Śruba mocująca stopkę vn 1600

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Śruba mocująca stopkę vn 1600

Post autor: Winters » ndz sty 25, 2015

Witajcie.
Czy w waszych motongach śruba mocująca stopkę ma oznaczenia 5.5 lub 8.8 ?
U mnie nic nie jest oznaczone i zastanawiam się czy jak śruba pęknie to motocykl leci....
Stopka siedzi a raczej pracuje w prowadnicach i ciekawe czy w razie pęknięcia utrzymają te prowadnice.
Suma..sumarum zastanawiam się czy ktoś zmieniał na 8.8 dla pewności...

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » ndz sty 25, 2015

Kolego u mnie nie ma oznaczenia. Ale jak to jest5.5 to i tak wytrzyma to jest 10 i jest tam tak to wszysktko spasowane ze sciecie tej sruby jest niemozliwe przy takiej sile jak motocykl stoi na stopce.

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » ndz sty 25, 2015

Gucio..dzieki.
Dla pewności może ktoś to jeszcze sprawdzić??

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » wt sty 27, 2015

U mnie wygląda na zwykłą śrubę w ocynku... u Was tez tak wygląda... bez jakiś oznaczeń?

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » śr sty 28, 2015

Ktoś może to jeszcze sprawdzić bo nie daje mi to spokoju...???

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » czw sty 29, 2015

Też mam bez oznaczeń
zdziś

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » śr lut 25, 2015

U mnie tez zwykły ocynk ,bez oznaczeń.
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » czw lut 26, 2015

Ja miałem podobny problem. A dokładnie moja stopka boczna zaczęła się nienaturalnie wyginać na boki, rozebrałem i stwierdziłem: śruba mocująca stopkę i trzymająca to wszystko w kupie zmasakrowana na maxa, zerwany gwint i wyrobiony trzpień. Mocowanie stopki w ramie niestety przez wyrobioną śrubę też uległo zniszczeniu, otwór na śrubę wyrobił się w "jajo" a sama stopka pękła w miejscu gdzie mocuję się ją do ramy!
Zrobiłem następująco: nowa "używana" stopka w dobrym stanie, wymierzyłem wszystko i kupiłem w specjalistycznym sklepie tzw. śrubę pasowaną DIN 609, z klasą wytrzymałości, dla pewności że to wszystko wytrzyma. Średnica śruby o 1mm większa niż oryginał, ze względu na wyrobienie otworu w ramie. Dobre wiertło, rozwierciłem stopkę i ramę pod wymiar, wsadziłem śrubę, skręciłem i wszystko gra! Wydaje się że lepiej trzyma jak oryginał.
Koszt w sumie znikomy, pomijając nową stopkę, bo śruba kosztowała mnie jakieś 10 zł. Kupiłem taką z klasą wytrzymałości, bo do zwykłych nie mam zaufania, podobnej średnicy kiedyś mi pękła w rowerze, a tam siły są o wiele mniejsze! Poza tym wcześniej wsadzałem na próbę zwykłą, gdzieś wygrzebaną w garażu, i natychmiast zrywał się gwint w śrubie a mocowanie w stopce rozchodziło się na boki.
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » czw lut 26, 2015

Ale u mnie wszystko jest idealne.. zero luzów..... zastanawiałem sie tylko czy sruba jest oznaczona 5.5...lub 8.8...ale koledzy mają taka sama fabrycznie...wiec już nic z tym nie robię....

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw lut 26, 2015

Dołożę od siebie.
Oryginalna śruba kosztuje 14 zł, nakrętka również 14 zł.
Oznaczeń twardości na oryginalnej śrubie raczej nie znajdziesz
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » czw lut 26, 2015

Jeśli jest dobrze to nie grzebać,ino śmigać :antlers:
Ps ja w sobotę pośmigałem :antlers:
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 21 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 21 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą