skrzynia biegów

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

skrzynia biegów

Post autor: leninos » śr lut 05, 2014

Witam . CZy moze mi ktos poradzic .Kawasaki vn 1500 1996 r , wystepuje taki problem ze na pierwszym biegu przy jednej trzeciej obrotow nastepuje szarpniecie ,oraz przy wyzszych obrotach ciezko jest wbic drugi bieg ,trzeba sie dobrze zaprzec i slychac zgrzyt. Prosze o jakies opinie na ten temat. Pozdrawiam

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw lut 06, 2014

Do wymiany tryba I i II biegu i wodzik zmiany biegów. Jest to wada fabryczna. Kawasaki poprawiło tą usterkę w nowszych modelach. Spore koszty naprawy i kupa roboty bo trzeba rozpołowić silnik.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: leninos » czw lut 06, 2014

acha acha i jeszcze raz acha.TY to potrafisz człowieka pocieszyć. :D No cóż moze uda mi sie dostac takie tryby, robocizne nie licze bo sam zrobie . Dzieki wielkie i pozdrawiam.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lut 06, 2014

leninos pisze: No cóż moze uda mi sie dostac takie tryby
Pisz do Zeusa jest w stanie załatwić nowe oryginalne części.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt lut 07, 2014

acha acha i jeszcze raz acha.TY to potrafisz człowieka pocieszyć. :D No cóż moze uda mi sie dostac takie tryby, robocizne nie licze bo sam zrobie . Dzieki wielkie i pozdrawiam.
Jeśli Cię to pocieszy to mnie też to czeka. Tak więc do dzieła a później wszystko dokładnie opisz :D
Zeus jeśli to nie jest zbyt duży kłopot to podaj nam orientacyjne ceny potrzebnych części. Czyli tryba I i II, wodzik zmiany biegów (nie wiem czy prawidłowo tak się to nazywa) plus wszelkie uszczelki potrzebne przy składaniu silnika po rozpołowieniu. Przy okazji można by jeszcze wymienić trybo pompy oleju na metalowe (ja mam plastikowe).
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt lut 11, 2014

I ja się podpinam pod temat.
Choć na razie tragedii nie ma ale dwójka nie wchodzi tak jak inne.
Gdzieś na forum ktoś pisał o zmianie biegów bez sprzęgła jak juz na prawdę ciezko idzie.
Czytałem też o tym że biegi to trzeba się nauczyć zmieniac ( najpierw idzie noga później sprzeglo)
a nie jak w komarku.
Dajcie mi znac ile za te wszystkie czesci wyjdzie łącznie z metalową zębat. popmy oleju.

Pozdr z Wronek

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt lut 11, 2014

Czytałem też o tym że biegi to trzeba się nauczyć zmieniac ( najpierw idzie noga później sprzeglo)
a nie jak w komarku.
Jak pociągniesz obroty do końca na jedynce to ten sposób też za wiele nie pomaga. Dwójka wejdzie ze zgrzytem lub wcale. Ale tak do 3/4 maksymalnych obrotów to rzeczywiście wchodzi bez zgrzytu. Biegi jednak powinno się w vulcanie zmieniać normalnie czyli - najpierw sprzęgło a później zmiana biegu.
Jutro zadzwonię do serwisu Kawasaki to się dowiem o ceny części.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: leninos » pt lut 14, 2014

Praca wrze czekam tylko na uszczelki i składamy cacko. Jak skończe to dam znać. pozdro

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob lut 15, 2014

Pustelnik pisze:Jak pociągniesz obroty do końca na jedynce to ten sposób też za wiele nie pomaga. Dwójka wejdzie ze zgrzytem lub wcale.
tak się dzieje jak masz już zaokrąglone kły na trybach przy sprawnej skrzyni biegi wchodzą bez zgrzytania przy każdych obrotach
jak nie chcecie mieć po remącie później problemu z II-gim biegiem szukajcie trybów z trzema kłami
koszt takiej zabawy od 1500-2000 + robocizna wzalenośco co jeszcze przy okazji bedzie do wymiany

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz lut 16, 2014

Prawie koszty żadne biorąc pod uwagę cenę motocykla, trochę chęci manual, dobry kolega, brat, sąsiad, garaż i ............
300 do 450 zł idealna skrzynia plus ze 400 zł uszczelki, klucz dynamometryczny, klucz pneumatyczny z kompresorem pracy 6 atmosfer, klej do śrub średni i dwa dni robocze po 5 godzin ciągłej pracy i po sprawie.Żaden problem te silniki są prostsze od Jawki 0,050 l :-)

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » ndz lut 23, 2014

Leninos po naprawie już jesteś?
Jakie koszty?

Pozdr

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: leninos » śr lut 26, 2014

Witam . Tak juz po naprawie . Koszt trybów to kwota ok 1000zl ale moje nie były jeszcze takie straszne wiec je podreperowałem na tokarce i szlifierce oczywiscie z dokładnoscia no i działa bez zarzutu . Przy okazji dałem głowice do re generacju koszt 300 zl nz dwie , uszczelki ok 300 zl , wymieniłem odrazu łancuszki 400 zl no i nowy olej filter . Za robocizne nie licze bo sam zrobiłem no moze dwa czteropaki poszly i pizza . Pozdrawiam

Irek71
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 02, 2013
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: Kawasaki VN1500 Classic
VROC: 0

Post autor: Irek71 » czw lut 27, 2014

witam. kolego leninos przy jakim przebiegu zaczol zgrzytac ci 2 bieg . pozdro.

leninos
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 01, 2014
Miejscowość: Dębica
Motocykl: kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: leninos » czw lut 27, 2014

ok 50000

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą