Prędkość

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Prędkość

Post autor: Faza » pt maja 03, 2013

Witam , Koledzy jadąc dzisiaj zauważyłem że mój vn do setki rozpędza się przyzwoicie powyżej tej prędkości jakoś gorzej mu się zebrać , dwa tygodnie temu wymieniłem świece i mam wrażenie że po tej wymianie zaczęło się tak dziać, świece założyłem takie jakie są zalecane , może jest jakaś inna przyczyna? Pozdrawiam i czekam na podpowieć.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » pt maja 03, 2013

Wygrzałeś świece? złe wygrzanie świec może u Ciebie to powodować.
Witam.

Trufel

Post autor: Trufel » pt maja 03, 2013

wygrzanie ?? niby jak ?? . Palisz VN i świece się grzeją bo podpalają paliwko które wybucha , im więcej wybuchów tym świeca cieplejsza , o to chodzi ?

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » pt maja 03, 2013

Jak zmieniasz świecę to jak uruchomisz silnik nie wyłączać go, tylko pozostawić aż osiągnie swoją temperaturę roboczą. Wyłączyć go z ssania i pozostawić go na 15 min. tak ja robię. Jak uruchomisz i zaraz wyłączysz to możesz uszkodzić świece.
Witam.

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Faza » pt maja 03, 2013

Zgadza się po wymianie odpaliłem i przejechałem około 20km.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt maja 03, 2013

Cytuję:
Moje pytanie brzmiało:
… Problem, o którym wspominałem. Osoby twierdzące, że nowe świece należy wygrzewać ("wygrzanie świec przy pierwszym odpaleniu") powołują się na:
Katalogu larsson w dziale świece zapłonowe, NGK i DENSO strona 34 w katalogu na 2006 rok "W związku z przypadkami występowania awarii świec zapłonowych informujemy, że po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionego do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje ze świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogata w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie zadowoleniem z jakości świec DENSO i NKG...."

A oto odpowiedź:
Witam Pana,
Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.
Pozdrawiam,
Jacek Gryboś.
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH
Przedstawicielstwo w Polsce

Z nieoficjalnych wyjaśnień telefonicznych dowidziałem się także skąd ten zapis w katalogu Larsona. Larson wprowadził sobie taki zapis aby można było w prosty sposób reklamacje świec zapłonowych odrzucać.


tzn Każdy sobie rzepkę skrobie ;)

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Faza » pt maja 03, 2013

Koledzy a konkretne o moim problemie temat świec wyjaśniony , a jakieś inne uwagi .
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt maja 03, 2013

Świeca świecy nie równa ją ostatnio po wymianie nie mogłem odpalić fabrycznie dwie były trefne. Jest też masa podróbek. Niby kąd takie okazyjne ceny na aledrogo ostatnio do samochodu polaszczylem się na komplet 6sztuk i po ich montażu się działo.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt maja 03, 2013

Pochwal się co zmieniłeś i czy teraz jest już po staremu.
Motorek jaki mam VN-15SE

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Faza » pt maja 03, 2013

Jutro zmontuje stare świece i zobaczę jaki będzie efekt , czy filtr powietrza może być przyczyną , mam nieorginalną obudowę filtra i poprzedni właściciel sam dorobił filtr , ja zrobiłem podobnie ale gąbka była trochę grubsza , zrobiłem tak bo nie mogłem dopasować żadnego innego filtra.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » sob maja 04, 2013

fiu fiu samemu dorabiać filtr powietrza i to z gąbki,,,no no to jest coś...pozdrawiam.b61.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » sob maja 04, 2013

Temat filtra powietrze był wielokrotnie poruszany na forum jak najbardziej brak możliwości rozwinięcia wyższej prędkości może go dotyczyć.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » sob maja 04, 2013

Faza pisze:Jutro zmontuje stare świece i zobaczę jaki będzie efekt , czy filtr powietrza może być przyczyną , mam nieorginalną obudowę filtra i poprzedni właściciel sam dorobił filtr , ja zrobiłem podobnie ale gąbka była trochę grubsza , zrobiłem tak bo nie mogłem dopasować żadnego innego filtra.
:) Trzeba było od razu , pisać o swoich wynalazkach bo może za mało luftu dostaje ??

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » sob maja 04, 2013

Wiekszych bredni niz te o wygrzewaniu swiec dawno nie czytalem.
Jedyny problem ktory moze wystapic z nowymi swiecami jest taki ze jesli ktos nieumiejetnie dokreca lub ma niewlasciwy klucz to poprostu moze takowa swiece uszkodzic mechanicznie i moze dochodzic do przebicia pradu. Jeszcze jedno ale nalezy uwazac przy wymianie swic zeby przypadkiem nie wypadla z klucza do gniazda glowicy bo udrzajac o krawedz moze dojsc do dogiecia elektrody i wtedy za cholere nie chce palic i chodzi nierowno tracac moc..
O dokrecaniu na zimnym juz nie pisze bo to oczywiste.
:yeee:
--

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » sob maja 04, 2013

Mayones, Limet :clap: doskonale i fachowo obalony mit o wygrzewaniu świec.

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Faza » ndz maja 05, 2013

Witam wymieniłem filtr na stary i wszystko jest ok ,maszynka śmiga aż miło , a co do dorabiania filtra to dopasowałem go z gąbki z jakiej są produkowane filtry bo za cholerę nie mogę dostać takiego a oryginał nie pasuje do mojej obudowy.Pozdrawiam.
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz maja 05, 2013

Z takowej grafitowej tak ?
Ja z tego chciałem obszyć sobie stary "stelaż" z filtra po wyrzuceniu papieru i zobaczyć co i jak
ze 2 filtry gąbkowe (skuterowe) zszyć założyć uszczelnić boki nasączyć i zobaczyć co będzie.
W wolnej chwili się pobawię :ok:

Faza
Posty: 388
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Faza » ndz maja 05, 2013

Dokładnie Mayones z grafitowej
Najlepsza Muzyka To Ryk Silnika

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą