Naprawa skrzyni - zgrzytający 2 bieg

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » czw cze 18, 2015

Kristofer pisze:A łoźysko i uszczelniacz
pompy wody wymieniłeś?
Dokładnie jak kolega napisał miałem taki sam przypadek, łożysko pompy -sama rdza :wall: Pozdrawiam.
Bo liczy się droga, nie cel.

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw cze 18, 2015

A łoźysko i uszczelniacz
pompy wody wymieniłeś?
Niestety nie wymieniłem. Przed remontem raz mi się tak stało i myślałem, że to może pompa oleju dostała powietrza. Sprawdziłem poziom oleju i był na minimum. Po dolaniu dźwięk nie powrócił. Dopiero teraz ponownie to się pojawiło ale tym razem poziom oleju miałem na max. Też stawiałem na łożysko pompy wody ale nie chciałem sugerować swoimi przemyśleniami. Dzięki Panowie za pomoc. Sprawdzę jaki wymiar ma to łożysko i uszczelniacz.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » czw cze 18, 2015

Z mojej praktyki powiem że uszczelnienie nie może piszczeć bo to są dwa porcelanowe krążki które się po siebie ślizgają a płyn chłodniczy je smaruję bo jest tłusty(dlatego nie jeździ się na wodzie po uszczelnienie się zaciera)
Ale łożysko pompy to może być to bo jak ma trochę luzu to wpadnie w wibracje i wtedy gwiżdże.Ale będziesz miał problem wymienić to łożysko bez rozpołowienia silnika gdyż ono jest od wewnątrz a uszczelnienie od zewnątrz ale spróbuj.
Podczas próby wymiany tego łożyska uszczelnienie(te osadzone w bloku) i tak zniszczysz podważając je a druga część jest w wirniku (musisz kupić z nim)
Proponuję wlać trochę oleju silnikowego strzykawką do wężyka kontrolnego stan uszczelnienia wtedy poprzez te łożysko będzie się wciskał do silnika może to coś pomoże.
:yeee:
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw cze 18, 2015

będziesz miał problem wymienić to łożysko bez rozpołowienia silnika gdyż ono jest od wewnątrz a uszczelnienie od zewnątrz ale spróbuj.
No to dałem ciała :wall: Jeśli gniazdo łożyska ma podtoczenie, by łożysko głębiej nie wchodziło w obudowę, to nie będzie możliwości wymiany od zewnątrz. Akurat nie zrobiłem sobie zdjęć tego elementu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
black-dimon
Posty: 38
Rejestracja: sob maja 23, 2015
Miejscowość: Wieluń
Motocykl: vulcan, jawa, jawa, jawa
VROC: 0

Post autor: black-dimon » czw cze 18, 2015

W vn 15se jest łożysko 6001 i uszczelniacz 12x22x5.
Ja dodatkowo jeszcze musiałem dorabiać nową ośkę, ponieważ stara była wypracowania na powierzchni pracy łożyska.
BOGA NIE MA....
JEST MOTÓRRR

Maniek
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 28, 2015
Miejscowość: Wieluń
Motocykl: VN 1500 Classic
VROC: 0

Post autor: Maniek » sob cze 20, 2015

hej
wymiana 2 łożysk i uszcelnienia pompy wody na pewno pomoże
sam to przerabiałem ze Sztandarem w moim VN, ale mały zonk... jedno łożysko jest po wewnętrznej stronie kartera. 8/
Vulcan mój to jest to..... Cudo!!!

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » ndz cze 21, 2015

Dzięki Panowie za info! Filmik od black-diamon też mi rozjaśnił sytuację. Z tego co pisze Maniek to łożysko od strony pompy jest po zewnętrznej więc nie powinno być problemu z jego wyjęciem. A z logiki wynika, że to łożysko cierpi najbardziej kiedy uszczelniacz pompy zaczyna przeciekać. Łożysko wewnątrz karteru pracuje w komfortowych warunkach kąpieli olejowej więc nie powinno w zasadzie być uszkodzone.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą