwieszoną pod lewą sakwą dla bezpieczeństwa gdyż oryginalne tititko w ogóle nie brzmiało, poza tym czujniki ciśnienia nakręcane na wentyle, które łączą się po BT z apką w tel i w związku z tym zapomniałem co to mierzenie ciągłę ciśnienia ( kiepski dostęp ) , i tyle.. po co więcej.. obrotomierze , wskaźniki napięcia, wskażniki biegów. , głośniki , mp3 itp.. . .. to chyba nie o to chodzi.. , ale kazdemu wg potrzeb , mnie by jednak wkur. a niech się zepsuje takie dodatkowe ustrojstwo i już na trasie bierze wkurw.. że miało działać , a się posypało :) Przykłąd miałem PC 3 wpięty i tylko dlatego powrót z sandomierza na lawecie. Co zapaliłem , po 5 sek. gasł. Dopiero w domu rozkminiłem, że gdybym podniósł bak i wypiął PC3 na trasie i wpiął w oryginalną instalację wróciłbym na kołach a nie niechlubnie na lawecie. im mniej tym lepiej , na razie.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Awatar użytkownika
Sylwester
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 26, 2017
Miejscowość: Opole
Motocykl: VN 1700 Nomad '12, był VN900 Classic LT '09
VROC: 0

Re: Podłączenie obrotomierza

Post autor: Sylwester » czw sty 30, 2020

Marecki75, mozesz rozwinac temat tych czujnikow cisnienia. Jakie masz, jaki koszt, jaka apka. Mi tez nie za bardzo sie widzi klękanie przed maszyna. Fobo tire cena ok. 500 zl, ale chyba niedostepne juz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą