Śruba mocująca stopkę vn 1600
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Śruba mocująca stopkę vn 1600
Witajcie.
Czy w waszych motongach śruba mocująca stopkę ma oznaczenia 5.5 lub 8.8 ?
U mnie nic nie jest oznaczone i zastanawiam się czy jak śruba pęknie to motocykl leci....
Stopka siedzi a raczej pracuje w prowadnicach i ciekawe czy w razie pęknięcia utrzymają te prowadnice.
Suma..sumarum zastanawiam się czy ktoś zmieniał na 8.8 dla pewności...
Czy w waszych motongach śruba mocująca stopkę ma oznaczenia 5.5 lub 8.8 ?
U mnie nic nie jest oznaczone i zastanawiam się czy jak śruba pęknie to motocykl leci....
Stopka siedzi a raczej pracuje w prowadnicach i ciekawe czy w razie pęknięcia utrzymają te prowadnice.
Suma..sumarum zastanawiam się czy ktoś zmieniał na 8.8 dla pewności...
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Ja miałem podobny problem. A dokładnie moja stopka boczna zaczęła się nienaturalnie wyginać na boki, rozebrałem i stwierdziłem: śruba mocująca stopkę i trzymająca to wszystko w kupie zmasakrowana na maxa, zerwany gwint i wyrobiony trzpień. Mocowanie stopki w ramie niestety przez wyrobioną śrubę też uległo zniszczeniu, otwór na śrubę wyrobił się w "jajo" a sama stopka pękła w miejscu gdzie mocuję się ją do ramy!
Zrobiłem następująco: nowa "używana" stopka w dobrym stanie, wymierzyłem wszystko i kupiłem w specjalistycznym sklepie tzw. śrubę pasowaną DIN 609, z klasą wytrzymałości, dla pewności że to wszystko wytrzyma. Średnica śruby o 1mm większa niż oryginał, ze względu na wyrobienie otworu w ramie. Dobre wiertło, rozwierciłem stopkę i ramę pod wymiar, wsadziłem śrubę, skręciłem i wszystko gra! Wydaje się że lepiej trzyma jak oryginał.
Koszt w sumie znikomy, pomijając nową stopkę, bo śruba kosztowała mnie jakieś 10 zł. Kupiłem taką z klasą wytrzymałości, bo do zwykłych nie mam zaufania, podobnej średnicy kiedyś mi pękła w rowerze, a tam siły są o wiele mniejsze! Poza tym wcześniej wsadzałem na próbę zwykłą, gdzieś wygrzebaną w garażu, i natychmiast zrywał się gwint w śrubie a mocowanie w stopce rozchodziło się na boki.
Pozdrawiam
Zrobiłem następująco: nowa "używana" stopka w dobrym stanie, wymierzyłem wszystko i kupiłem w specjalistycznym sklepie tzw. śrubę pasowaną DIN 609, z klasą wytrzymałości, dla pewności że to wszystko wytrzyma. Średnica śruby o 1mm większa niż oryginał, ze względu na wyrobienie otworu w ramie. Dobre wiertło, rozwierciłem stopkę i ramę pod wymiar, wsadziłem śrubę, skręciłem i wszystko gra! Wydaje się że lepiej trzyma jak oryginał.
Koszt w sumie znikomy, pomijając nową stopkę, bo śruba kosztowała mnie jakieś 10 zł. Kupiłem taką z klasą wytrzymałości, bo do zwykłych nie mam zaufania, podobnej średnicy kiedyś mi pękła w rowerze, a tam siły są o wiele mniejsze! Poza tym wcześniej wsadzałem na próbę zwykłą, gdzieś wygrzebaną w garażu, i natychmiast zrywał się gwint w śrubie a mocowanie w stopce rozchodziło się na boki.
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości