skrzynia biegów
-
- Posty: 15
- Rejestracja: sob lut 01, 2014
- Miejscowość: Dębica
- Motocykl: kawasaki vn 1500
- VROC: 0
skrzynia biegów
Witam . CZy moze mi ktos poradzic .Kawasaki vn 1500 1996 r , wystepuje taki problem ze na pierwszym biegu przy jednej trzeciej obrotow nastepuje szarpniecie ,oraz przy wyzszych obrotach ciezko jest wbic drugi bieg ,trzeba sie dobrze zaprzec i slychac zgrzyt. Prosze o jakies opinie na ten temat. Pozdrawiam
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Do wymiany tryba I i II biegu i wodzik zmiany biegów. Jest to wada fabryczna. Kawasaki poprawiło tą usterkę w nowszych modelach. Spore koszty naprawy i kupa roboty bo trzeba rozpołowić silnik.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Jeśli Cię to pocieszy to mnie też to czeka. Tak więc do dzieła a później wszystko dokładnie opiszacha acha i jeszcze raz acha.TY to potrafisz człowieka pocieszyć. No cóż moze uda mi sie dostac takie tryby, robocizne nie licze bo sam zrobie . Dzieki wielkie i pozdrawiam.
Zeus jeśli to nie jest zbyt duży kłopot to podaj nam orientacyjne ceny potrzebnych części. Czyli tryba I i II, wodzik zmiany biegów (nie wiem czy prawidłowo tak się to nazywa) plus wszelkie uszczelki potrzebne przy składaniu silnika po rozpołowieniu. Przy okazji można by jeszcze wymienić trybo pompy oleju na metalowe (ja mam plastikowe).
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz cze 16, 2013
- Miejscowość: Wronki
- Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
- VROC: 36441
I ja się podpinam pod temat.
Choć na razie tragedii nie ma ale dwójka nie wchodzi tak jak inne.
Gdzieś na forum ktoś pisał o zmianie biegów bez sprzęgła jak juz na prawdę ciezko idzie.
Czytałem też o tym że biegi to trzeba się nauczyć zmieniac ( najpierw idzie noga później sprzeglo)
a nie jak w komarku.
Dajcie mi znac ile za te wszystkie czesci wyjdzie łącznie z metalową zębat. popmy oleju.
Pozdr z Wronek
Choć na razie tragedii nie ma ale dwójka nie wchodzi tak jak inne.
Gdzieś na forum ktoś pisał o zmianie biegów bez sprzęgła jak juz na prawdę ciezko idzie.
Czytałem też o tym że biegi to trzeba się nauczyć zmieniac ( najpierw idzie noga później sprzeglo)
a nie jak w komarku.
Dajcie mi znac ile za te wszystkie czesci wyjdzie łącznie z metalową zębat. popmy oleju.
Pozdr z Wronek
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Jak pociągniesz obroty do końca na jedynce to ten sposób też za wiele nie pomaga. Dwójka wejdzie ze zgrzytem lub wcale. Ale tak do 3/4 maksymalnych obrotów to rzeczywiście wchodzi bez zgrzytu. Biegi jednak powinno się w vulcanie zmieniać normalnie czyli - najpierw sprzęgło a później zmiana biegu.Czytałem też o tym że biegi to trzeba się nauczyć zmieniac ( najpierw idzie noga później sprzeglo)
a nie jak w komarku.
Jutro zadzwonię do serwisu Kawasaki to się dowiem o ceny części.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
tak się dzieje jak masz już zaokrąglone kły na trybach przy sprawnej skrzyni biegi wchodzą bez zgrzytania przy każdych obrotachPustelnik pisze:Jak pociągniesz obroty do końca na jedynce to ten sposób też za wiele nie pomaga. Dwójka wejdzie ze zgrzytem lub wcale.
jak nie chcecie mieć po remącie później problemu z II-gim biegiem szukajcie trybów z trzema kłami
koszt takiej zabawy od 1500-2000 + robocizna wzalenośco co jeszcze przy okazji bedzie do wymiany
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Prawie koszty żadne biorąc pod uwagę cenę motocykla, trochę chęci manual, dobry kolega, brat, sąsiad, garaż i ............
300 do 450 zł idealna skrzynia plus ze 400 zł uszczelki, klucz dynamometryczny, klucz pneumatyczny z kompresorem pracy 6 atmosfer, klej do śrub średni i dwa dni robocze po 5 godzin ciągłej pracy i po sprawie.Żaden problem te silniki są prostsze od Jawki 0,050 l :-)
300 do 450 zł idealna skrzynia plus ze 400 zł uszczelki, klucz dynamometryczny, klucz pneumatyczny z kompresorem pracy 6 atmosfer, klej do śrub średni i dwa dni robocze po 5 godzin ciągłej pracy i po sprawie.Żaden problem te silniki są prostsze od Jawki 0,050 l :-)
-
- Posty: 15
- Rejestracja: sob lut 01, 2014
- Miejscowość: Dębica
- Motocykl: kawasaki vn 1500
- VROC: 0
Witam . Tak juz po naprawie . Koszt trybów to kwota ok 1000zl ale moje nie były jeszcze takie straszne wiec je podreperowałem na tokarce i szlifierce oczywiscie z dokładnoscia no i działa bez zarzutu . Przy okazji dałem głowice do re generacju koszt 300 zl nz dwie , uszczelki ok 300 zl , wymieniłem odrazu łancuszki 400 zl no i nowy olej filter . Za robocizne nie licze bo sam zrobiłem no moze dwa czteropaki poszly i pizza . Pozdrawiam
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Larry (38)
- Stefania (61)
- Wesiero (42)
- bamsejery71 (53)
- jarekft (49)