Prędkość
-
- Posty: 388
- Rejestracja: pn gru 10, 2012
- Miejscowość: Krosno Odrzańskie
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 0
Prędkość
Witam , Koledzy jadąc dzisiaj zauważyłem że mój vn do setki rozpędza się przyzwoicie powyżej tej prędkości jakoś gorzej mu się zebrać , dwa tygodnie temu wymieniłem świece i mam wrażenie że po tej wymianie zaczęło się tak dziać, świece założyłem takie jakie są zalecane , może jest jakaś inna przyczyna? Pozdrawiam i czekam na podpowieć.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Cytuję:
Moje pytanie brzmiało:
… Problem, o którym wspominałem. Osoby twierdzące, że nowe świece należy wygrzewać ("wygrzanie świec przy pierwszym odpaleniu") powołują się na:
Katalogu larsson w dziale świece zapłonowe, NGK i DENSO strona 34 w katalogu na 2006 rok "W związku z przypadkami występowania awarii świec zapłonowych informujemy, że po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionego do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje ze świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogata w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie zadowoleniem z jakości świec DENSO i NKG...."
A oto odpowiedź:
Witam Pana,
Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
Pozdrawiam,
Jacek Gryboś.
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH
Przedstawicielstwo w Polsce
Z nieoficjalnych wyjaśnień telefonicznych dowidziałem się także skąd ten zapis w katalogu Larsona. Larson wprowadził sobie taki zapis aby można było w prosty sposób reklamacje świec zapłonowych odrzucać.
tzn Każdy sobie rzepkę skrobie
Moje pytanie brzmiało:
… Problem, o którym wspominałem. Osoby twierdzące, że nowe świece należy wygrzewać ("wygrzanie świec przy pierwszym odpaleniu") powołują się na:
Katalogu larsson w dziale świece zapłonowe, NGK i DENSO strona 34 w katalogu na 2006 rok "W związku z przypadkami występowania awarii świec zapłonowych informujemy, że po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionego do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje ze świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogata w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie zadowoleniem z jakości świec DENSO i NKG...."
A oto odpowiedź:
Witam Pana,
Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
Pozdrawiam,
Jacek Gryboś.
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH
Przedstawicielstwo w Polsce
Z nieoficjalnych wyjaśnień telefonicznych dowidziałem się także skąd ten zapis w katalogu Larsona. Larson wprowadził sobie taki zapis aby można było w prosty sposób reklamacje świec zapłonowych odrzucać.
tzn Każdy sobie rzepkę skrobie
-
- Posty: 388
- Rejestracja: pn gru 10, 2012
- Miejscowość: Krosno Odrzańskie
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 0
Jutro zmontuje stare świece i zobaczę jaki będzie efekt , czy filtr powietrza może być przyczyną , mam nieorginalną obudowę filtra i poprzedni właściciel sam dorobił filtr , ja zrobiłem podobnie ale gąbka była trochę grubsza , zrobiłem tak bo nie mogłem dopasować żadnego innego filtra.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika
- Daromax
- Posty: 1455
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN 2000 Classic LT
- VROC: 33649
Trzeba było od razu , pisać o swoich wynalazkach bo może za mało luftu dostajeFaza pisze:Jutro zmontuje stare świece i zobaczę jaki będzie efekt , czy filtr powietrza może być przyczyną , mam nieorginalną obudowę filtra i poprzedni właściciel sam dorobił filtr , ja zrobiłem podobnie ale gąbka była trochę grubsza , zrobiłem tak bo nie mogłem dopasować żadnego innego filtra.
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Wiekszych bredni niz te o wygrzewaniu swiec dawno nie czytalem.
Jedyny problem ktory moze wystapic z nowymi swiecami jest taki ze jesli ktos nieumiejetnie dokreca lub ma niewlasciwy klucz to poprostu moze takowa swiece uszkodzic mechanicznie i moze dochodzic do przebicia pradu. Jeszcze jedno ale nalezy uwazac przy wymianie swic zeby przypadkiem nie wypadla z klucza do gniazda glowicy bo udrzajac o krawedz moze dojsc do dogiecia elektrody i wtedy za cholere nie chce palic i chodzi nierowno tracac moc..
O dokrecaniu na zimnym juz nie pisze bo to oczywiste.
Jedyny problem ktory moze wystapic z nowymi swiecami jest taki ze jesli ktos nieumiejetnie dokreca lub ma niewlasciwy klucz to poprostu moze takowa swiece uszkodzic mechanicznie i moze dochodzic do przebicia pradu. Jeszcze jedno ale nalezy uwazac przy wymianie swic zeby przypadkiem nie wypadla z klucza do gniazda glowicy bo udrzajac o krawedz moze dojsc do dogiecia elektrody i wtedy za cholere nie chce palic i chodzi nierowno tracac moc..
O dokrecaniu na zimnym juz nie pisze bo to oczywiste.
--
Kto jest online
Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości